eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak to jest z dieslami?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 207

  • 161. Data: 2011-04-27 19:30:19
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    > To jest Twój źle wysnuty wniosek. Nie moja wina, że nie potrafisz czytać
    > ze zrozumieniem... Przepraszam, jeśli Cię zamieszałem moją krótką mało
    > wyczerpującą wypowiedzią.

    OK, przeprosiny przyjęte! Nie wiem jak inni ale ja już nie będę się czuł
    "zamieszany" ;)

    wit


  • 162. Data: 2011-04-27 21:25:45
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-27 08:05, Mariusz Chwalba pisze:
    > On Tue, 26 Apr 2011 17:25:42 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
    > <m...@g...com> wrote:
    >
    >>> i
    >>> chwilę odczekać(przed podróżą) nim ruszymy w trasę.
    >>
    >> Mnie tam uczono (z dwóch niezależnych źródeł, na dwóch autach), że jak
    >> się
    >> diesla odpala to trzeba poczekać, aż część kontrolek na desce zgaśnie,
    >> szczególnie zimą, rzekomo w tym czasie nagrzewają się świecie, które
    >> podgrzewają paliwo, a zimą może to być potrzebne. I zimą tak robię (oraz
    >> przestawiam w tym czasie lusterka ;-)).
    >
    > Jeśli masz kontrolkę świec żarowych, to wypada poczekać, aż zgaśnie -
    > niezależnie
    > od pory roku. W instrukcji do samochodu tego nie ma?

    W instrukcji samochodu jest, że gdy temperatura wynosi ponad +5 stopni,
    to silnik można uruchamiać od razu, ale nie należy wciskać gazu.


    --
    Pozdrawiam
    Piotr Zdankiewicz


  • 163. Data: 2011-04-27 22:43:33
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 09:26:08 +0200, n...@o...pl
    napisał(a):

    > Brzmi sesnsownie, tylko wciąż nie wiadomo jaka jest ta stosunkowo niska
    > temperatura spalin? Jaka przewodność cieplna na styku turbosprężarka/spaliny i
    > na styku łożyskowanie/olej? Jaki procent ciepła oddawany jest jedna i druga drogą?

    A jakie ma to znaczenie? Temperatura spalin przy biegu jałowym musi być na
    tyle niska, żeby po zatrzymaniu silnika nic się złego turbinie nie stało.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 164. Data: 2011-04-27 22:44:39
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 08:31:31 +0200, cbnet napisał(a):

    > Skąd czerpiesz swoją wiedzę na ten temat?
    > Miałeś choć w ręku jakiś manual auta, albo silnika z turbiną (np HDI)?

    Z fizyki głównie. Poza tym trochę z mechaniki. Oraz z instrukcji obsługi
    samochodu.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 165. Data: 2011-04-28 01:27:12
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    W instrukcjach aut nie ma informacji, które podajesz.

    --
    CB


    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:c1.01.3QKYF5$0JP@mike.oldfield.org.pl...

    > Z fizyki głównie. Poza tym trochę z mechaniki. Oraz z instrukcji obsługi
    > samochodu.


  • 166. Data: 2011-04-28 08:51:12
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Wed, 27 Apr 2011 21:25:45 +0200, zdan <z...@i...pl> wrote:

    >>>> i
    >>>> chwilę odczekać(przed podróżą) nim ruszymy w trasę.
    >>>
    >>> Mnie tam uczono (z dwóch niezależnych źródeł, na dwóch autach), że jak
    >>> się
    >>> diesla odpala to trzeba poczekać, aż część kontrolek na desce zgaśnie,
    >>> szczególnie zimą, rzekomo w tym czasie nagrzewają się świecie, które
    >>> podgrzewają paliwo, a zimą może to być potrzebne. I zimą tak robię (oraz
    >>> przestawiam w tym czasie lusterka ;-)).
    >>
    >> Jeśli masz kontrolkę świec żarowych, to wypada poczekać, aż zgaśnie -
    >> niezależnie
    >> od pory roku. W instrukcji do samochodu tego nie ma?
    >
    > W instrukcji samochodu jest, że gdy temperatura wynosi ponad +5 stopni,
    > to silnik można uruchamiać od razu, ale nie należy wciskać gazu.

    To tak należy zrobić. Świece żarowe mają podgrzać silnik do temperatury,
    przy której nie będzie chłodził ściskanego powietrza poniżej temperatury
    zapłonu. Ta temperatura zależy od kilku czynników (choćby masy silnika),
    najwyraźniej +5 Twojemu wystarcza.

    Przy takiej pogodzie jak teraz, mnie "grzeją" się jakieś pół sekundy.


    ATSD, kontrolka świec ci się zapala w takiej sytuacji?

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 167. Data: 2011-04-28 13:55:57
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał

    >W instrukcjach aut nie ma informacji, które podajesz.

    Zauważyłeś, że wszyscy odpisują pod cytatem? Myślisz, że to przypadek?

    ZK


  • 168. Data: 2011-04-28 14:05:19
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Nie wszyscy.
    Ja odpisuję bez wydziwianek.
    Przecież.

    --
    CB


    Użytkownik "Hektor" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ipbkkf$c34$1@inews.gazeta.pl...

    > Zauważyłeś, że wszyscy odpisują pod cytatem? Myślisz, że to przypadek?


  • 169. Data: 2011-04-28 15:28:41
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-26 18:56, Filip KK pisze:
    > W dniu 2011-04-25 23:44, wit pisze:
    >> Dykus<d...@s...wp.pl> wrote:
    >>> Niech wrzuci przebiegi np. wartości temperatury oleju i powietrza w
    >>
    >> Ale czemu piszesz to do mnie? Coś mi mówi, że nie śledziłeś wątku od
    >> początku...
    >>
    > Za to Ty tak doskonale śledziłeś wątek, że odpowiedziałeś mi za Kubę, w dodatku nie
    w temacie.
    >
    > Prosiłem o testy, jakie? Wyjaśnił Dykus pod Twoim postem. Bo mówienie, że wystarczy
    wyłączyć silnik po 2 minuach gdy się przejechało prawie 2 tys km BEZ GASZENIA
    SILNIKA, czyli ciągła praca przez 20 godzin

    No i co z tego? Ruszasz, osiągasz prędkośc przelotową, temperatura
    rośne najpierw szybko, potem dochodzi do stanu równowagi, i przez
    następną godzinę, dwie... choćby i dwadzieścia... NIC się już nie zmienia.
    Skoro nic się nie zmienia, to i chłodzenie przebiega identycznie,
    nieważne czy jechałeś wcześniej na maksa przez 2 czy 20h.

    Dowody? Typowy wykres temperatury oleju, która stabilizuje się już
    po około 20-30 minutach wystarczy?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 170. Data: 2011-04-28 17:31:54
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-04-28 15:28, Jakub Witkowski pisze:

    > Dowody? Typowy wykres temperatury oleju, która stabilizuje się już
    > po około 20-30 minutach wystarczy?

    Podczas długotrwałej jazdy 180-200km/h, podczas gdy samochód dopuszczony
    jest na maksymalną prędkość np. 180km/h (mimo, że na liczniku ma
    230km/h)? Tak, chętnie...


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.


strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: