    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: iPhone na orbicie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej
    Date: Tue, 15 Nov 2011 12:14:56 -0600

    Dosyć stary nius, ale właśnie wpadł mi w ręce i zdaje się nie było
    o tym na grupie, więc może się Wam spodoba:
    http://www.wired.com/wiredscience/2011/06/iphone-spa
    ce-shuttle/#more-63592
    Tu znalazłem inny artykuł na ten temat z innego źródła:
    http://www.macworld.com/article/160964/2011/07/space
    _shuttle_app.html
    W skrócie wygląda na to, że dwa iPhony4 przejechały się na orbitę
    Międzynarodowej Stacji Kosmicznej promem, łapiąc się na ostatni jego
    kurs 8-go lipca. Miały tam być używane z software o nazwie SpaceLab.
    Co ciekawe, te dwa iPhony pojechały w kosmos bez żadnych dużych
    modyfikacji ich konstrukcji - wyłączono im tylko bezprzewodowe
    nadajniki oraz zamiast wbudowanej baterii litowej podłączono im
    zewnętrzną baterię mającą certyfikat do jazdy na promie w kosmos...
    Cel misji: sprawdzić jak sprawdzi się w kosmosie masowo produkowany,
    komercyjny gadżet elektroniczny w którym nie ma scalaków klasy
    kosmicznej używany przez miliony osób na Ziemi. We wrześniu miały
    te telefony wrócić na Ziemię zabrane ze stacji kosmicznej Sojuzem.
    Ciekawe, że mają nie mieć gry "Angry Birds" aby nie rozpraszać
    kosmonautów :-)

    Swoją drogą, jeśli ktoś znalazł jakąś informację z września, z jakąś
    notką po powrocie Sojuza o tym jak te iPhone4 przeżyły wycieczkę
    to wstawcie tu bo ja nie mogę znaleźć niczego na ten temat.