    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: iPhone 4s - wszystkich zatkalo?
    Date: Wed, 05 Oct 2011 18:06:42 +0200

    W dniu 2011-10-05 15:58, Pszemol pisze:
> [...]
    %3ALwmUTA-pMRwJ%3Aitunes.apple.com%2Fus%2Fapp%2Fsiri
    -assistant%2Fid351778157%3Fmt%3D8+siri+assistant&cd=
    2&hl=pl&ct=clnk&client=opera

    > Opisz mi poszczególne operacje które musisz wykonać w swym telefonie
    > aby wysłać smsa do osoby z listy kontaktów trzymając telefon
    > cały czas w kieszeni i robiąc WSZYSTKO przez słuchawkę BT w uchu.

    sam se poszukaj i wygooglaj - haslo :Voice actions (dziala to tez na
    przycisk na sluchawce)
    http://googleblog.blogspot.com/2010/12/some-cool-and
    roid-tips-and-tricks.html

    > Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, aby kalendarz sprawdzić przez
    > słuchawkę BT będąc w środku odpowiadania na SMS z zaproszeniem
    > na obiad np. Chodzi o tą między-aplikacyjną, systemową integrację
    > a nie to że w każdej aplikacji możesz jakoś głosu użyć, ale nie są ze
    > sobą w żaden sposób powiązane. Właśnie na tym polega nowa jakość.

    opisz krok po kroku jak sprawdzasz co dzis wieczorem masz zaplanowane i
    czy w tym czasie w kalendarzu zona/kolega/wspolpracownik (ktory tez
    synchronizujesz) ma zaplanowane i dotyczy tez to Twojej osoby.

    Ide po chipsy :)

    > To jest smartphone z funkcją LEPSZEGO aparatu foto.
    > Różnica pomiędzy 3 sekundy a sekundą jeśli chodzi o ustawianie
    > ostrości i ekspozycji jest różnicą drastyczną odróżniającą aparat
    > który używa się miło i przyjemnie od aparatu który ma tyle samo
    > pikseli na papierze, w datasheet, ale jest frustrujący w użytkowaniu.

    te 3 sekundy w szajsungu to chyba taki chwyt marketoidow z Appla.
    Biore swojego DesireZ, odpalam aparat (ok ok 1 sekundy to trwa od
    nacisniecia guzika). Tapam paluchem w punkt na ekranie gdzie ma byc
    usyawiona ostrosc i patrze na zegarek - pipniecie potwierdzajace ostrosc
    na nowym obiekcie (i ekspozycje) jest po niecalej sekundzie (a nie trzech).
    Wiec moze nie ekscytuj sie tak mocno ta roznica - bo marketoid potrafi
    wszystko wmowic i nagiac prawde by zwiekszyc popyt.
    Sam sprawdz organoleptycznie.

    > Dlatego że mam taki jeden aparat w iPhone4 i sam wiem jaki jest
    > dobry.

    Jesli zachwycasz sie zdjeciami z iPhone4 - to uroczyscie stwierdzam, ze
    Twoj umysl fotograficzny nie istnieje.
    Przeciez te fotografie maja caly szereg wad - nie mowiac juz o
    nienaturalnym podbiciu kolorow (podobna sztuczke robil canon w swoich
    najtanszych kompaktach - zdjecia byly kolorowe - nienaturalnie kolorowe)

    > - wyeliminował u mnie w domu całkowicie potrzebę posiadania
    > osobnego kompakta.

    no to Twoj kompakt musial byc kiepski, skoro iPhon go przebija :)
    (wiem, ze miales G9 - dlatego jako posiadacz pare lat temu G5 tym
    bardziej sie dziwie - bo ten kompakt (G5) przewyzszalby iPhona pod
    kazdym wzgledem - no moze jedynie nie wielkosci)

    >I ma dodatkowy bonus - w odróżnieniu od
    > osobnego kompakta mam go ZAWSZE w kieszeni, pod ręką...

    i to jest jedyna zaleta aparatu w telefonie

    > Bardzo mi się podobało że w iOS 5 dodali guzik "foto" na ekranie
    > startowym obok suwaka - można skoczyć do kamery natychmiast
    > cyknąć fotkę, bez wpisywania PIN aby odblokować telefon...
    > Bardzo przydatne feature!

    jesli do odblokowania telefonu potrzebujesz wpisac pin - to faktycznie
    ulatwienie.
    Ja 'maziam' paluchem (kciukiem) jakas figure na ekranie (wg wzorca) i
    mam dostep do telefonu (guzik aparatu z boku)

    > Na razie wstrzymuję się z upgrade do iOS 5 bo chciałbym zrobić
    > jailbreak aby używać telefonu w Polsce, ale jak tylko pojawi się
    > jailbreak na iOS5 to będę go z miłą chęcią instalował choćby dla
    > tego jednego feature. A jest mnóstwo innych fajnych opcji w iOS5.

    eeee
    iPhone4 do jakiego mam dostep - nie ma zadnych 'pirackich' wtyczek i
    dziala w Polsce. Pomijajac fakt simlocka u Ciebie - potrzebujesz
    dodatkowo 'rootowac' telefon?

    > Nie na Tweeterze tylko na Flikr. To jest duży portal fotograficzny w Yahoo.
    > Flikr jest wyłącznie do zdjęć i filmów - pomyliłeś coś z tym Tweeterem.

    no dobra, dobra - ale sens zostaje ten sam.
    Kto wrzuca tam fotki, zrobione w jakim celu, etc.

    Mnie zastanawia (a wlasciwie smiesz) to porownanie na wykresie do np.
    nikona D90 czy Canona 5D

    > Jak byś poużywał iPhone4 w różnych sytuacjach oświetleniowych
    > i porobił trochę fotek tym aparatem i dla porównania innymi telefonami
    > w tych samych okolicznościach to doceniłbyś algorytmy użyte w iPhone4.

    tak, uzywalem (podkreslalem to wiele razy) - mam drgawki od tego co
    wyszlo do dzisiaj.
    Tylko nie mow ze w polmroku mogles cyknac fotke - ktora nadawala sie
    potem do czegokolwiek (procz pokazania koledze).

    > Jeśli te w iPhone4S mają być jeszcze lepsze to tym bardziej będzie miał
    > przewage na rynku. Tak jak pisałem wcześniej, aby sprawić że aparat
    > będzie robić dobre zdjęcia nie wystarczy władować mu 8Mpxl sensor
    > i dobre szkło z przodu

    co wg Ciebie znaczy okreslenie 'dobre szklo' ?

    > - telefon musi przejąć na siebie automatykę
    > ekspozycji, automatykę równowagi bieli i automatykę ostrości i robić
    > to dobrze, intuicyjnie i bez zbędnych ruchów od użytkownika...

    no i zdefiniowales tzw target dla iPhone'a.
    Ten target najczesciej w zyciu nie wie i nie bedzie wiedzal jakie wady
    wychodza na tych zdjeciach - bo nigdu im nikt tego nie pokazal (nie maja
    odniesienia)

    > Acha... good luck! Czemu jednak wypuszcza Galaxy S2 na Androidzie?

    bo rynek polubil Androida.
    Bo sie da na tym zarobic.
    Bo ludzie maja rozne potrzeby i nie kazdy potrzebuje zaawansowanego
    smartfona...
    Bo chca dac prace programistom
    Bo chca byc mimo wszystko niezalezni od Google'a

    powodów moze byc wiele

    --
    pozdr
    Adam (AL)