  • 1. Data: 2010-06-08 10:07:30
    Temat: Positive battery voltage - co to jest???
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Panowie, na gwałt pomoc mi jest potrzebna:

    pewne urządzenie raportuje stan dołączonego do niego zasilania (DC, z
    siłowni nie z akumulatora, jak to sugerują opisy wartości, ale to
    akurat nieistotny szczegół), w raportach występują trzy wartości:
    - high battery voltage
    - low battery voltage
    - positive battery voltage

    Pierwsze dwie wartości są dość oczywiste i wynoszą mniej więcej tyle,
    co nominalne napięcie zasilającej ustrojstwo siłowni (54V). Czym jest
    jednak trzecia wartość? Jest ona o ok. 50% wyższa od nominalnej i
    nijak do niczego nie pasuje...

    J.

  • 2. Data: 2010-06-08 13:40:19
    Temat: Re: Positive battery voltage - co to jest???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w
> [...]

    >jest
    >jednak trzecia wartość? Jest ona o ok. 50% wyższa od nominalnej i

    Zazwyczaj tlumaczyloby sie na "dodatnie napiecie baterii".

    Ujemny biegun jest tam podlaczony do masy ? Moze ma swoj niezerowy
    potencjal ?

    50% .. troche za duzo jak na ladowanie. Jaka to bateria - olowiowa
    "48V" ?

    J.

  • 3. Data: 2010-06-08 13:58:26
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 8 Cze, 15:40, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zazwyczaj tlumaczyloby sie na "dodatnie napiecie baterii".

    Tak, ale tutaj to trochę bezsensownie brzmi.

    > Ujemny biegun jest tam podlaczony do masy ? Moze ma swoj niezerowy
    > potencjal ?
    >
    > 50% .. troche za duzo jak na ladowanie. Jaka to bateria - olowiowa
    > "48V" ?

    To telekomunikacyjne urządzenie, zasilane z typowej siłowni, własnej
    baterii nie ma ani w żaden sposób nie wspiera tej siłownianej, ma po
    prostu zaciski "power" i tyle. I monitoruje napięcie na nich. Nie ma
    szans, żeby tam wystąpiło na zasilaniu nawet chwilowo takie napięcie,
    za durzo zasilanych z tej samej siłowni urządzeń by na to zareagowało
    delikatnie mówiąc niezdrowo. Dokumentacja niestety te parametry
    opisuje jedynie w ten sposób, jak w nagłówku postu, nie wyjaśniając, o
    czym ten parametr mówi.

    J.

  • 4. Data: 2010-06-08 14:03:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2010 03:07:30 -0700 (PDT), Jarek P. napisał(a):

    > Czym jest
    > jednak trzecia wartość? Jest ona o ok. 50% wyższa od nominalnej i
    > nijak do niczego nie pasuje...

    A moze by tak zapytać producenta?
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-06-08 17:21:28
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    To telekomunikacyjne urządzenie, zasilane z typowej siłowni, własnej
    baterii nie ma ani w żaden sposób nie wspiera tej siłownianej, ma po
    prostu zaciski "power" i tyle. I monitoruje napięcie na nich.

    Siłownie telekomunikacyjne budowane są w taki sposób aby umożliwić zasilanie
    bezprzerwowe.
    W przypadku pracy na akumulatorach siłownia ma zapewnić napięcie w
    określonych granicach. Przy spadku napięcia akumulatorów załączana jest
    przetwornica dodawcza, która podnosi napięcie wyjściowe.
    Być może chodzi tutaj o monitorowanie awarii takiej przetwornicy.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2010-06-08 18:23:04
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przetwornica dodawcza, która podnosi napięcie wyjściowe.
    > Być może chodzi tutaj o monitorowanie awarii takiej przetwornicy.

    Wszystko się zgadza, ale z punktu widzenia zacisków wyjściowych takiej
    siłowni, napięcie nie ma prawa nawet drgnąć i jest w niej ileś poziomów
    zabezpieczeń przed taką sytuacją, więc nie przypuszczam, żeby tutaj samo
    urządzenie dodatkowo to monitorowało. Zwłaszcza, że po zasileniu z 75V to
    już by raczej były zwłoki.

    J.

  • 7. Data: 2010-06-08 18:24:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A moze by tak zapytać producenta?

    Wiesz... jak by to powiedzieć.... właśnie w tym sęk, że ktoś już zapytał ;-)

    J. (i ogromny koncern, w którym nie wie prawica, co robi lewica)

  • 8. Data: 2010-06-08 20:15:40
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

    > Zwłaszcza, że po zasileniu z 75V to
    > już by raczej były zwłoki.

    Nie mam pojęcia, jak zasilane są urządzenia t-com, ale niektóre
    specyficzne przemysłowe instalacje DC miewają pływający potencjał
    utrzymywany przez osobne urządzenie na niezerowym poziomie względem
    masy. Monitoruje się to napięcie względem masy i jak jest ine, niż
    zadane, to znaczy, że gdzieś jest zwarcie do ziemi. Może masz coś
    podobnego zaimplementowanego? Między + a - 56V, ale między + a GND 75V?
    Nie zabijajcie, tak mi się skojarzyło.

    Marek
    --
    Marek Lewandowski

  • 9. Data: 2010-06-08 20:27:33
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > specyficzne przemysłowe instalacje DC miewają pływający potencjał
    > utrzymywany przez osobne urządzenie na niezerowym poziomie względem

    Nie, u nas nie ma tu żadnych filozofii, normalne DC, od "reszty świata"
    różniące się jedynie plusem na masie.

    > podobnego zaimplementowanego? Między + a - 56V, ale między + a GND 75V?

    Niestety, +56V jest z GND defaultowo zwarte.

    J.

  • 10. Data: 2010-06-08 20:38:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    Tuesday, June 8, 2010, 10:27:33 PM, you wrote:

    > Nie, u nas nie ma tu żadnych filozofii, normalne DC, od "reszty świata"
    > różniące się jedynie plusem na masie.
    > Niestety, +56V jest z GND defaultowo zwarte.

    W Strowgerze bateria +50V to była bateria licznikowa - zasilająca
    liczniki. W Siemensie telegraficznym (telex) zasilanie było
    symetryczne +/-60V. Być może w nowszych urządzeniach też występuje
    jakieś napięcie dodatnie do celów sygnalizacji?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl