-
11. Data: 2011-06-16 15:43:44
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>
z wrote:
> Jestem trochę w szoku. To po kiego grzyba tyle kasy za ten sprzęt jak
> wystarczy prędkościomierz radiowozu "wprawne oko policjanta" i
> kawałek stopera. Taki sam skutek. Taka sama dokładność pomiaru :-) To
> już "szuszarka" za szybą której wskazanie byłoby skorygowane
> wskazaniami prędkościomierza była by lepsza. Pewnie trzeba by mierzyć
> wtedy niskie prędkości (5km/h) i minusowe :-) Tak sobie próbuję
> wymyślać koło ale do jasnej cho... mamy XXI wiek.
Po prostu ktos zapomnial albo "zapomnial" dodac laserowy pomiar
odleglosci...
A tak to pozostaje chyba tylko zbierac wlasny slad GPS - a nuz sad
wezmie go pod uwage w razie kiedy policjanci beda probowali robic
kierowce w wala.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
-
12. Data: 2011-06-16 16:43:18
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>
marek <k...@o...bn> napisał(a):
>
> > Obwód mniejszy = wyższe wskazanie, tylko nie wiem czy przy tych rzeczonych
>
>
> niestety, obwod pozostaje ten sam.
>
obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy okregiem,
promien obrotu jest mniejszy = faktyczny obwod kola jest mniejszy niz na
napompowanych do prawodlowego cisnienia oponach...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2011-06-16 17:36:22
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Big Jack" <a...@b...zz>
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/itd4q5$9in$1@inews.ga
zeta.pl
*pablo eldiablo* napisał(-a):
> obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy
> okregiem, promien obrotu jest mniejszy = faktyczny obwod kola jest
> mniejszy niz na napompowanych do prawodlowego cisnienia oponach...
Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód koła
kolistego albo kwadrtowego przypadnie ta sama droga.
--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-
-
14. Data: 2011-06-16 17:37:35
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Big Jack" <a...@b...zz>
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/4dfa22ee@news.home.ne
t.pl
*Big Jack* napisał(-a):
> Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód
^^^^^
obrót oczywiście
--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-
-
15. Data: 2011-06-16 18:40:36
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: to <t...@a...xyz>
begin mz
> http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamul
cem-w-uczciwego-
kierowce
>
> Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie
> ?
A nie czasem sprzęgłem? Bo co ma tu do rzeczy hamulec to naprawdę nie
wiem. Ciekawe skąd ten VR bierze prędkość, ktoś wie?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
16. Data: 2011-06-16 20:41:29
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-06-16 14:25, mz pisze:
> http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamul
cem-w-uczciwego-kierowce
>
>
> Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie ?
>
> PS Jeśli to prawda to ja mam pomagać policji wysyłając zdjęcia z mojego
> wideorejestratora ? Nie dziękuje.
Dlatego ja tam jak jadę w trasę mam włączony w Automapie zapis trasy.
Jeśli by mnie jakiś taki zatrzymał, a wiedziałbym że na pewno tyle nie
jechałem - po poinformowaniu go o zapisie śladu GPS kazałbym kierować
sprawę do sądu :D
Pozdrawiam !
-
17. Data: 2011-06-16 20:58:01
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-06-16 18:40, to pisze:
> begin mz
>
>> http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamul
cem-w-uczciwego-
> kierowce
>>
>> Ktoś wie jak można to zrobić ? Prokuratura nie wie. Więc może pomożecie
>> ?
>
> A nie czasem sprzęgłem? Bo co ma tu do rzeczy hamulec to naprawdę nie
> wiem. Ciekawe skąd ten VR bierze prędkość, ktoś wie?
>
Stąd skąd bierze prędkościomierz - z impulsatora przy mechaniźmie
różnicowym ;)
Pozdrawiam !
PS:
Obok prędkości masz chyba ilość impulsów.
-
18. Data: 2011-06-16 21:40:00
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>
Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
news:4dfa2336$1@news.home.net.pl...
>W wiadomości
> news://news-archive.icm.edu.pl/4dfa22ee@news.home.ne
t.pl
> *Big Jack* napisał(-a):
>
>
>> Nawet jak będzie kwadratem, to obwód będzie ten sam. Na jeden obwód
> ^^^^^
> obrót oczywiście
Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi...
-
19. Data: 2011-06-16 22:28:40
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Big Jack" <a...@b...zz>
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/itdm6f$ogp$1@news.one
t.pl
*pavellz* napisał(-a):
> Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi...
Zły tok rozumowania. A jakby oś była osadzona mimośrodowo, to wpływałoby
to na obwód opony i drogę jaką pokonuje w ciągu jednego obrotu? Na jeden
obrót koła będzie ta sama droga (obwód opony). Proponuję przeprowadzić
prosty eksperyment. Zmierzyć drogę jaką pokona koło w czasie jednego
obrotu (albo znacznie więcej żeby zmniejszyć błąd pomiaru) kiedy jest
napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widzę powodu dla którego
przybliżenie się osi obrotu do podłoża miałoby skrócić bądź wydłużyć
obwód opony.
--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-
-
20. Data: 2011-06-16 22:39:40
Temat: Re: jak oni to robią ?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
news:4dfa6773$1@news.home.net.pl...
>W wiadomości
> news://news-archive.icm.edu.pl/itdm6f$ogp$1@news.one
t.pl
> *pavellz* napisał(-a):
>
>> Ejże, oś koła przybliża się przecież ku ziemi...
>
> Zły tok rozumowania. A jakby oś była osadzona mimośrodowo, to wpływałoby
> to na obwód opony i drogę jaką pokonuje w ciągu jednego obrotu? Na jeden
> obrót koła będzie ta sama droga (obwód opony).
No co Ty gadasz?
Jak masz flaka to zmienia Ci się promień koła, tak czy nie?
A wraz z nim zmienia Ci się jego rzeczywisty obwód.
To że opona gdzieś tam sobie idzie dalej nic tu nie zmienia.
Proponuję przeprowadzić
> prosty eksperyment. Zmierzyć drogę jaką pokona koło w czasie jednego
> obrotu (albo znacznie więcej żeby zmniejszyć błąd pomiaru) kiedy jest
> napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widzę powodu dla którego
> przybliżenie się osi obrotu do podłoża miałoby skrócić bądź wydłużyć obwód
> opony.
Ale nie obwód opony jest istotny, tylko ilość obrotów koła przy takiej samym
przebytym dystansie.
A ta ilość musi wzrosnąć, matematyka jest nieubłagana.
Załóżmy że koło ma promień 50 cm.
Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m.
Gdy stoi na flaku i opona ugina się powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle zmniejsza
się rzeczywisty promień koła, to jego obwód ma 3,01 m
Czyli 5% mniej.
I o tyle przekłamie licznik.