  • 191. Data: 2011-11-28 12:30:10
    Temat: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na news:jaqe0j.6ao.0@poczta.onet.pl:

    > Jak pewny jesteś tych 50cm? Czy to zgadłeś czy zmierzyłeś?

    Na oko. Ramie zgięte na ~30stopni.

    > Używasz go do czytania białych liter na czarnym tle?
    > Nie męczy Ci to wzroku?

    Zależenie od warunków. Najlepiej mi się czyta w nocy przy zgaszonym świetle,
    wtedy ciemne litery na czarny tle przy minimalnym podświetleniu są najlepsze
    dla mnie. Przy świetle mam tło ustawione na szare(~70%), a litery na czarne.

    > Czytam w nocy po ciemku i nie potrafię czytać przy maksymalnie
    > przykręconym podświetleniu, mimo że nie jest wtedy zerowe...
    > Muszę "podjaśnić" bo inaczej oczy się bardzo męczą...

    I właśnie świecisz sobie po gałach. Spróbuj na czarnego tła i ciemnych
    (~20%)liter. Czym mniejszy kontrast tym gały mniej dostają.

    > Widuję czasami witryny www z niebieskimi literami na czarnym tle
    > - to jest tragedia do czytania nawet na dobrym biurowym monitorze.
    >
    > Powiedz coś więcej o tym czytaniu ciemnych liter na czarnym tle.
    > Gdzieś to można zobaczyć w www i porównać jak się to czyta?

    Nie.

    > No nie mieszkam w Polsce, ale się tam wychowałem...

    Domysliłem się tego własnie po tekstach o widoczności w słoneczne dni.
    Ja tu w polsce byłbym bardzo szczęsliwy gdybym z powodu słońca nic nie
    widział na moim telefonie. Rzuciłbym go w kąt i popedałował na plaże;)))

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 192. Data: 2011-11-28 12:38:44
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na news:jaqe4d.7us.0@poczta.onet.pl:

    > OK. To zwróć uwagę na czytelność liter o tych samych rozmiarach
    > ale nie w pikselach tylko w milimetrach i napisz co wywnioskowałeś.

    iPady do czytania nadają się średnio. Cieżkie to to takie a i rozdzielczością
    nie grzeszy. Ale generalnie pikseloza nie rzuca się za bardzo w oczy, czytać
    się da, pomijając wagę i wielkość i lustrzaność ekranu komfor jest taki sam
    jak na 4.3" WVGA.
    iPhone 4 już wypada gorzej bo niewielki ekranik wymusza ciągłe przywijanie
    tekstu. No po prostu za mało literek na nim się mieści. Różnica w
    wyrazistości literek między iPadem a iPhonem 4 jest dla mnie pomijalna.
    Owszem gdy dobrze się przyjrzeć literka na iPhonie wyglądają lepiej. Ale ja
    czytam teskty a nie kontempluje literki.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 193. Data: 2011-11-28 14:20:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message

    > Bo tu nie chodzi o to że tłuszczu z odcisków palców nie przyjmuje
    > ale o to, że łatwo je zetrzeć ręcznikiem papierowym czy tkaniną.
    > Nie rozmazują się tak jak na ekranach bez specjalnego pokrycia.

    Bez spacjalnego boskiego pokrycia, kosciola apple.

  • 194. Data: 2011-11-29 07:23:05
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na

    > 2.8" z 286ppi będzie GORSZY od 3.5" z 326ppi.
    > Ciągle idziesz w odwrotną stronę... Mniejszy ekran musiałby mieć
    > WIĘKSZĄ gęstość pikseli a nie mniejszą aby być lepszy do czytania tekstu
    > od większego ekranu. Porównaj gęstość pikseli na monitorach biurowych.

    Ok. A gdyby istniał telefon z wyświetlaczem 1" i rozdzielczością 1024x768
    albo co tam - 2048x2048 to co, wolałbyś takie coś czy Retine z 4.
    > Popytaj, poczytaj w sieci - dużo jest na ten temat napisane. Nie
    > odbieraj tego jako osobisty przytyk tylko raczej fact of life :-) BTW -
    > ile masz lat?

    37. Widze też bez problemu z ~15cm(nawet 10cm własnie sprawdziłem), ale nie
    uważam tego za wygodne.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 195. Data: 2011-11-29 15:33:23
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > A na dodatek nie pisałem że nie było tylko że mało która działała offline.
    > Tu jest cytat:
    > "Mało która nawigacja na telefon działała w trybie offline...
    > Ale i tak zabraknie Ci honoru aby odszczekać nieprawdę...

    Głupi aż do bólu. Wtedy wszystkie działały Offline baranku. Ale co ty tam możesz
    wiedzieć, skoro rok temu mi wmawiałeś, że nie miałem 5 lat temu n95 z 3G, bo w
    AZBESTOWIE nie mieli. Lubisz dalej robić z siebie durnia? Nawet ci to wychodzi.
    I co mam odszczekać? Że kłamiesz i pieprzysz bzdury wykręcając się idiotyzmami?

    > Mowa była o nawigacjach na telefonach sprzed 6 lat.
    > I miałem taką właśnie od AT&T w USA.
    > Miałeś nawigację w telefonie 6 lat temu czy nie miałeś?

    Miałem i 6 lat temu i 7 i może i 8, ale co to zmienia? Dalej jesteś jełopem.

    > Nie wiem jakie są/były podłoża do takiej decyzji jedynie stwierdziłem fakt,
    > że były wtedy navigacje online a programów takich jak TomTom nie było
    > wtedy na telefonach z gpsami.

    Po co dodajesz kolejną filozofię, dopisując, że chodzi o telefony z GPSami?
    Tomtom doskonale działał 8 lat temu w telefonach. OFFLINE. Nie błaźnij się już
    więcej i nie chwal Ameryką, bo wniosek jest jeden - dają wam tylko tyle ile
    umiecie ogarnąć w swoich pustych łbach.

  • 196. Data: 2011-11-29 15:45:45
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 16:33:23 +0100, Tomek napisał(a):

    > Tomtom doskonale działał 8 lat temu w telefonach. OFFLINE. Nie błaźnij się już
    > więcej i nie chwal Ameryką, bo wniosek jest jeden - dają wam tylko tyle ile
    > umiecie ogarnąć w swoich pustych łbach.

    Gwoli ścisłości - TomTom Navigator został wypuszczony w 2002 roku, prawie
    10 lat temu.
    W 2003, czyli blisko 9 lat temu pojawiła się Automapa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 197. Data: 2011-11-29 16:54:25
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik Waldek napisał:

    > Gwoli ścisłości - TomTom Navigator został wypuszczony w 2002 roku, prawie
    > 10 lat temu.
    > W 2003, czyli blisko 9 lat temu pojawiła się Automapa.

    Dokładnie. Ja to wiem i Ty też. I setki tysiące innych userów. Ale temu jednemu
    nie wytłumaczy się, że to działało lata temu offline, bo zaraz wymyśli nową
    definicję tego słowa pod swoje nowe teorie.

  • 198. Data: 2011-11-29 17:19:45
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 17:54:25 +0100, Tomek napisał(a):

    > Dokładnie. Ja to wiem i Ty też. I setki tysiące innych userów. Ale temu jednemu
    > nie wytłumaczy się, że to działało lata temu offline, bo zaraz wymyśli nową
    > definicję tego słowa pod swoje nowe teorie.

    Pierwsze nawigacje online pojawiły się w momencie kiedy telefony miały
    interpretety Javy na tyle silne, że były w stanie takie skomplikowane
    rzeczy robić - włączyć i obsłużyć GPS, wysłać pozycję, odebrać dane z
    kawałkiem mapy, odpowiednio to wyświetlić i kontrolować pozycję i
    poruszanie się względem danych.
    Z pewnością nie było to możliwe pod koniec 2002 roku, kiedy to zaczęto
    sprzedawać Nokię 6310i, mającą mordercze 180 kB na całą Javę.

    Pierwszą w świecie nawigacją online był szwedzki Wayfinder, zaprezentowany
    na Cebicie dopiero w roku 2004. Dostępny był gdzies od przełomu 2004-2005.

    No ale czego oczekiwać od azbestowego betona.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 199. Data: 2011-11-29 18:34:25
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Wt 29 11 2011 18:19, Waldek Godel pisze:

    > No ale czego oczekiwać od azbestowego betona.

    Dlaczego azbestowego?

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 200. Data: 2011-11-29 18:41:01
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 19:34:25 +0100, ALEX napisał(a):

    > Dlaczego azbestowego?

    A czym się zajmuje polska emigracja w Czikagowie? Oprócz chlania i
    oszukiwania się nawzajem, oczywiście.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Paweł