  • 61. Data: 2009-04-08 21:24:59
    Temat: Re: jaki JPEG?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    see_you wrote:

    > Trzeba bylo czytac watek - 4x liniowo (16 powierzchniowo).

    No chyba ze tak - to ok. To sie zagalopowalem :/

    > Myslalem, ze zwatpiles w istnienie 15 calowych ekranow HD...

    Nie zwatpilem w ich istnienie, natomiast ich mała przydatnosc jest faktem.
    Chyba ze ktoś preferuje ogladanie czegostam z 0.5 - 1m...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 62. Data: 2009-04-09 06:36:00
    Od: Marx <M...@n...com>

    see_you pisze:
    > "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    >
    > Dokladnie.
    > To bedzie wyscig po kase (jak zwykle, zreszta) z rynku sprzetu audio/video,
    > i wlasnie dlatego taki rozwoj wydarzen jest tylko kwestia czasu.
    > I tak jak Sony nie pyta: po co amatorowi 25 megapikseli w A900,
    > tak inni nie beda pytac - po co komu wyswietlacze SuperHD...
    > Oni nam powiedza, ze tego potrzebujemy a my bedziemy kupowac
    > - od dawna nie odbywa sie to inaczej.

    jakos nie widac aby wszyscy kupowali full hd - bierze sie to co
    najtansze i w promocji ;) Wystarczy popatrzec, ze panoramiczne
    telewizory CRT nie wyparly telewizorow 4:3 (czy ile to tam bylo) -
    dopiero udalo sie to LCD-kom, i to tylko dlatego ze innych sie nie robi.

    Osobiscie, gdyby byly dostepne LCD w "starym" formacie to bym sie
    powaznie zastanawial czy takiego nie kupic. Po prostu nie umiem patrzec
    na "plaskoglowych" czyli porazciagane postacie na TV LCD, a jak sie to
    wylaczy to nagle robi sie TV 21 cali... Duzo lepiej miec ekran 4:3 i ew.
    obciac boki lub miec pasy na dole/gorze niz ogladac zalosnie
    porozciagany obraz...

    A idealem byloby gdyby na tym wolnym obszarze mozna bylo wyswietlac ew.
    napisy do filmu.
    Marx

  • 63. Data: 2009-04-09 17:24:42
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message
> [...]
    > telewizory CRT nie wyparly telewizorow 4:3 (czy ile to tam bylo) -
    > dopiero udalo sie to LCD-kom, i to tylko dlatego ze innych sie nie robi.

    Nie wiem, wyparly, czy nie wyparly, ale szanujace sie firmy
    od lat nie produkowaly CRT 4:3 - wylaczajac jakies smieszne gadzety
    dla dzieci.

> [...]
    > wylaczy to nagle robi sie TV 21 cali... Duzo lepiej miec ekran 4:3 i ew.
    > obciac boki lub miec pasy na dole/gorze niz ogladac zalosnie

    Coz, Ty po prostu kupiles odbiornik, ktory nie ma mozliwosci
    odpowiedniego ustawienia trybu wyswietlania,
    albo wlasciwego trybu nie wlaczyles.
    Osobiscie, wspolczuje kazdemu, kto bedzie ogladal film full HD
    odtwarzany z BlueRaya na telewizorze 4:3!
    Filmy sa produkowane w proporcjach 21:9, wiec rzucenie tego na 16:9
    juz powoduje pewien niedosyt a co dopiero mowic o 4:3!
    To bylby prawdziwy masochizm.
    Warto to obejrzec, z wielu wzgledow...
    http://www.cinema.philips.com/?ls=gb_en

    > A idealem byloby gdyby na tym wolnym obszarze mozna bylo wyswietlac ew.
    > napisy do filmu.

    Idealem jest brak wolnego obszaru,
    obraz na calosci.
    --
    see_you

  • 64. Data: 2009-04-09 17:35:14
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> wrote
    > Nie zwatpilem w ich istnienie, natomiast ich mała przydatnosc jest faktem.
    > Chyba ze ktoś preferuje ogladanie czegostam z 0.5 - 1m...

    Z ta mala przydatnoscia to stanowczo zaprotestuje,
    bo majac go w laptopie, to nawet dalej odsunac go nie mozna,
    - do klawiszy wypada jednak dosiegac...
    0,5 do 1m to optymalna odleglosc i w dodatku nie widac zadnej "pikselozy".
    --
    see_you

  • 65. Data: 2009-04-09 21:16:11
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    see_you wrote:
> [...]
    > - do klawiszy wypada jednak dosiegac...
    > 0,5 do 1m to optymalna odleglosc i w dodatku nie widac zadnej

    Badzien myslalem o filmach UltraHD ogladanych na ekranie 60" z 0.5-1m ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 66. Data: 2009-04-13 20:40:59
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    Nie ma sensu z Toba dyskutowac na ten temat jak nie
    rozumiesz czym sie rozni plik JPG 800x600 zajmujacy 2 Mb a
    zajmujacy 200 Kb.

    Oba maja taka sama rozdzielczosc z tym, ze zawieraja
    tak naprawde bardzo rozna informacje co do ilosci szczegolow.

    Im wiekszy masz plik wejsciowy tym lepsza jakosc bedzie dla
    zmniejszonego obrazka.

    Wystarczy ze sam sobie potestujesz i dla obu przypadkow
    daj jakosc kompresji 100%.

    Wielkosc pliku JPG o tej samej rozdzielczosci wskaze Ci
    ktory z plikow wynikowych zawiera wiecej szczegolow.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 67. Data: 2009-04-14 07:45:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    see_you pisze:

    > Nie wiem, wyparly, czy nie wyparly, ale szanujace sie firmy
    > od lat nie produkowaly CRT 4:3 - wylaczajac jakies smieszne gadzety
    > dla dzieci.
    oj skleroza...

> [...]
    > Filmy sa produkowane w proporcjach 21:9, wiec rzucenie tego na 16:9
    > juz powoduje pewien niedosyt a co dopiero mowic o 4:3!

    Jak widac 100% czasu ogladasz filmy BlueRay. Moze i dobrze ze spedzasz
    tylko 2h tygodniowo przed telewizorem...

    Ale 90% ludzi oglada TV ogolnodostepne, ktore wciaz nadawane jest w
    formacie 4/3. Im tez doradzisz LCD panoramiczny?
    Marx

  • 68. Data: 2009-04-14 21:35:12
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 14 kwiecień 2009 09:45, Marx wyraził następujacą opinię:
    > see_you pisze:

    > ... 90% ludzi oglada TV ogolnodostepne, ktore wciaz nadawane jest w
    > formacie 4/3. Im tez doradzisz LCD panoramiczny?

    Nawet oglądaczom telenowel - zwróć uwagę że wiele z nich jest już
    filmowanych panoramicznie, tyle że nie LCD a plazmę :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 69. Data: 2009-04-14 21:38:03
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message
    > oj skleroza...

    Porzadne telewizory w ostatnich latach produkcji CRT byly dostepne
    tylko w panoramie. Pewnie znajdziesz jakies wyjatki, ale taka byla regula.

    > Jak widac 100% czasu ogladasz filmy BlueRay. Moze i dobrze ze spedzasz
    > tylko 2h tygodniowo przed telewizorem...

    Trafiles!
    Mniej wiecej tyle czasu spedzam przed telewizorem,
    ale lacznie z ogladaniem BlueRaya...
    Czas spedzony przed tv, jest w 90 procentach czasem bezpowrotnie straconym.

    > Ale 90% ludzi oglada TV ogolnodostepne, ktore wciaz nadawane jest w
    > formacie 4/3. Im tez doradzisz LCD panoramiczny?

    Oczywiscie, bo fakt, ze nazywa sie to urzadzenie telewizorem
    nie przesadza o jego wylacznej funkcji. Obecnie, najlepsza jakosc
    obrazu mozna uzyskac ogladajac na nim filmy z BlueRaya
    ew. dobrego DVD a nie program tv.
    A telewizyjny obraz 4:3 najlepiej ogladac na nim bez skalowania.
    No i telewizji wogole ogladac jak najmniej, bo oglupia!
    --
    see_you

  • 70. Data: 2009-04-15 06:44:20
    Od: Marx <M...@n...com>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > W wtorek 14 kwiecień 2009 09:45, Marx wyraził następujacą opinię:

    > Nawet oglądaczom telenowel - zwróć uwagę że wiele z nich jest już
    > filmowanych panoramicznie, tyle że nie LCD a plazmę :-)

    filmowanym, ale nie nadawanym...
    Marx