  • 71. Data: 2009-04-15 06:48:29
    Temat: Re: jaki JPEG?
    Od: Marx <M...@n...com>

    see_you pisze:

    > Trafiles!
    no to po co sie odzywasz skoro praktycznie nie ogladasz telewizji?

    > Mniej wiecej tyle czasu spedzam przed telewizorem,
    > ale lacznie z ogladaniem BlueRaya...
    > Czas spedzony przed tv, jest w 90 procentach czasem bezpowrotnie straconym.

    > Oczywiscie, bo fakt, ze nazywa sie to urzadzenie telewizorem nie
    > przesadza o jego wylacznej funkcji. Obecnie, najlepsza jakosc
    > obrazu mozna uzyskac ogladajac na nim filmy z BlueRaya ew. dobrego DVD a
    > nie program tv.
    telewizji nie oglada sie po to aby miec najlepsza jakosc. Oglada sie dla
    rozrywki lub zdobycia informacji.

    Jestes klasycznym przykladem osoby, ktora wywalila kupe kasy na sprzet,
    ktorego praktycznie nie uzywa. Wspolczuje. Zazwyczaj nazywa sie takich
    szpanerami.
    Analogia na tej grupie bedzie zakup lustrzanki, ktorej sie nie nosi bo
    "za ciezka". Niech zgadne, masz lustrzanke? :)

    > A telewizyjny obraz 4:3 najlepiej ogladac na nim bez skalowania.
    na TV 4:3
    Marx

  • 72. Data: 2009-04-15 07:15:27
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > [...]
    > na TV 4:3
    > [...]

    Tyle, że kupienie dobvrej jakości telewizora 4:3 jest w dzisiejszych czasach
    praktycznie niemożliwe. Jedyne, co w tych proporcjach w sklepach występuje
    to jakieś 19 lub 20" na beznadziejnych jakościowo matrycach LCD starej
    generacji:-(.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 73. Data: 2009-04-15 08:29:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > czasach praktycznie niemożliwe. Jedyne, co w tych proporcjach w sklepach
    > występuje to jakieś 19 lub 20" na beznadziejnych jakościowo matrycach

    tak, od tego zaczal sie flame :)
    Marx

  • 74. Data: 2009-04-15 19:14:52
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message
    > no to po co sie odzywasz skoro praktycznie nie ogladasz telewizji?

    Bo to urzadzenie do ogladania programu telewizyjnego,
    nie sluzy wylacznie do tego celu i nie o tym rozmawiamy.
    Rozmawiamy o obrazie a nie programie telewizyjnym,
    czy problemach zwiazanych wylacznie z odbiorem TV.
    Zyjesz w czasach, kiedy telewizor bardziej nadaje sie
    do ogladania fotek niz programu telewizyjnego.

    > telewizji nie oglada sie po to aby miec najlepsza jakosc. Oglada sie dla
    > rozrywki lub zdobycia informacji.

    Skoro tak, to dlaczego narzekasz na "porozciagane postacie"?
    CRT najwyzszej jakosci dostaniesz dzisiaj za 500zl(!),
    kup i problem z glowy. Mozesz wybierac - 28, 32 a czasem nawet 36 cali.
    Moge polecic kilka modeli Sony ktore sam przetestowalem.
    Niestety, jak wspominalem, tylko 16:9, bo porzadnego telewizora 4:3
    jakos sobie nie przypominam...

> [...]
    > Analogia na tej grupie bedzie zakup lustrzanki, ktorej sie nie nosi bo "za
    > ciezka". Niech zgadne, masz lustrzanke? :)

    No, noooo...
    A gdzie ja niby napisalem, ze kupilem ten sprzet dla siebie???
    Mam mozliwosc korzystania z KDL50X4000 i BRaya...
    Prywatnie posiadam CRT - dokladnie: Sony Wega
    i Panasonic '32, oba sposrod najwyzszych modeli,
    3-4 letnie, kupione za grosze od napalencow ktorzy kupili sobie full HD
    (na TV nie trace ani czasu, ani pieniedzy, zamiast zestawu do ogladania
    telewizji wolalbym juz kupic 5Dmk2!).
    Lustrzanki mam dwie i tutaj trafiles, jedna nosze bardzo rzadko,
    wlasnie dlatego, ze jest ciezka!

    > na TV 4:3

    Czas przyjac to do wiadomosci, ze zaden producent
    nie zlituje sie nad Toba i nie wyprodukuje
    dobrego LCD/plazmy 4:3.
    --
    see_you

  • 75. Data: 2009-04-15 19:58:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marx <M...@n...com> writes:

    > filmowanym, ale nie nadawanym...

    Nadawanym tez - przeciez wiekszosc programow tv na telewizorze 4:3 ma
    u gory i dolu czarne paski. W tym seriale typu Plebania.

    MJ

  • 76. Data: 2009-04-15 22:21:55
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Michal Jankowski wrote:

    > Nadawanym tez - przeciez wiekszosc programow tv na telewizorze 4:3 ma
    > u gory i dolu czarne paski. W tym seriale typu Plebania.

    Tyle, że te paski sa nadawane z obrazem, a nie dodawane przez telewizor.
    Znaczy obraz jest nadal 4:3 i wyswietlony na panaramicznym 16:9, po obcieciu
    paskow traci na jakosci...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 77. Data: 2009-04-16 08:38:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> writes:

    > Tyle, że te paski sa nadawane z obrazem, a nie dodawane przez
    > telewizor. Znaczy obraz jest nadal 4:3 i wyswietlony na panaramicznym
    > 16:9, po obcieciu paskow traci na jakosci...

    Wolisz oglądać z paskami? To jest ta wyższa jakość? Obraz powiększony
    na telewizorze panoramicznym nie wygląda nic gorzej niż tej samej
    wielkości obraz na _większym_ telewizorze 4:3 z czarnymi paskami. A za
    to telewizor panoramiczny moze wyswietlac prawdziwy obraz
    panoramiczny, a telewizor 4:3 - nie.

    Zresztą można nadawać w PAL Plus, tylko że - poza próbami w TV Polonia
    parę lat temu - chyba nikt tak nie robi.

    Ale coraz więcej stacji nadaje w takim formacie, że na telewizorze 4:3
    jest bez pasków, ale za to obraz jest ściśnięty i wszyscy są bardzo
    chudzi.

    MJ

  • 78. Data: 2009-04-16 19:52:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Michal Jankowski wrote:

    > Wolisz oglądać z paskami?

    Wole ogladac obraz nadawany anamorficznie w proporcjach 16:9 bez dodanych
    czarnych pasków.

> [...]
    > wielkości obraz na _większym_ telewizorze 4:3 z czarnymi paskami. A za
    > to telewizor panoramiczny moze wyswietlac prawdziwy obraz

    No a krolowa Bona umarła. Komunały.

    > Zresztą można nadawać w PAL Plus, tylko że - poza próbami w TV Polonia
    > parę lat temu - chyba nikt tak nie robi.

    TVN Warszawa i TV Slask nadaja w 16:9 i roznica jakosci jest widoczna gołym
    okiem.

    > Ale coraz więcej stacji nadaje w takim formacie, że na telewizorze 4:3
    > jest bez pasków, ale za to obraz jest ściśnięty i wszyscy są bardzo
    > chudzi.

    Moj stary telewizor CRT (>10lat) mial opcje wyboru proporcji ekranu. Mozna
    bylo sobie wybrac 4:3 lub 16:9, przy sygnale ze złącza Scart przelaczenie to
    bylo autoamtycznie.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 79. Data: 2009-04-17 09:40:57
    Od: Marx <M...@n...com>

    Michal Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > Ale coraz więcej stacji nadaje w takim formacie, że na telewizorze 4:3
    > jest bez pasków, ale za to obraz jest ściśnięty i wszyscy są bardzo

    poprosze o przyklad, bo nie spotkalem
    Marx

  • 80. Data: 2009-04-17 10:15:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marx <M...@n...com> writes:

    > poprosze o przyklad, bo nie spotkalem

    TVN Warszawa, Polsat info - caly czas.

    HBO2 - filmy panoramiczne.

    Na kilku innych kanalach (TVN7?) widzialem okazjonalnie.

    Wszystko odbierane z analogowego kabla UPC.

    MJ