eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › jak oni to robią ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 253

  • 11. Data: 2011-06-16 15:43:44
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    z wrote:

    > Jestem trochę w szoku. To po kiego grzyba tyle kasy za ten sprzęt jak
    > wystarczy prędkościomierz radiowozu "wprawne oko policjanta" i
    > kawałek stopera. Taki sam skutek. Taka sama dokładność pomiaru :-) To
    > już "szuszarka" za szybą której wskazanie byłoby skorygowane
    > wskazaniami prędkościomierza była by lepsza. Pewnie trzeba by mierzyć
    > wtedy niskie prędkości (5km/h) i minusowe :-) Tak sobie próbuję
    > wymyślać koło ale do jasnej cho... mamy XXI wiek.

    Po prostu ktos zapomnial albo "zapomnial" dodac laserowy pomiar
    odleglosci...

    A tak to pozostaje chyba tylko zbierac wlasny slad GPS - a nuz sad
    wezmie go pod uwage w razie kiedy policjanci beda probowali robic
    kierowce w wala.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl


  • 12. Data: 2011-06-16 16:43:18
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    marek <k...@o...bn> napisał(a):

    >
    > > Obwód mniejszy = wyższe wskazanie, tylko nie wiem czy przy tych rzeczonych
    >
    >
    > niestety, obwod pozostaje ten sam.
    >

    obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy okregiem,
    promien obrotu jest mniejszy = faktyczny obwod kola jest mniejszy niz na
    napompowanych do prawodlowego cisnienia oponach...

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 13. Data: 2011-06-16 17:36:22
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/itd4q5$9in$1@inews.ga
    zeta.pl
    *pablo eldiablo* napisał(-a):

    > obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy
    > okregiem, promien obrotu jest mniejszy = faktyczny obwod kola jest
    > mniejszy niz na napompowanych do prawodlowego cisnienia oponach...

    Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód koła
    kolistego albo kwadrtowego przypadnie ta sama droga.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675
    ( o o)
    --ooO-( )-Ooo-


  • 14. Data: 2011-06-16 17:37:35
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/4dfa22ee@news.home.ne
    t.pl
    *Big Jack* napisał(-a):


    > Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód
    ^^^^^
    obrót oczywiście

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675
    ( o o)
    --ooO-( )-Ooo-


  • 15. Data: 2011-06-16 18:40:36
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mz

    > http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamul
    cem-w-uczciwego-
    kierowce
    >
    > Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie
    > ?

    A nie czasem sprzęgłem? Bo co ma tu do rzeczy hamulec to naprawdę nie
    wiem. Ciekawe skąd ten VR bierze prędkość, ktoś wie?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 16. Data: 2011-06-16 20:41:29
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-16 14:25, mz pisze:
    > http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamul
    cem-w-uczciwego-kierowce
    >
    >
    > Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie ?
    >
    > PS Jeśli to prawda to ja mam pomagać policji wysyłając zdjęcia z mojego
    > wideorejestratora ? Nie dziękuje.

    Dlatego ja tam jak jadę w trasę mam włączony w Automapie zapis trasy.
    Jeśli by mnie jakiś taki zatrzymał, a wiedziałbym że na pewno tyle nie
    jechałem - po poinformowaniu go o zapisie śladu GPS kazałbym kierować
    sprawę do sądu :D

    Pozdrawiam !


  • 17. Data: 2011-06-16 20:58:01
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-16 18:40, to pisze:
    > begin mz
    >
    >> http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamul
    cem-w-uczciwego-
    > kierowce
    >>
    >> Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie
    >> ?
    >
    > A nie czasem sprzęgłem? Bo co ma tu do rzeczy hamulec to naprawdę nie
    > wiem. Ciekawe skąd ten VR bierze prędkość, ktoś wie?
    >
    Stąd skąd bierze prędkościomierz - z impulsatora przy mechaniźmie
    różnicowym ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Obok prędkości masz chyba ilość impulsów.


  • 18. Data: 2011-06-16 21:40:00
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    news:4dfa2336$1@news.home.net.pl...
    >W wiadomości
    > news://news-archive.icm.edu.pl/4dfa22ee@news.home.ne
    t.pl
    > *Big Jack* napisał(-a):
    >
    >
    >> Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód
    > ^^^^^
    > obrót oczywiście

    Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi...


  • 19. Data: 2011-06-16 22:28:40
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/itdm6f$ogp$1@news.one
    t.pl
    *pavellz* napisał(-a):

    > Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi...

    Zły tok rozumowania. A jakby oś była osadzona mimośrodowo, to wpływałoby
    to na obwód opony i drogę jaką pokonuje w ciągu jednego obrotu? Na jeden
    obrót koła będzie ta sama droga (obwód opony). Proponuję przeprowadzić
    prosty eksperyment. Zmierzyć drogę jaką pokona koło w czasie jednego
    obrotu (albo znacznie więcej żeby zmniejszyć błąd pomiaru) kiedy jest
    napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widzę powodu dla którego
    przybliżenie się osi obrotu do podłoża miałoby skrócić bądź wydłużyć
    obwód opony.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675
    ( o o)
    --ooO-( )-Ooo-


  • 20. Data: 2011-06-16 22:39:40
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    news:4dfa6773$1@news.home.net.pl...
    >W wiadomości
    > news://news-archive.icm.edu.pl/itdm6f$ogp$1@news.one
    t.pl
    > *pavellz* napisał(-a):
    >
    >> Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi...
    >
    > Zły tok rozumowania. A jakby oś była osadzona mimośrodowo, to wpływałoby
    > to na obwód opony i drogę jaką pokonuje w ciągu jednego obrotu? Na jeden
    > obrót koła będzie ta sama droga (obwód opony).

    No co Ty gadasz?
    Jak masz flaka to zmienia Ci się promień koła, tak czy nie?
    A wraz z nim zmienia Ci się jego rzeczywisty obwód.
    To że opona gdzieś tam sobie idzie dalej nic tu nie zmienia.


    Proponuję przeprowadzić
    > prosty eksperyment. Zmierzyć drogę jaką pokona koło w czasie jednego
    > obrotu (albo znacznie więcej żeby zmniejszyć błąd pomiaru) kiedy jest
    > napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widzę powodu dla którego
    > przybliżenie się osi obrotu do podłoża miałoby skrócić bądź wydłużyć obwód
    > opony.

    Ale nie obwód opony jest istotny, tylko ilość obrotów koła przy takiej samym
    przebytym dystansie.
    A ta ilość musi wzrosnąć, matematyka jest nieubłagana.

    Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
    Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
    Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle zmniejsza
    się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m

    Czyli 5% mniej.
    I o tyle przekłamie licznik.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: