  • 31. Data: 2012-10-14 18:40:36
    Temat: Re: iPhone 5 popularniejszy niż SGSIII?
    Od: atm <...@v...pl>

    -em-6

    > Dwutapnięcie wystarcza mi w zupełności do uzyskania pełnej
    > czytelności tekstu w pionie. A po obróceniu w poziomie mam
    > już końskie litery które przeczytałaby moja babcia bez okularów :)
    > Literki są większe niż logo AT&T w lewym górnym rogu lub
    > zegarek w centrum ekranu u góry...
    > Po co jeszcze chcesz robić pinch to zoom? Bo się pogubiłem...

    Ok, domyslam sie, ze to wystarczy, gdybys jednak mogl wprost
    odpowiedziec jaki jest efekt testu: po pinch to zoom tekst jest
    reformatowany czy tez wychodzi poza krawedz ekranu?.
    Czy tez wczesniej musze podac pesel, imei i nr buta? ;]

  • 32. Data: 2012-10-14 18:45:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Niestety nie - codziennei, chyba że wyjadę poza zasięg 3G.
    > Bo z 3G Steve się zdecydowanie nie popisał :-(

    Tak czy inaczej -Ty czy ja to jedno ziarenko w korcu maku użytkowników
    iPhone - być może nie reprezentujesz typowego użytkownika iOS :-)

    Ja na ten przykład chodzę po www dużo częściej - nie liczyłem, ale
    zaryzykowałbym stwierdzenie, że z iPhone wchodzę na jakiś link
    z sms'a, twittera, facebooka czy e-maila jakieś 10-20 razy dziennie.
    Generalnie komputera używam głównie w weekendy w domu i do
    pracy zawodowej w biurze a do "portali społecznościowych" czy
    kontaktów z moimi przyjaciółmi wystarcza w zupełności iPhone4
    zawsze w kieszeni, z dodatkiem Skype na ten przykład...
    Może dlatego że na te rzeczy nie dedykuję specjalnego czasu tylko
    wypełniam luki w zadaniach jakie mam często rozrzucone w czasie dnia...
    Być może ja korzystam z iPhone4 więcej niż typowy user, kto wie?

  • 33. Data: 2012-10-14 18:54:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5epu5$9mr$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > wychodzi poza krawedz ekranu?.
    > Czy tez wczesniej musze podac pesel, imei i nr buta? ;]

    Pinch to zoom w iPhone nie reformatuje tekstu.

    To jest bezrozumna lupa która po prostu powiększa
    to co jest pod palcami szczypiącymi ekran...

    Ja używam tego gdy jest gęsto na stronie www kontrolek,
    przycisków, lub w formularzach nieprzystosowanych do
    używania z komórek. I wtedy doceniam bardzo to, że nic się
    po szczypaniu nie przeformatowuje tylko działa to jak lupa.

    Mam wrażenie, że przeglądarka (aplikacja) nie dostaje
    od systemu w ogóle informacji o tym że zostało dokonane
    powiększenie i należy coś przeformatować - jedynie
    fonty wektorowe i obrazki doznają powiększenia na ekranie
    za sprawą systemu operacyjnego. Ale nie mam doświadczenia
    w pisaniu czegoś pod iOS więc to tylko moje zgadywanki.

    Można to powiększać aż na ekranie uzyskasz tekścior tak
    wielki że słowo "dodane" z Twojego linka wypełnia cały
    ekran a czcionka dalej ma ładne, gładkie krawędzie i wiele
    szczegółów w detalach liter stąd wnioskuję że font wektorowy
    a nie ordynarna bitmapa to jest.

  • 34. Data: 2012-10-14 19:04:10
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > ekran a czcionka dalej ma ładne, gładkie krawędzie i wiele
    > szczegółów w detalach liter stąd wnioskuję że font wektorowy

    Tu widzisz zachodzi duze podobienstwo miedzy IPadem firmy Apfel GMBH
    i iPhonem firmy Apple Inc. Ten sam efekt. Jednak cos laczy te urzadzenia.
    Ok, wracajac do tematu, niektore strony niezbyt respektuja ustawienia
    przegladarki odnosnie wielkosci fontow lub tez wiekosc dostepna w
    ustawieniach przegladarki jest ciut za mala lub zbyt duza i wtedy taki
    pinch to zoom wraz z ponownym formatowaniem tekstu jest swietnym
    rozwiazaniem. W przypadku Andoida wszystkie popularne przegladarki,
    ktore przetestowalem rowniez nie reformatuja tekstu.
    Wyjatkiem jest Opera Mobile i za to ja bardzo cenie.

  • 35. Data: 2012-10-14 19:12:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5erab$93t$1@node1.news.atman.pl...
    > Tu widzisz zachodzi duze podobienstwo miedzy IPadem firmy Apfel GMBH
    > i iPhonem firmy Apple Inc. Ten sam efekt. Jednak cos laczy te urzadzenia.

    Specjalnie mnie to szczerze mówiąc nie dziwi, w końcu pewne
    rozwiązania siedzą głęboko w systemie iOS i będą takie same
    na iPhone, iPadzie i iPod Touch...

> [...]
    > ustawieniach przegladarki jest ciut za mala lub zbyt duza i wtedy taki
    > pinch to zoom wraz z ponownym formatowaniem tekstu jest swietnym

    Podasz może mi przykład takiej witryny co nie jest czytelna na iPadzie?
    Sprawdziłbym jak ona wygląda na iPhone...

    Szczerze mówiąc nie spotkałem się z witryną która byłaby nieczytelna
    na iPhone w landscape mode, więc być może dlatego ciężko mi sobie
    wyobrazić nieczytelną stronę www na iPadzie z jego końskim ekranem.

    > W przypadku Andoida wszystkie popularne przegladarki, ktore przetestowalem
    > rowniez nie reformatuja tekstu.
    > Wyjatkiem jest Opera Mobile i za to ja bardzo cenie.

    Nie sprawdzę Ci bo usunąłem już Operę Mini ze swojego iPhone.
    Nie widziałem żadnych zalet w stosunku do wbudowanego Safari.

  • 36. Data: 2012-10-14 19:42:46
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-10-14 19:12, Pszemol wrote:

> [...]
    > na iPhone w landscape mode, więc być może dlatego ciężko mi sobie
    > wyobrazić nieczytelną stronę www na iPadzie z jego końskim ekranem.

    Nie, nie twierdzilem, ze znalazlem strony nieczytelne na Safari na
    iPadzie. Po prostu przetestowalem czy reformat tam dziala.

    > Nie sprawdzę Ci bo usunąłem już Operę Mini ze swojego iPhone.
    > Nie widziałem żadnych zalet w stosunku do wbudowanego Safari.

    Opera Mini, przynajmniej pod Androidem nie reformatuje tekstu, tylko
    wersja Mobile. Wersja ta tez dba o zmienijszenie transferu, ta funkcja
    jednak nie ma dla mnie wiekszego znaczenia.

  • 37. Data: 2012-10-14 19:50:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5etin$dlo$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie, nie twierdzilem, ze znalazlem strony nieczytelne na Safari na
    > iPadzie. Po prostu przetestowalem czy reformat tam dziala.

    Wnioskowałem, być może błędnie, że powód dla którego używasz
    pinch-to-zoom, po naszemu szczypanie ekranu :-)) bo strona jest
    nieczytelna po dwukrotnym kliknięciu dla rozsunięcia kolumny tekstu.

    Bo inaczej po co miałbyś coś jeszcze bardziej powiększać?

  • 38. Data: 2012-10-14 20:51:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Oct 2012 11:21:38 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]

    Dobrze napisana. Nie po to żądamy oplaty, zeby klient mogl za darmo przez
    full wersje sie dowiedziec :-)

    > Coś ściemniasz, przyjacielu... :-)
    > Odwiedziłem właśnie stronkę pkp.pl na swoim iPhone 4 (iOS 5.1.1).

    Bo to teraz. A ja musialem pare lat temu skorzystac ..
    http://pasjagsm.pl/news/rozklad-jazdy-pkp-wreszcie-z
    a-darmo-w-polskich-komorkach-6135.html

    > Jedyne co można im zarzucić to ramki na www w tych skryptach nie
    > są poustawiane dobrze i ten dwuklik touchscreena nie zoomuje dobrze.
    > Trzeba użyć "szczypania" aby wycentrować aby było dobrze...
    > To muszą admini w PKP dopracować, ale ogólnie witryna używalna

    admini w PKP ? Czy programisci w Cuppertino ?

    > i wiem już czego użyję jak będę się poruszał wkrótce po Polsce :-)

    Ja bym tam radzil uzyc google. "Wypozyczalnia samochodow" :-)

    > Lepsze to niż jakieś cuda z przekierowaniami z niusów na "muzyka"
    > na stronie onet.pl - to jest przegięcie jakieś :-)

    U mnie na nokii tez. No to teraz widzisz ze mozna sie bronic przed
    przegladarkami mobilnymi :-)

    > Po drugie - rozkład przez SMS.
    > Ta opcja to raczej nie dla posiadaczy iPhone, bo Ci sobie pochodzą
    > wygodnie po pełnej stronie www za friko. Ale tak czy inaczej nie "2,44zł
    > to się dowiesz" a tylko 1zł plus Vat: http://www.pkp.pl/cop/rozkladsms

    No, prawde mowiac to moze to byl 1zl+vat. Niesmak taki sam.
    Ale za dostep przez przegladarke tez chcieli.

    P.S. gdyby jednak nie zadzialalo ... to www.bahn.de dziala.
    Choc widze ze tez juz ma wersje mobilna ... u u mnie na nokii wcale tak
    dobrze nie dziala - podpowiada stacje w trakcie pisania, ale wybrac tej
    podpowiedzi nie moge. Angielska flaga jest, ale jakas szara ...

    > No cóż - PKP nie ma w statucie być firmą charytatywną, nie?

    Ano nie, ale jak sie chce zarabiac na przewozach, to trzeba troche
    zainwestowac w reklame, informacje, tory i sprzataczki ..

    J.

  • 39. Data: 2012-10-14 20:54:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Oct 2012 11:38:50 -0500, Pszemol napisał(a):
    > A na domiar złego, rozkład jazdy PKP dostępny jest w formie
    > darmowej aplikacji do iOS na iPhone do ściągnięcia z AppStore:
    > https://itunes.apple.com/pl/app/bilkom/id529806476?m
    t=8
    > Ten Twój PKP to chyba jednak zły przykład, J.F. ;-)

    jakby przegladarka na ajfonie dobrze dzialala, to by nie trzeba bylo
    specjalnych aplikacji pisac, nieprawdaz ? :-P

    J.

  • 40. Data: 2012-10-14 21:46:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    t=8

    > jakby przegladarka na ajfonie dobrze dzialala, to by nie trzeba bylo
    > specjalnych aplikacji pisac, nieprawdaz ? :-P

    To nie dotyczy tylko ajfonów, ale smartfonów w ogóle. Programiści html
    zabijają się własną bronią, komplikując życie sobie i innym.