  • 201. Data: 2011-11-29 19:43:26
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na news:jaqmv5.ko.0@poczta.onet.pl:

    > Jesli ktoś Ci poświadcza z doświadczenia, że wyłączone piksele
    > w AMOLED jak najbardziej świecą i nie są w 100% czarne to chyba
    > nie trzeba dużej inteligencji aby zrozumieć że w takim wypadku

    Poczekaj. Owszem, napisąłem że świecą, ale to tyczyło się Amoleda pierwszej
    generacji. I te świecenie, to była delikatna poświata dostrzegalna tylko a
    absolutnej ciemności. Samsung twierdzi że w nowszej generacji czyli
    SuperAmoled to poprawił. Nie trzymałem w nocy pod kołderką niczego z
    SuperAmoLedem wiec nie będę się wypowiadał czy da się zauważyć w ciemności
    gdzie jest telefon. A ty?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 202. Data: 2011-11-29 20:01:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
    ..
    >Pierwsze nawigacje online pojawiły się w momencie kiedy telefony
    >miały
    >interpretety Javy na tyle silne, że były w stanie takie skomplikowane
    >rzeczy robić - włączyć i obsłużyć GPS, wysłać pozycję, odebrać dane z
    >kawałkiem mapy, odpowiednio to wyświetlić i kontrolować pozycję i
    >poruszanie się względem danych.
    >Z pewnością nie było to możliwe pod koniec 2002 roku, kiedy to
    >zaczęto
    >sprzedawać Nokię 6310i, mającą mordercze 180 kB na całą Javę.

    Jestes pewien ze wyswietlenie fragmentu obrazka powiedzmy 500x400px i
    prowadzenie wzdluz jednej krotkiej trasy wymaga wiecej pamieci ?

    J.

  • 203. Data: 2011-11-29 20:15:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adramelech" napisał w wiadomości grup

    >Mów mi o tym pod koniec listopada;))))

    Jak czytalem twoj post, chyba w sobote rano, to akurat piekne
    sloneczko przez okno swiecilo :-)

    J,

  • 204. Data: 2011-11-29 20:28:19
    Temat: Re: iPhone4 wciaz najlepszy ekran LCD
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Co Cię powstrzymuje?

    Brak salonow pod golym niebem ? :-)

    >Wtedy masz pewnie jakiś ręcznik bawełniany :-)

    Z piaskiem ...

    >Wiesz, po 6 miesiacach to bardziej obawiałbym się zmian świecenia
    >ekranów z organicznymi ledami AMOLED bo one zdaje się mają
    >bardzo krótką żywotność i zmienia się im intensywność świecenia

    Ale powiedzmy ze jesli komus sie ekran rysuje, to po 6m pewnie juz
    bedzie porysowany.

    >A z filmu gdzie puszczali
    >na betonowy chodnik Samsunga wynika, że ta plastikowa zabawka
    >rozwaliła się na dwie połówki już przy pierwszym upadku z wysokości
    >bioder.

    Wazne czy sie od reki daje zlozyc z powrotem :-)

    No i poprosze o podobny test ajfona.

    >Co miałby osiągnąć fotografując obraz z fleshem? Nie rozumiem.
    >Chcesz zobaczyć rysy na ekranie w powiększeniu? Do czego
    >miałaby taka fotka z fleshem służyć?

    Zobaczylibysmy czy ekran jest nadal czarny, czy tylko szary, a w
    efekcie bysmy wiedzieli czy jest sie co podniecac kontrastem 800:1,
    czy to bez znaczenia, bo w sloncu i tak ciemniejszych partii nie
    widac, tylko te najjasniejsze.

    J.

  • 205. Data: 2011-11-29 21:55:23
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 21:01:21 +0100, J.F napisał(a):

    > Jestes pewien ze wyswietlenie fragmentu obrazka powiedzmy 500x400px i
    > prowadzenie wzdluz jednej krotkiej trasy wymaga wiecej pamieci ?

    Po pierwsze potrzebujesz danych, żeby cache'ować mapę trasy - za dużo dziur
    w zasięgu, żeby w lesie się okazało, że nie ma połączenia z serwerem.
    Głosy też raczej muszą być lokalnie, tak samo ikonki POI i ikonki poleceń
    dla kierowcy. Już się zrobi parę megabajtów jak nic.
    Oprócz tego mapa, to nie jest obrazek, to jest baza danych. Ze skrętami,
    zakazami, limitami prędkości itp. Program to musi wyrenderować, odegrać
    głosy, polecenia na ekranie. To nie jest tak mało jak się wydaje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 206. Data: 2011-11-29 22:46:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Po pierwsze potrzebujesz danych, żeby cache'ować mapę trasy - za dużo
    >dziur
    >w zasięgu, żeby w lesie się okazało, że nie ma połączenia z serwerem.

    Nie ma to nie ma - kierowca zobowiazany jest zapewnic :-)

    >Głosy też raczej muszą być lokalnie, tak samo ikonki POI i ikonki
    >poleceń
    >dla kierowcy. Już się zrobi parę megabajtów jak nic.

    Telefony dobrze glosy kompresuja, ile im tam trzeba 1-2KB/s ?

> [...]
    >odegrać
    >głosy, polecenia na ekranie. To nie jest tak mało jak się wydaje.

    Przeciez takie programy zajmuja kilkaset KB.
    Pamietaja jedna wybrana droge, nie cala tylko kawalek rzedu 20km, nic
    nie renderuja, obrazki przychodza z serwera.

    Ba - trekbuddy dziala, mimo ze wszystko pamieta na lokalnym dysku,

    J.

  • 207. Data: 2011-11-29 23:33:21
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 23:46:48 +0100, J.F napisał(a):

    > Telefony dobrze glosy kompresuja, ile im tam trzeba 1-2KB/s ?

    Ale mimo wszystko to kosztuje - ówcześnie bardzo dużo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 208. Data: 2011-11-30 07:50:36
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Adramelech <a...@t...nie.ma> Odpowiedz na

    > "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na

    > SuperAmoloda po ciemku nie oglądałem, miałem tylko Amoleda pirwszej
    > generacji. A Samsung chwalił się że w SuperA jeszcze zwiększyli kontrast.

    Foto SuperAmoled vs TFT.
    http://komorkomania.pl/2011/11/29/sony-ericsson-xper
    ia-arc-s-podrasowana-pieknosc-test
    Bezpośrednio:
    http://s1.blomedia.pl/komorkomania.pl/images/2011/11
    /ekran21.jpg

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 209. Data: 2011-12-07 07:31:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 14:07:28 -0600, Pszemol napisał(a):
    > No właśnie o tym piszę. To oczywiste że literki 5x5 pikseli
    > są za małe i zbyt kanciaste aby być czytelne...

    > Różnica polega tu na "da się z trudem odczytać" a
    > "jest czytelny komfortowo". Przejdź się do sklepu i porównaj.

    Masz gdzies pod reka drukarke laserowa ?
    Mozemy sie przekonac czy bardziej czytelny jest text 5x5 px po 0.5mm,
    czy 10x10px po 0.1mm.
    Zaraz, moze nie trzeba drukarki, umieszcze obrazek na www, odczytasz na
    iphone :-)

    > Chyba nie przeczytałeś co napisałem. Pisałem że jest za mały.
    > I jest zdecydowanie nieczytelny.

    Bo ciagle podkreslasz rozdzielczosc, a wielkosc tez istotna.

    J.

  • 210. Data: 2011-12-10 21:33:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > czy 10x10px po 0.1mm.
    > Zaraz, moze nie trzeba drukarki, umieszcze obrazek na www,

    Zrób obrazek o zmniejszającym się foncie w każdej linijce,
    obrazek w kilku wersjach tak aby miał najczęściej występujące
    rozmiary całego obrazka odwzorowujące rozmiar ekranu
    i porównamy jak wygląda poprawa czytelności małego fontu
    dzięki zwiększonej rozdzielczości ekranu...

    > Bo ciagle podkreslasz rozdzielczosc, a wielkosc tez istotna.

    Podkreślam rozdzielczość bo mój argument brzmi że przy tej
    samej wielkości czcionki w milimetrach ekran o większej
    gęstości pikseli może poprawić czytelność tej czcionki...
    Oczywiście w pewnych granicach - nie będzie tego widać
    na czcionce gdzie każda literka ma 5mm ani jeśli całe słowo
    długie będzie mieć 3mm...