    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: iPhone 4s - wszystkich zatkalo?
    Date: Wed, 5 Oct 2011 11:23:44 -0500

    "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> wrote in message
    news:p0xqbkqr7ohf$.11pd64tzbrtio$.dlg@40tude.net...

    > Proponuję, żebyś zobaczył, jak robi się zdjęcia aparatem, który ustawia
    > ostrość w 0.1 sekundy i dopiero wtedy mów o wygodzie.

    A w którym TELEFONIE taki aparat już zamontowano?

    Bo na razie mam wybór pomiędzy aparatem który ustawia
    się w 1.5 sekundy lub aparatem który ustawia się w 3.5 sekundy.
    Jak myślisz, który będzie przyjemniejszy w użytku?

    > Jeszcze 3 lata i odkryją pewnie fizyczny przycisk do tego celu.

    Ale po co dodatkowy guzik?
    Abyś je potem naciskał przez przypadek trzymając słuchawkę w ręce
    bo jest tak oblepiona przyciskami ze wszystkich stron że nie da się jej
    chwycić bez naciskania jakiegoś "superprzydatnego" raz na rok guzika?

    > I co, te algorytmy zastępują matrycę i obiektyw?

    Nie. Ale te algorytmy czynią że dwa aparaty z takiej samej jakości
    matrycą i obiektywem różnią się diametralnie w łatwości użycia
    i jakości produkowanych zdjęć w tych samych warunkach.

    > I jeszcze bez zbytniego myślenia, bo target ma z tym problem.

    Dlaczego bez myślenia? Jak robię zdjęcie kogoś w cieniu, to trzeba
    pomyśleć aby np. dotknąć ekran w miejscu do którego chcesz dobrać
    naświetlenie czy np. gdy interesujący Cię obiekt fotografowany
    z bliska nie jest w centrum ekranu trzeba go dotknąć aby tam
    chwycić fokus i wyostrzyć do miejsca z boku kadru - do tego trzeba
    ciut pomyśleć bo automat za Ciebie tego nie wymyśli...
    No ale jak ktoś tego nie włoży do telefonu to użytkownik już nic
    zrobić nie będzie mógł, nawet gdy będzie wytężał mózg pół godziny...

    > Bo jest lepszy?

    No własnie.
    Po co więc robić system który jest gorszy od aktualnego na rynku?

    > "Jailbreak this iPhone, Siri."
    > "I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that."
    >
    > (zgapione z Google+)

    :-)) Ale właśnie wygląda na to, że marzenia autorów sci-fi o tym jak to
    można
    będzie w przyszłości gadać do komputera językiem naturalnym a on się
    domyśli kontekstu i poda inteligentną odpowiedź już nadchodzą wielkimi
    krokami. I jak reklamy Siri okażą się takie jak ten program w rzeczywistości
    niewykluczone że te czasy już właśnie nastąpiły, dzięki innowacyjności
    Apple.