eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › jak to jest z dieslami?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 207

  • 71. Data: 2011-04-25 22:17:01
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    > Potwierdź to jakimiś testami.

    Znaczy co? Ma się drzemnąć a po przebudzeniu stwierdzić "no, dwie godzinki
    było w sam raz!"? ;) Bo z tego co piszesz wynika, że to dla Ciebie król
    wszystkich testów.

    wit


  • 72. Data: 2011-04-25 22:26:32
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-25 22:00, Marek Dyjor pisze:
    > P.B. wrote:
    >> Dnia Mon, 25 Apr 2011 16:17:48 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    >>
    >>> E tam.. zapytaj to dziecko-fantastę w jaki sposób przejechał kanał
    >>> samochodem, to dopiero wyczyn.
    >>> A bez tego to jakby nie patrzeć, z trójmiasta do portów nad kanałem
    >>> jest niecałe 1500 km, po których trzeba zrobić w najlepszym możliwym
    >>> przypadku (i najdroższym, o co go nie posądzam) godzinną przerwę w
    >>> pracy silnika.
    >>
    >> Inna sprawa jaki zasięg na pełnym zbiorniku ma taka 530d? Co tam jest
    >> 250 litrów balon, że 1700 kilometrów z butem w podłodze przejedzie bez
    >> tankowania? No chyba, że BMW przy 220 to palą 4,5 litra. LOL
    >
    > Może jakaś wersja dlugodystansowa zamaista siedeń ma beczkę na 250l
    > paliwa :)

    Podobno wersja po 68 liftingu tak miała. A po ostatnim, 94 lifcie,
    zamiast montować beczkę, uszczelnili kufer i można było lać wprost do
    niego. Nie wiem, ale chyba ze 400l tam wchodziło!

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 73. Data: 2011-04-25 22:44:03
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-04-25 22:17, wit pisze:

    > Znaczy co? Ma się drzemnąć a po przebudzeniu stwierdzić "no, dwie godzinki
    > było w sam raz!"? ;)

    Niech wrzuci przebiegi np. wartości temperatury oleju i powietrza w
    kanale dolotowym za turbosprężarką w funkcji czasu podczas i po szybkiej
    jeździe. Wtedy będą jakieś dane, o których można dyskutować (a nie
    polemika jak na języku polskim - co autor miał na myśli).

    Ktoś napisze, że wystarczy spokojnie na parking wjechać. Inny, że 2
    minuty wystarczą. Tylko, że to może opierać się na intuicji, a to już
    może być mało wiarygodne, zwłaszcza, że konstruktorów silników tu pewnie
    jest niewielu (tak, wiem, każdy się przecież zna na motoryzacji) i nie
    wszyscy wiedzą jakie są temperatury elementów turbosprężarki i powierza
    po ciężkiej pracy i jakie są wartości akceptowalne ze względu na
    trwałość i wytrzymałość materiałów.
    Pół biedy, jeśli ktoś opiera się na instrukcji obsługi, zawsze to coś...


    PS w instrukcji do mojego samochodu z silnikiem benzynowym jest
    napisane, by nie pozostawiać uruchomionego silnika na postoju dłużej niż
    20 minut. Ciekawe, czy chodzi tu o kwestię niedostatecznego chłodzenia...?


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.



  • 74. Data: 2011-04-25 22:45:33
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-25 20:05, Filip KK pisze:

    > Potwierdź to jakimiś testami.

    Przecież było potwierdzone wiele razy. Ja podałem przykład, gościu miał
    kręcone 1.9TDI i nie zabił go przez długą jazdę tylko przez to, że
    zagotował olej. A zagotować olej można jadąc ~50km non stop ponad
    200km/h ostro zmodzonym 1.9. Zagotuje się = słabsze właściwości smarne
    oleju = klops i nic tu nie da 2 godzinne studzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 75. Data: 2011-04-25 22:48:11
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-25 21:41, Olo pisze:

    > wow, silnik to wytrzymuje na luzaku? :)

    Pełen luz, ludzie robią masakryczne przebiegi przy takich modach. Tłoki
    i korby z tego co mi wiadomo dopiero modyfikuje się przy mocy ponad
    280KM. Czesi, którzy kupili Lupo jednego majstra co ostro rozpracowywał
    1.9 dodłubali ten silnik do 330-350KM ale to setup typowo wyścigowy i
    żywotność spada. Jednak 250KM to żaden wyczyn i takich 1.9 używa się na
    co dzień bez zbędnych ceregieli.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 76. Data: 2011-04-25 22:54:39
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 25 Kwi, 16:40, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi prędkościami? Wiesz do
    > jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?

    zapewne do takiej samej jak po ~50 kilometrach palowania ;)

    WS

    PS. a podczas postoju z wlaczonym silnikiem zazwyczaj osiaga jeszcze
    wieksza temp ;) az wentylator musi sie wlaczac , zeby plyn zchlodzic
    dodatkowo... ;)



  • 77. Data: 2011-04-25 22:55:56
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-25 20:45, aro333 pisze:

    [cut]

    Nie pałować to znaczy nie przekraczać OKOŁO 2200-2300 obrotów/min. Piszę
    około, bo to nie apteka, po prostu nie masz go dociskać od razu w opór.
    Co do studzenia to po prostu ZAPOBIEGAWCZO po każdej trasie/ostrzejszej
    jeździe pozostaw silnik na jałowym biegu na minutę lub dwie, to starczy
    w zupełności, nie ma co przesadzać z postojami po nie wiadomo ile minut,
    przesada w żadną stronę nie jest wskazana.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 78. Data: 2011-04-25 23:44:29
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Dykus <d...@s...wp.pl> wrote:
    > Niech wrzuci przebiegi np. wartości temperatury oleju i powietrza w

    Ale czemu piszesz to do mnie? Coś mi mówi, że nie śledziłeś wątku od
    początku...

    wit


  • 79. Data: 2011-04-26 00:05:17
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 13:32:49 +0200, Filip KK napisał(a):

    >>> Podejrzewam, że nieźle by się narobiło gdybym odczekał tylko minutkę..
    >> Noo... Twoje przekonania by legły w gruzach....
    > Tak jak Twoja granada?
    Nie, bo Granada wgruzach nie legła.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 80. Data: 2011-04-26 00:06:35
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 25 Apr 2011 16:40:57 +0200, Filip KK napisał(a):

    > Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi prędkościami? Wiesz do
    > jakiej temp dochodzi olej? Cały silnik?

    Do takiej samej jak po 20 minutowym pałowaniu.
    I tak samo wystarcza 2-3 minuty na wychłodzenie.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: