  • 21. Data: 2011-10-05 16:02:06
    Temat: Re: iPhone 4s - wszystkich zatkalo?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 08:58:19 -0500, Pszemol napisał(a):

    > To jest smartphone z funkcją LEPSZEGO aparatu foto.
    > Różnica pomiędzy 3 sekundy a sekundą jeśli chodzi o ustawianie
    > ostrości i ekspozycji jest różnicą drastyczną odróżniającą aparat
    > który używa się miło i przyjemnie od aparatu który ma tyle samo
    > pikseli na papierze, w datasheet, ale jest frustrujący w użytkowaniu.

    Proponuję, żebyś zobaczył, jak robi się zdjęcia aparatem, który ustawia
    ostrość w 0.1 sekundy i dopiero wtedy mów o wygodzie.

    > Dlatego że mam taki jeden aparat w iPhone4 i sam wiem jaki jest
    > dobry - wyeliminował u mnie w domu całkowicie potrzebę posiadania
    > osobnego kompakta. I ma dodatkowy bonus - w odróżnieniu od
    > osobnego kompakta mam go ZAWSZE w kieszeni, pod ręką...
    > Bardzo mi się podobało że w iOS 5 dodali guzik "foto" na ekranie
    > startowym obok suwaka - można skoczyć do kamery natychmiast
    > cyknąć fotkę, bez wpisywania PIN aby odblokować telefon...
    > Bardzo przydatne feature!

    Jeszcze 3 lata i odkryją pewnie fizyczny przycisk do tego celu.

    > Jak byś poużywał iPhone4 w różnych sytuacjach oświetleniowych
    > i porobił trochę fotek tym aparatem i dla porównania innymi telefonami
    > w tych samych okolicznościach to doceniłbyś algorytmy użyte w iPhone4.

    I co, te algorytmy zastępują matrycę i obiektyw?

    > Jeśli te w iPhone4S mają być jeszcze lepsze to tym bardziej będzie miał
    > przewage na rynku. Tak jak pisałem wcześniej, aby sprawić że aparat
    > będzie robić dobre zdjęcia nie wystarczy władować mu 8Mpxl sensor
    > i dobre szkło z przodu - telefon musi przejąć na siebie automatykę
    > ekspozycji, automatykę równowagi bieli i automatykę ostrości i robić
    > to dobrze, intuicyjnie i bez zbędnych ruchów od użytkownika...

    I jeszcze bez zbytniego myślenia, bo target ma z tym problem.

    > Acha... good luck! Czemu jednak wypuszcza Galaxy S2 na Androidzie?

    Bo jest lepszy?

    > Bump :-)

    > Nie bądź śmieszny, mamy 2011. Po co Ci w ogóle telefon komórkowy?
    > Zadzwonisz do niego jak wrócisz do domu... :-))))

    "Jailbreak this iPhone, Siri."
    "I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that."

    (zgapione z Google+)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 22. Data: 2011-10-05 16:06:42
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 15:58, Pszemol pisze:
> [...]
    %3ALwmUTA-pMRwJ%3Aitunes.apple.com%2Fus%2Fapp%2Fsiri
    -assistant%2Fid351778157%3Fmt%3D8+siri+assistant&cd=
    2&hl=pl&ct=clnk&client=opera

    > Opisz mi poszczególne operacje które musisz wykonać w swym telefonie
    > aby wysłać smsa do osoby z listy kontaktów trzymając telefon
    > cały czas w kieszeni i robiąc WSZYSTKO przez słuchawkę BT w uchu.

    sam se poszukaj i wygooglaj - haslo :Voice actions (dziala to tez na
    przycisk na sluchawce)
    http://googleblog.blogspot.com/2010/12/some-cool-and
    roid-tips-and-tricks.html

    > Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, aby kalendarz sprawdzić przez
    > słuchawkę BT będąc w środku odpowiadania na SMS z zaproszeniem
    > na obiad np. Chodzi o tą między-aplikacyjną, systemową integrację
    > a nie to że w każdej aplikacji możesz jakoś głosu użyć, ale nie są ze
    > sobą w żaden sposób powiązane. Właśnie na tym polega nowa jakość.

    opisz krok po kroku jak sprawdzasz co dzis wieczorem masz zaplanowane i
    czy w tym czasie w kalendarzu zona/kolega/wspolpracownik (ktory tez
    synchronizujesz) ma zaplanowane i dotyczy tez to Twojej osoby.

    Ide po chipsy :)

> [...]
    > który używa się miło i przyjemnie od aparatu który ma tyle samo
    > pikseli na papierze, w datasheet, ale jest frustrujący w użytkowaniu.

    te 3 sekundy w szajsungu to chyba taki chwyt marketoidow z Appla.
    Biore swojego DesireZ, odpalam aparat (ok ok 1 sekundy to trwa od
    nacisniecia guzika). Tapam paluchem w punkt na ekranie gdzie ma byc
    usyawiona ostrosc i patrze na zegarek - pipniecie potwierdzajace ostrosc
    na nowym obiekcie (i ekspozycje) jest po niecalej sekundzie (a nie trzech).
    Wiec moze nie ekscytuj sie tak mocno ta roznica - bo marketoid potrafi
    wszystko wmowic i nagiac prawde by zwiekszyc popyt.
    Sam sprawdz organoleptycznie.

    > Dlatego że mam taki jeden aparat w iPhone4 i sam wiem jaki jest
    > dobry.

    Jesli zachwycasz sie zdjeciami z iPhone4 - to uroczyscie stwierdzam, ze
    Twoj umysl fotograficzny nie istnieje.
    Przeciez te fotografie maja caly szereg wad - nie mowiac juz o
    nienaturalnym podbiciu kolorow (podobna sztuczke robil canon w swoich
    najtanszych kompaktach - zdjecia byly kolorowe - nienaturalnie kolorowe)

    > - wyeliminował u mnie w domu całkowicie potrzebę posiadania
    > osobnego kompakta.

    no to Twoj kompakt musial byc kiepski, skoro iPhon go przebija :)
    (wiem, ze miales G9 - dlatego jako posiadacz pare lat temu G5 tym
    bardziej sie dziwie - bo ten kompakt (G5) przewyzszalby iPhona pod
    kazdym wzgledem - no moze jedynie nie wielkosci)

    >I ma dodatkowy bonus - w odróżnieniu od
    > osobnego kompakta mam go ZAWSZE w kieszeni, pod ręką...

    i to jest jedyna zaleta aparatu w telefonie

> [...]
    > startowym obok suwaka - można skoczyć do kamery natychmiast
    > cyknąć fotkę, bez wpisywania PIN aby odblokować telefon...

    jesli do odblokowania telefonu potrzebujesz wpisac pin - to faktycznie
    ulatwienie.
    Ja 'maziam' paluchem (kciukiem) jakas figure na ekranie (wg wzorca) i
    mam dostep do telefonu (guzik aparatu z boku)

    > Na razie wstrzymuję się z upgrade do iOS 5 bo chciałbym zrobić
    > jailbreak aby używać telefonu w Polsce, ale jak tylko pojawi się
    > jailbreak na iOS5 to będę go z miłą chęcią instalował choćby dla
    > tego jednego feature. A jest mnóstwo innych fajnych opcji w iOS5.

    eeee
    iPhone4 do jakiego mam dostep - nie ma zadnych 'pirackich' wtyczek i
    dziala w Polsce. Pomijajac fakt simlocka u Ciebie - potrzebujesz
    dodatkowo 'rootowac' telefon?

    > Nie na Tweeterze tylko na Flikr. To jest duży portal fotograficzny w Yahoo.
    > Flikr jest wyłącznie do zdjęć i filmów - pomyliłeś coś z tym Tweeterem.

    no dobra, dobra - ale sens zostaje ten sam.
    Kto wrzuca tam fotki, zrobione w jakim celu, etc.

    Mnie zastanawia (a wlasciwie smiesz) to porownanie na wykresie do np.
    nikona D90 czy Canona 5D

    > Jak byś poużywał iPhone4 w różnych sytuacjach oświetleniowych
    > i porobił trochę fotek tym aparatem i dla porównania innymi telefonami
    > w tych samych okolicznościach to doceniłbyś algorytmy użyte w iPhone4.

    tak, uzywalem (podkreslalem to wiele razy) - mam drgawki od tego co
    wyszlo do dzisiaj.
    Tylko nie mow ze w polmroku mogles cyknac fotke - ktora nadawala sie
    potem do czegokolwiek (procz pokazania koledze).

> [...]
    > przewage na rynku. Tak jak pisałem wcześniej, aby sprawić że aparat
    > będzie robić dobre zdjęcia nie wystarczy władować mu 8Mpxl sensor

    co wg Ciebie znaczy okreslenie 'dobre szklo' ?

    > - telefon musi przejąć na siebie automatykę
    > ekspozycji, automatykę równowagi bieli i automatykę ostrości i robić
    > to dobrze, intuicyjnie i bez zbędnych ruchów od użytkownika...

    no i zdefiniowales tzw target dla iPhone'a.
    Ten target najczesciej w zyciu nie wie i nie bedzie wiedzal jakie wady
    wychodza na tych zdjeciach - bo nigdu im nikt tego nie pokazal (nie maja
    odniesienia)

    > Acha... good luck! Czemu jednak wypuszcza Galaxy S2 na Androidzie?

    bo rynek polubil Androida.
    Bo sie da na tym zarobic.
    Bo ludzie maja rozne potrzeby i nie kazdy potrzebuje zaawansowanego
    smartfona...
    Bo chca dac prace programistom
    Bo chca byc mimo wszystko niezalezni od Google'a

    powodów moze byc wiele

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 23. Data: 2011-10-05 16:07:35
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 18:02:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > "Jailbreak this iPhone, Siri."
    > "I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that."
    >
    > (zgapione z Google+)

    Ładne.
    W rewanżu:
    http://www.bgr.com/2011/10/05/apples-fall-from-grace
    /
    w szczególności polecam link do fotki pokazującej jak Dżobs parkował.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

  • 24. Data: 2011-10-05 16:11:50
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 09:11:44 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie. Innowacyjne jest zrozumienie że chcesz dyktować SMSa bez
    > otwierania aplikacji do smsów i naciskania guzika "dyktuj" :-)

    Z autokorektą taką jak u Apple? To nie innowacja, to samobójcza odwaga.

    > Naciskasz jeden guzik aby właczyć asystenta i dyktujesz mu co
    > ma dla Ciebie zrobić - w tym samym miejscu możesz sprawdzić
    > pogodę, podyktować smsa, dodać spotkanie do kalendarza
    > sprawdzając czy nie ma tam czegoś i ewentualnie przenieść
    > aktualnie kolidujące spotkanie na inny termin - a wszystko to jest
    > nawigowaniem całym aparatem głosowo a nie dyktowanie do
    > jednej, wybranej wcześniej ekranem aplikacji. Czujesz różnicę?

    Patrz wyżej, o szalonej odwadze.

    > I jak to działa? Używałeś tego?

    Dobrze, choć korzystam z tego rzadko.

    > Masz jedną firmę Apple konkurującą z iloma firmami?
    > Nie wymagasz czegoś zbyt wiele?

    A co mnie to obchodzi ile jest firm? Jest Android i jest iOS. Dwa systemy.

    > Na razie masz matrycę z lepszą czułością od matrycy konkurencji

    Nie z lepszą, tylko z wyższą. Jest tak samo bezużyteczna.

    > z back-illuminated sensor, rozwiązane używane często w aparatach
    > typowo przeznaczanych do zastosowań przy niskich oswietleniach
    > (np. astronomia, kamery security do nocnego filmowania itp)
    > http://www.isuppli.com/Home-and-Consumer-Electronics
    /News/Pages/iPhone-4-Drives-Adoption-of-BSI-Image-Se
    nsors-in-Smart-Phones.aspx

    Coś ci się ździebko pomyliło, poza telefonami i aparatami-kompaktami BSI
    nie ma póki co zastosowania. W astronomii póki co używa się CCD.

    > Nie widzę w sieci dobrego opisu matrycy w Galaxy S2, czy to CCD?

    Nie, dziubdziuś, CMOS BSI 8 mpix. Taki jak u Apple.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

  • 25. Data: 2011-10-05 16:13:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 09:52:00 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message

    > Tak, krążyły plotki że będą mówić o iPhone5, ale tylko jest iPhone4S.

    TE-smartfon-HD-z-technologia-4G.html>

    > Problem w tym, że to są wszystko takie same telefony...
    > Nie dodają niczego unikalnego do Androida od siebie.
    > Wszystkie te telefony wyglądają tak samo i działają tak samo.
    > Nie ma ani w LG, ani w Motoroli ani u Samsunga żadnej
    > innowacyjności jeśli chodzi o dopracowanie user interface.
    > System operacyjny jest ten sam, telefon działaś będzie podobnie.

    A te wszystkie programiki przeszczepiające wygląd HTC Sense na iPhone po
    jailbreaku? Skąd się wzięły?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 26. Data: 2011-10-05 16:23:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message

    > Proponuję, żebyś zobaczył, jak robi się zdjęcia aparatem, który ustawia
    > ostrość w 0.1 sekundy i dopiero wtedy mów o wygodzie.

    A w którym TELEFONIE taki aparat już zamontowano?

    Bo na razie mam wybór pomiędzy aparatem który ustawia
    się w 1.5 sekundy lub aparatem który ustawia się w 3.5 sekundy.
    Jak myślisz, który będzie przyjemniejszy w użytku?

    > Jeszcze 3 lata i odkryją pewnie fizyczny przycisk do tego celu.

    Ale po co dodatkowy guzik?
    Abyś je potem naciskał przez przypadek trzymając słuchawkę w ręce
    bo jest tak oblepiona przyciskami ze wszystkich stron że nie da się jej
    chwycić bez naciskania jakiegoś "superprzydatnego" raz na rok guzika?

    > I co, te algorytmy zastępują matrycę i obiektyw?

    Nie. Ale te algorytmy czynią że dwa aparaty z takiej samej jakości
    matrycą i obiektywem różnią się diametralnie w łatwości użycia
    i jakości produkowanych zdjęć w tych samych warunkach.

    > I jeszcze bez zbytniego myślenia, bo target ma z tym problem.

    Dlaczego bez myślenia? Jak robię zdjęcie kogoś w cieniu, to trzeba
    pomyśleć aby np. dotknąć ekran w miejscu do którego chcesz dobrać
    naświetlenie czy np. gdy interesujący Cię obiekt fotografowany
    z bliska nie jest w centrum ekranu trzeba go dotknąć aby tam
    chwycić fokus i wyostrzyć do miejsca z boku kadru - do tego trzeba
    ciut pomyśleć bo automat za Ciebie tego nie wymyśli...
    No ale jak ktoś tego nie włoży do telefonu to użytkownik już nic
    zrobić nie będzie mógł, nawet gdy będzie wytężał mózg pół godziny...

    > Bo jest lepszy?

    No własnie.
    Po co więc robić system który jest gorszy od aktualnego na rynku?

    > "Jailbreak this iPhone, Siri."
    > "I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that."
    >
    > (zgapione z Google+)

    :-)) Ale właśnie wygląda na to, że marzenia autorów sci-fi o tym jak to
    można
    będzie w przyszłości gadać do komputera językiem naturalnym a on się
    domyśli kontekstu i poda inteligentną odpowiedź już nadchodzą wielkimi
    krokami. I jak reklamy Siri okażą się takie jak ten program w rzeczywistości
    niewykluczone że te czasy już właśnie nastąpiły, dzięki innowacyjności
    Apple.

  • 27. Data: 2011-10-05 16:30:47
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 16:11, Pszemol pisze:
> [...]
    > nawigowaniem całym aparatem głosowo a nie dyktowanie do
    > jednej, wybranej wcześniej ekranem aplikacji. Czujesz różnicę?

    jak ty malo wiesz o androidzie - przerazajace, ze zabierasz glos w tej
    sprawie

    Prezentacje SPRZED PONAD ROKU !!!
    http://www.youtube.com/watch?v=gGbYVvU0Z5s&NR=1

    miast naciskac na guziczek - mozesz to zrobic via guzik na sluchawce BT

    > Nie widzę w sieci dobrego opisu matrycy w Galaxy S2, czy to CCD?

    CCD

    a taki test znalazlem (szkoda, ze wsrod testowych telefonow jest tylko
    iPhone3G)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 28. Data: 2011-10-05 16:37:50
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-05 17:52, Pszemol pisze:

    TE-smartfon-HD-z-technologia-4G.html>

    > Wytłumacz mi, proszę, po czym rozróżni?
    > Po układzie kolorów na tych samych ikonach?
    > Po kolejności ikon na pulpicie? Po czym rozpozna?

    sam sprawdz - rozni sie i to znacznie.
    Jak sie przyzwyczaisz do jednego (htc) to dziwnie bedziesz sie czul z
    samsungiem - i pewnie odwrotnie.
    Roznice sa - i to czaem znaczne.
    Dlatego - jak juz ktos Ci zauwazyl - skad sie bierze nasladownictwo HTC
    Sense na innych telefonach (nie HTC), w tym rowniez iPhone ?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 29. Data: 2011-10-05 16:38:23
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 18:30:47 +0200, AL napisał(a):

    > CCD

    Nie.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 30. Data: 2011-10-05 16:44:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j6hvad$iv7$1@inews.gazeta.pl...

    > sam se poszukaj i wygooglaj - haslo :Voice actions (dziala to tez na
    > przycisk na sluchawce)
    > http://googleblog.blogspot.com/2010/12/some-cool-and
    roid-tips-and-tricks.html

    To jest tylko grubszy opis, ja chciałbym wiedzieć ile guzików musisz
    nacisnąc,
    ile razy tapnąc w ekran i ile się napocić aby wysłać SMSa głosowo...

> [...]
    > czy w tym czasie w kalendarzu zona/kolega/wspolpracownik (ktory tez
    > synchronizujesz) ma zaplanowane i dotyczy tez to Twojej osoby.

    Po prostu wymiękasz i trudno Ci się do tego przyznać.

    > te 3 sekundy w szajsungu to chyba taki chwyt marketoidow z Appla.
    > Biore swojego DesireZ, odpalam aparat (ok ok 1 sekundy to trwa od
    > nacisniecia guzika).

    Porównywali do Galaxy S2 z porównywalną wielkością matrycy.

> [...]
    > Wiec moze nie ekscytuj sie tak mocno ta roznica - bo marketoid potrafi
    > wszystko wmowic i nagiac prawde by zwiekszyc popyt.

    Te trzy sekundy to były od pomysłu że "zrobię fotkę" do cyknięcia
    pierwszej fotki. Inne czasy były na zrobienie drugiej i kolejnej fotki,
    gdy kamera już jest odpalona i software gotowy...

> [...]
    > nienaturalnym podbiciu kolorow (podobna sztuczke robil canon w swoich
    > najtanszych kompaktach - zdjecia byly kolorowe - nienaturalnie kolorowe)

    Nie twierdzę że nie mają wad, twierdzę że są bardzo dobre jak na zdjęcia
    pochodzące nie z dedykowanego aparatu tylko "zdjęcia z komórki".

> [...]
    > sie dziwie - bo ten kompakt (G5) przewyzszalby iPhona pod kazdym
    > wzgledem - no moze jedynie nie wielkosci)

    Nadal mam G9 ale nie o tym mówię. iPhone4 nie przebija go,
    on go eliminuje z użytku w codziennym pstrykaniu na wycieczkach
    czy imprezach u cioci kloci czy też fotografowaniu ciekawego owada
    czy roślinki. Po prostu ciężko jest przewidzieć że będziesz potrzebować
    aparat a z drugiej strony trudno jest wszędzie gdzie idziesz brać G9.
    G9 jest bezdyskusyjnie lepszym aparatem i iPhone4 go nie zastąpi tam
    gdzie jest mało światła, szybka akcja czy foto pod wodą, nurkowanie.
    Ale nie używam już G9 do codziennego pstrykania, iPhone4 wystarcza.

    > i to jest jedyna zaleta aparatu w telefonie

    I właśnie ta zaleta dobrze kompensuje nie zawsze idealną jakość zdjęcia.

    > jesli do odblokowania telefonu potrzebujesz wpisac pin - to faktycznie
    > ulatwienie.

    Nawet jak PINu nie używasz, to i tak skraca to czas zrobienia 1 fotki.

    > Ja 'maziam' paluchem (kciukiem) jakas figure na ekranie (wg wzorca)
    > i mam dostep do telefonu (guzik aparatu z boku)

    No super...

    > eeee
    > iPhone4 do jakiego mam dostep - nie ma zadnych 'pirackich' wtyczek
    > i dziala w Polsce. Pomijajac fakt simlocka u Ciebie - potrzebujesz
    > dodatkowo 'rootowac' telefon?

    Nie pomijajac simlocka - właśnie do zdjęcia simlocka muszę to zrobić.
    To jedyna przyczyna że myślę o jailbreak. Chcę używać telefonu w PL.

    > no dobra, dobra - ale sens zostaje ten sam.

    Absolutnie inny.

    > Kto wrzuca tam fotki, zrobione w jakim celu, etc.

    Są tam fotki w różnym celu. Od amatorskich do profesjonalnych.
    Profesjonaliści za pomocą tego portalu sprzedają swoje fotografie,
    klienci mogą je kupić do wydrukowania na pozytywach, papierach.

    > Mnie zastanawia (a wlasciwie smiesz) to porownanie na wykresie do np.
    > nikona D90 czy Canona 5D

    To nie było porównanie jakości tylko popularności na serwisie Flikr.

> [...]
    > Tylko nie mow ze w polmroku mogles cyknac fotke - ktora nadawala sie potem
    > do czegokolwiek (procz pokazania koledze).

    W półmroku mogłem cyknąć LEPSZĄ fotkę niż cyknął kolega HTC Desire.
    Cały czas dryfujesz do interpretacji "iPhone4 jest lepszy niż lustrzanka".
    Nigdy nic podobnego nie napisałem. Jest lepszy niż inne aparaty w komórkach.

    > co wg Ciebie znaczy okreslenie 'dobre szklo' ?

    Nie znaczy lepsze czy porównywalne do szkła od lustrzanki.
    To znaczy dobre jak na szkło w aparacie w komórce.

> [...]
    > Ten target najczesciej w zyciu nie wie i nie bedzie wiedzal jakie wady
    > wychodza na tych zdjeciach - bo nigdu im nikt tego nie pokazal (nie maja

    I bardzo dobrze! Jak się kiedyś zainteresuje fotografią to znajdzie DSLR.
    A na razie nich cyka lepsze fotki niż jego kolega z Androidem.

> [...]
    > smartfona...
    > Bo chca dac prace programistom
    > Bo chca byc mimo wszystko niezalezni od Google'a

    W sumie powody dla kichy nie są istotne. Istotna jest kicha :-)