  • 111. Data: 2011-11-25 15:29:57
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:janjf5.61s.0@poczta.onet.pl...
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Bo to troll co umie się tylko z innych wyśmiewać a sam *żadnego*
    > merytorycznego wkładu do dyskusji wnieść nie potrafi?

    Japierdziele merytoryczna dyskusja, nt. czy jafone najlepsiejsze jes.

    Komus tu usenet z przedszkolem sie pomylil.

  • 112. Data: 2011-11-25 15:30:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Dalej nic. Są jednak ludzie bez ambicji i honoru...

    Tak, tak, fanboje sfój chonór majaom.

  • 113. Data: 2011-11-25 15:33:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na

    > Do dobrze, przeczytałeś ten tekst? Komfortowo się to czytało na ekranie
    > 3.5"?
    > Na 4.3" cięzko się to czyta, ale z powodu pikselozy, a po prostu dla tego
    > że
    > te literki są za małe.

    Absolutnie nie!
    Ale dlaczego miałoby się komfortowo czytać tekst gdzie
    główna część literek jest złożona z rastra 5x5 pikseli?
    Nie na tym polega przewaga ekranu o dużej gęstości pikseli.

    Przewaga polega na dokładniejszym rysowaniu liter o tej
    samej wielkości na ekranie. Po prostu więcej pikseli przypada
    na mm2 powierzchni zajmowanej przez literę. To widać na fontach
    wektorowych a nie rastrowych zbudowanych z 25 pikseli.
    Cały wyraz "przykładowy" z pierwszego zdania zajmuje na
    moim telefonie niecałe 5mm długości. Nie o takie małe
    literki tu przecież chodzi! Do tak małych bez lupy się nie obejdzie.
    Tomasz nie rozumie tematu i dlatego jego test jest bezsensowny.
    Jego obrazek nie będzie czytelny na żadnym telefonie.

  • 114. Data: 2011-11-25 15:34:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Eneuel vel Manolo jest nadal aktywny, raz do roku ma fazę na newsy.
    > Podejrzewam że chodzi o przepustkę z oddziału zamkniętego :)

    Dowartościowujesz się takimi tekstami?
    Chcesz być lubiany w grupie kiboli swojego pokroju?

  • 115. Data: 2011-11-25 15:40:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Pytanie o stosunek kontrastu w przypadku amoleda świadczy o twojej
    > totalnej ignorancji tematu - oczywiście chciałbyś go porównać ze swoim
    > ajfonem, nie?

    Raczej to co napisałeś świadczy o *Twojej* ignorancji...
    Żeby nie wiem jak super był ten ekran to czerń nie będzie miała
    jasności zerowej bo będzie jakaś poświata szczątkowa z sąsiednich
    pikseli. Zwłaszcza gdy będziesz mieć wszystkie 6 na pełnej jasności
    a jeden w środku czarny. No ale Ty takich praktycznych rzeczy nie
    rozumiesz, wydaje Ci się że skoro piksel nie świeci to będzie zero
    i śmiejesz się bo ktoś chce dzielić przez zero. Tymczasem zera nie
    ma w przyrodzie. A jak nie ma zera to można podać wartość kontrastu.
    No ale Ty potrafisz się tylko zaśmiać jak głupi do sera, prawda?

  • 116. Data: 2011-11-25 15:55:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >Tymczasem zera nie ma w przyrodzie.

    Ciekawostka.

  • 117. Data: 2011-11-25 16:06:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >I ja postuluję, że konieczność noszenia lupy pojawia się u nich, bo
    >mają zbyt małą rozdzielczosć tych małych ekranów aby wyraźnie
    >widzieć małe literki. Oko rozpozna literę gdy ma wystarczająco
    >dużo kropek ją tworzących - jak litera jest tak mała, że przypada
    >na nią 8 pikseli bo ekran na obszarze tych 2mm ma ich tylko tyle
    >to ciężko Ci będzie odróżnić O od C i od G i oczy się będą męczyć.
    >Gdy ekran ma dużo pikseli to różnica między C i G jest wyraźna
    >i oko się nie męczy tak bardzo.

    No i tu sie dosc grubo mylisz.
    Jesli piksele sa duze i wyrazne, to C od G sie rozni wyraznie, a
    wystarczy do tego ... 7x7 pixeli ? Tasword dzialal na 3x7, ale to juz
    bylo przegiecie :-)

    I jesli teraz bedziesz zmniejszal piksele to automatycznie sie
    szczegoly na ekranie pomniejsza. IMO to w niewielkim stopniu duza
    rozdzielczosc poprawi rozpoznawalnosc liter - raczej chodzi o to zeby
    byly duze te litery. Czyli lepiej 4.5" ekran ze srednimi pikselami,
    niz 3.5" z malutkimi :-)

    >A jeśli musisz oglądać telefon z dalszej odległości niż 30cm aby
    >widzieć go wyraźnie to sorry, ale znaczy to tylko tyle że jesteś
    >w wieku w którym powinieneś odwiedzić okulistę i zrobić pierwsze
    >"starcze" okulary.

    A czy ja mowie nie ? Ale coz robic, kazdego to dotknie, ciebie tez, i
    co wtedy, przestaniesz chwalic iphona ? :-)

    >Pomogą Ci okulary i odzyskasz widzenie 20/20. Prosta sprawa?

    Nie ma lekko - wtedy przestaniesz widziec dalej dobrze.
    Okulary do czytania, do komputera, do telefonu, ale nie do samochodu
    ... albo wiekszy ekran, co wybierasz ? :-)

    >Wolę mieć możliwość zobaczenia więcej na mapie i co jakiś
    >czas sobie ją powiększyć aby obejrzeć drobne szczegóły
    >na niej ujęte niż mieć mapę która daje tylko ogólny pogląd
    >i brak szczegółów... A Ty?

    A ja to wole do map miec 30" monitor, bo mniejsze sa za male, i
    rozdzielczosc nic tu nie da :-)
    W samochodzie tez nie jest wesolo, jak musisz w ocenic w blyskawicznym
    czasie.

    Mialem na mysli zreszta mape turystyczna, gdzie nie mam mozliwosci
    powiekszenia. Ale i drogowych-wektorowych to tez dotyczy - bo zauwaz -
    mape powiekszasz, ale napisow nie. Dopiero musisz gdzies szukac jak
    wielkosc fontu ustawic.

    J.

  • 118. Data: 2011-11-25 16:40:20
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pt 25 11 2011 15:51, Adramelech pisze:

    > Czy róznica pomiędzy 800x480 a 960x640 jest duża?
    > Czy różnica w rozmiaże pomiędzy SII a 4S jest jakaś wielka?
    > 125.3 x 66.1 x 8.5 mm 115.2 x 58.6 x 9.3 mm
    > 116 g 140 g
    > Centymetr wysokości i 8mm szerokości i już się w kieszeń nie mieści?

    Ale iPshemol ma iKieszenie ;-)

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 119. Data: 2011-11-25 16:43:53
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 17:40:20 +0100, ALEX napisał(a):

    > Ale iPshemol ma iKieszenie ;-)

    Nie czepiaj się go. Ma chłopak rację. Te duże są cienkie i łatwo to połamać
    w tylnej kieszeni brudnych dżinsów, jak się ciągle nachylasz zbierając
    azbest z dachu. To jest poważny problem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PC sa nikomu do niczego nie potrzbne tak jak dzisiaj nikt nie potrzebuje

  • 120. Data: 2011-11-25 16:48:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Absolutnie nie!
    >Ale dlaczego miałoby się komfortowo czytać tekst gdzie
    >główna część literek jest złożona z rastra 5x5 pikseli?
    >Nie na tym polega przewaga ekranu o dużej gęstości pikseli.

    Nie Pszemolu, absolutnie nie.
    Jak bedziesz mial literki 5x5 px, to ich na swoim iphonie nie
    przeczytasz, bo beda mialy 0.5mm.

    Jak nawet beda mialy 10x10px, to tez ich nie odczytasz, bo ciagle lupa
    potrzebna.

    Ale jak pixel bedzie mial milimetr, to i 5x5 daje sie odczytac, i mimo
    pewnych trudnosci z czytelnoscia, to raczej lepiej niz 10x10 pixeli o
    rozmiarze 0.1mm.

> [...]
    >wektorowych a nie rastrowych zbudowanych z 25 pikseli.
    >Cały wyraz "przykładowy" z pierwszego zdania zajmuje na

    Wariat. U mnie na monitorze ma 17mm, i jest w sam raz.
    "drobnym drukiem" na papierze mialby z 10 - i jest to juz za drobnym
    :-)

    J.