  • 61. Data: 2010-06-10 19:38:40
    Temat: Re: jaki bezpiecznik..?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...COM>

    Marek Lewandowski pisze:

    > Włącz trafo, najlepiej chiński toroid, w zerze, mierząc szczyt prądu.
    > Dowiesz się, jaką bzdurę napisałeś.

    Ciekawe, że zwróciłeś uwagę na moją nieistotną pomyłkę, a nie
    zrozumiałeś ogólnego przesłania mojego postu. Sformułuję to teraz jaśniej:

    1. istnieje taki punkt, że włączenie w nim pojemności daje duży prąd
    początkowy

    2. istnieje taki punkt, że włączenie w nim indukcyjności daje duży prąd
    początkowy

    3. istnieje taki punkt, że włączenie w nim pozystora PTC daje duży prąd
    początkowy

    Nikt nie twierdzi, że punkty (1,2,3) są w tym samym miejscu sinusoidy.

    Bezpiecznik reaguje na przekroczenie prądu, czyli przy stałej wartości
    napięcia skutecznego - na przekroczenie mocy _pozornej_, więc wszystko
    mu jedno, jaki to jest rodzaj obciążenia. Zatem:

    remedium na problemy (1, 2, 3) jest zmiana klasy bezpiecznika z B na C
    albo nawet D.

  • 62. Data: 2010-06-10 19:47:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Thursday, June 10, 2010, 9:38:40 PM, you wrote:

    > Ciekawe, że zwróciłeś uwagę na moją nieistotną pomyłkę,

    Pomyłka jest bardzo istotna - nie można obciążenia pojemnościowego
    nazywać indukcyjnym.

    [...]

    > remedium na problemy (1, 2, 3) jest zmiana klasy bezpiecznika z B na C
    > albo nawet D.

    Remedium jest ograniczenie prądu. Ty tłuczesz termometr i wydaje Ci
    się, że nie masz gorączki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2010-06-11 09:23:41
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Ciekawe, że zwróciłeś uwagę na moją nieistotną pomyłkę, a nie
    > zrozumiałeś ogólnego przesłania mojego postu. Sformułuję to teraz jaśniej:

    Ta 'nieistotna' pomyłka jest podstawą całej bzdury, jaką napisałeś: że
    rzeczone obciążąenie ma charakter indukcyjny. Właśnie ten 'punkt w
    czasie' jest różnicą między indukcyjnością a pojemnością.
    --
    Marek Lewandowski

  • 64. Data: 2010-06-11 11:19:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-11 11:23, Marek Lewandowski pisze:

    > Ta 'nieistotna' pomyłka jest podstawą całej bzdury, jaką napisałeś: że
    > rzeczone obciążąenie ma charakter indukcyjny. Właśnie ten 'punkt w
    > czasie' jest różnicą między indukcyjnością a pojemnością.

    Jeszcze raz przypominam, że głównym punktem dyskusji jest zachowanie się
    bezpiecznika. A bezpiecznik reaguje tylko na prąd, nie na napięcie, więc
    nawet nie ma punktu odniesienia, żeby stwierdzić, czy prąd jest
    spóźniony, czy przyspieszony w stos. do napięcia.

    Więc nieważne czy obciążenie indukcyjne czy pojemnościowe, bezpiecznik
    zadziała tak samo.

  • 65. Data: 2010-06-11 15:21:53
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Dolną granicą dla urządzeń powszechnego użytku jest 75W. Na podstawie
    > noty, którą podaję możesz zrobić zasilacz większej mocy, bez kopa przy
    > starcie. 470nF na wejsciu dla 75W to dość śmieszna wartość,
    > nieprawdaż? Nie ma tu step-up i kondensatora, który ładowałby się
    > wysokim prądem. Jest od razu flyback.

    No tak to inna konstrukcja, stosunkowo młoda. Data 29 grudnia 2009 :).
    --
    Pozdr
    EM

  • 66. Data: 2010-06-11 17:57:22
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Jeszcze raz przypominam, że głównym punktem dyskusji jest zachowanie się
    > bezpiecznika.

    Nie wykręcaj kota ogonem. Palnąłeś bzdurę, a teraz brniesz dalej -
    zwłaszcza w odniesieniu do doboru bezpieczników różnica między
    pojemnością a indukcyjnością w obciążeniu jest bardzo istotna.

    --
    Marek Lewandowski

  • 67. Data: 2010-06-19 19:40:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą musisz mieć mocno rozwiniętą logistykę, żeby niechcący nie
    > włączyć mikrofali kiedy np. gotujesz wodę w czajniku el. albo jak żona
    > suszy głowę w łazience ;-)))

    Wystarczy wymienić bezpieczniki z B na C w gniazdkach w kuchni i
    łazience. Od tego czasu nie wywaliło mi bezpiecznika ani razu, na B od
    święta _nie_wywalało_.

  • 68. Data: 2010-06-19 19:41:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Teraz też nie jest :-)