  • 141. Data: 2011-06-24 15:01:41
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:4e02761e$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ano właśnie nie jest okręgiem (ani nawet kołem) - zwłaszcza
    > niedopompowane.
    > Dlaczego więc chcesz stosować wzór dotyczący okręgu?

    Bo tylko ten okrąg jest interesujący w tej kwestii.
    Co się dzieje poza nim nie ma znaczenia dla licznika.

  • 142. Data: 2011-06-24 16:40:47
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-06-24 14:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Matematyka jest taka, że na interesujący nas promień koła składa się
    > grubość bieżnika, połowa grubości felgi i słup powietrza między nimi.
    > Im powietrza jest mniej, tym słup niższy, a promień mniejszy.
    > Nic znajdującego się w innych miejscach nie ma znaczenia, choćbyś nie
    > wiem jakie czary uprawiał.

    Gdzie znikłeś obwód i boki opony, do których ten "obwód" jest trwale
    przymocowany?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 143. Data: 2011-06-24 17:28:54
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-23 01:09, Tomasz Pyra pisze:

    > Ano właśnie nie jest okręgiem (ani nawet kołem) - zwłaszcza niedopompowane.
    > Dlaczego więc chcesz stosować wzór dotyczący okręgu?

    Dlatego, że jest to okrąg. W trakcie jazdy to jak duży jest "flak" ma
    wpływ tylko i wyłącznie na promień. I promień liczymy pomiędzy środkiem
    a punktem styku z asfaltem. To co się dzieje poza mało nas interesuje.

    A.

  • 144. Data: 2011-06-25 03:01:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 15:00:59 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Tak, mniej więcej na tej samej zasadzie co do wyliczenia obrotu koła od
    > czołgu nie jest ważna długość jego gąsienicy.

    Łał, od kiedy gąsienice czołgów są gumowe, pompowane powietrzem i
    uginające się?

    Bo chyba jednak nie są. I można je co najwyżej porównać do felgi bez
    opony.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 145. Data: 2011-06-25 03:04:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 14:59:57 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Matematyka jest taka, że na interesujący nas promień koła składa się grubość
    > bieżnika, połowa grubości felgi i słup powietrza między nimi.

    Nie, to jest Twoje pobożne życzenie. Albo mierna próba ratowania własnej
    skóry, bo nie wypada się już teraz wycofać z palniętej głupoty.

    > Im powietrza jest mniej, tym słup niższy, a promień mniejszy.
    > Nic znajdującego się w innych miejscach nie ma znaczenia, choćbyś nie wiem
    > jakie czary uprawiał.

    Opona się styka z gruntem *bieżnikiem* czy krawędzią? Od utraty powietrza
    tego bieżnika ubyło? Czy znalazł się gdzies na płaszczyźnie urojonej?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 146. Data: 2011-06-25 03:06:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 24 Jun 2011 17:28:54 +0200, Arek napisał(a):

    > Dlatego, że jest to okrąg. W trakcie jazdy to jak duży jest "flak" ma
    > wpływ tylko i wyłącznie na promień. I promień liczymy pomiędzy środkiem
    > a punktem styku z asfaltem. To co się dzieje poza mało nas interesuje.

    Piramidalna bzdura. W ten sposób zaraz udowodnisz, że ziemia jest płaska,
    bo to co jest poza horyzontem mało nas interesuje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 147. Data: 2011-06-25 17:38:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie znikłeś obwód i boki opony,\

    Nie ma ich w interesującym nas miejscu.

    > do których ten "obwód" jest trwale przymocowany?

    I co w związku z tym?
    Jak do czołgu założysz dłuższą gąsienicę, to zmieni się promień koła, czy
    zacznie się inaczej kręcić?

  • 148. Data: 2011-06-25 17:39:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Łał, od kiedy gąsienice czołgów są gumowe, pompowane powietrzem i
    > uginające się?

    Wróć jak zrozumiesz analogię.

    > Bo chyba jednak nie są.

    Bywają.
    A czy to czołg czy jakiś łazik terenowy - nie zmienia to zasady działania.

  • 149. Data: 2011-06-25 17:42:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie, to jest Twoje pobożne życzenie.

    Moje życzenia nie poruszają się w tej tematyce.
    A jak sobie chcesz wymyślać jakieś kretynizmy w rodzaju wpływu leżącej na
    asfalcie opony na promień koła, to rób to sobie w piaskownicy - może tam
    ktoś się nabierze.

    > Opona się styka z gruntem *bieżnikiem* czy krawędzią? Od utraty powietrza
    > tego bieżnika ubyło?

    Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup
    powietrza.
    I nie pisz nic dopóki tej sztuki nie dokonasz, bo to się mija z celem.

  • 150. Data: 2011-06-25 19:56:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:42:27 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Moje życzenia nie poruszają się w tej tematyce.
    > A jak sobie chcesz wymyślać jakieś kretynizmy w rodzaju wpływu leżącej na
    > asfalcie opony na promień koła,

    Jak na razie, to jesteś tutaj przodującym twórcą kretynizmów.

    > Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mój poprzedni post, z naciskiem na słup
    > powietrza.

    A co mnie obchodzi słup powietrza? Powietrze jest zamknięte w oponie, ma
    stałą objętość, warunkującą geometrię opony.

    > I nie pisz nic dopóki tej sztuki nie dokonasz, bo to się mija z celem.

    Trudno się przyznać, co?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl