  • 1. Data: 2009-04-01 15:25:33
    Temat: 26 kwietnia 2009 - Światowy Dzień Fotografii Otworkowej
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Może nie wszyscy wiedzą, ale 26 kwietnia będzie kolejny Światowy Dzień
    Fotografii Otworkowej:
    http://pinholeday.org/?setlang=pl
    Może byśmy zrobili jakiś otworkowy plenerek gdzieś w Polsce? :-)
    Byliby chętni?

    Czarek

    PS Przypomnę adres najlepszej, polskiej strony o fotografii
    otworkowej:
    http://fotografiaotworkowa.pl/main.php
    Galeria 90 autorów z 28 krajów

  • 2. Data: 2009-04-01 15:34:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czarek pisze:
> [...]
    > Fotografii Otworkowej:
    > http://pinholeday.org/?setlang=pl
    > Może byśmy zrobili jakiś otworkowy plenerek gdzieś w Polsce? :-)

    Byliby, w środkowej małej Polsce szczególnie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-04-01 15:48:25
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 1 Kwi, 17:34, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Byliby, w środkowej małej Polsce szczególnie :)

    Wot leniwiec :-> Ruszyłbyś rzyć kajsik dalej. Ale... może Beskid
    Wyspowy? Znasz przecież, może byś coś zorganizował?

    Czarek

  • 4. Data: 2009-04-01 16:04:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czarek pisze:

    > Wot leniwiec :-> Ruszyłbyś rzyć kajsik dalej. Ale... może Beskid
    > Wyspowy? Znasz przecież, może byś coś zorganizował?

    Lepiej nie proś, bo wiesz - najpierw stukniemy z parkingu trzydziestkę
    (km) w cztery godziny, a potem spanko w bacówce, może tu?
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/07/3.htm

    A serio - ok, poszukam czegoś dla ''normalnych'' ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zegar, który stoi, przynajmniej jest dokładny dwa razy dziennie/

  • 5. Data: 2009-04-01 21:06:57
    Od: "Marek Grochocki" <m...@W...net>

    Ja tam poczekam na Światowy Dzień Cyfrowej Fotografii Otworkowej ;)

    MARC

  • 6. Data: 2009-04-02 06:31:04
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    >Fotografii Otworkowej:
    >http://pinholeday.org/?setlang=pl
    >Może byśmy zrobili jakiś otworkowy plenerek gdzieś w Polsce? :-)

    Zapominasz ze to pl.rec.foto.CYFROWA...tutaj jedna połowa userów nie wie co
    to otworek, druga nie jest tym zainteresowana bo liczba F jest większa niż
    2.8

  • 7. Data: 2009-04-02 08:42:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kokos pisze:
    > Zapominasz ze to pl.rec.foto.CYFROWA...

    Cyfrowość nijak nie wyklucza fotografii otworkowej, chociaż przyznam, że
    cała frajda pryska, bo elektronika sporo ogranicza kreatywności.
    Jednakże cyfrowość nie musi przeszkadzać. Poczytaj artykuł Radka o
    cyfrowej fotografii otworkowej to się przekonasz.

    > tutaj jedna połowa userów nie wie co
    > to otworek,

    Co przeszkadza się dowiedzieć? To chyba nie jest coś straszego? :)

    > druga nie jest tym zainteresowana bo liczba F jest większa niż
    > 2.8

    Ale w fotografii otworkowej nie chodzi o GO :)
    Zresztą metody jej nastawiania byłyby naprawdę ciężkie :)

    Tak czy inaczej warto robić coś więcej niż pstrykać małpkami. Warto
    spróbować zrobić swój aparat, zastanowić się nad zdjęciami, z
    niepłaskiej matrycy, z dziwnie umieszczonego otworka itd :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 8. Data: 2009-04-02 21:12:13
    Od: molos <m...@e...pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/07/3.htm
    >
    > A serio - ok, poszukam czegoś dla ''normalnych'' ;)

    Na te bacówke ja chętny-dla normalnych średnio.

  • 9. Data: 2009-04-03 06:31:37
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Co przeszkadza się dowiedzieć? To chyba nie jest coś straszego? :)

    według mnie nie przeszkadza, ale powiedz to innym

    > Ale w fotografii otworkowej nie chodzi o GO :)
    > Zresztą metody jej nastawiania byłyby naprawdę ciężkie :)

    dlatego tez nikogo to tutaj nie obchodzi, tutaj ludzie kochają jak dziura ma
    f 2.8, a jak ma 1.4 to wniebowzięci.. bo mozna zrobić takie super zdjecia z
    mała głębią ostrości. wynikoa to chyba z trudności opanowania sztuki
    kadrowania.. łatwiej jest wyjać objekt z otoczenia dając małą głębie niż
    zrobić to przy duzej głębii, nie trzeba tak myśleć, wystarczy ostrosć
    ustawic

    > Tak czy inaczej warto robić coś więcej niż pstrykać małpkami. Warto
    > spróbować zrobić swój aparat, zastanowić się nad zdjęciami, z niepłaskiej
    > matrycy, z dziwnie umieszczonego otworka itd :)

    według mnie też jets warto, warto jest robić zdjecia a nie pieprzyć o nowym
    obiektywie który przy f1,4 jest duzo ostrzejszy niż poprzednik no i ma
    stabilizacje

  • 10. Data: 2009-04-03 17:29:10
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > kadrowania.. łatwiej jest wyjać objekt z otoczenia dając małą głębie niż
    > zrobić to przy duzej głębii, nie trzeba tak myśleć, wystarczy ostrosć

    pokaz no jakies swoje zdjecia bo widze zes ekspert pelna
    geba... i przy okazja znawca i krytyk.

    Roger