  • 21. Data: 2016-12-18 23:41:02
    Temat: Re: galimatias z OC
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 18 Dec 2016 22:01:00 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Mówisz ogólnie? Ze jak zawieram umowe OC to ono wazne jest dopiero po
    > zapłaceniu? Czy tylko przy zakupie auta i płatnosci ratalnej?

    Z jednej strony masz napisane tak:
    Art. 12. 1. Odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń trwa przez okres wskazany
    w umowie [...]

    A kawałek dalej tak:
    Art. 39. 1. Odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń rozpoczyna się z chwilą
    zawarcia umowy i zapłacenia składki ubezpieczeniowej lub jej pierwszej
    raty[...]
    2. Jeżeli w umowie ubezpieczenia zakład ubezpieczeń wskazał późniejszy
    termin płatności składki lub jej pierwszej raty, odpowiedzialność zakładu
    ubezpieczeń rozpoczyna się z chwilą zawarcia umowy.

    Praktyka chyba jest taka, że nikt tego z zegarkiem w zębach nie egzekwuje,
    ale kto wie...

    Ja jak w piątek wieczorem zlecę przelew, do dociera w poniedziałek po
    południu, a do poniedziałku rano mogę go anulować, trudno więc powiedzieć
    że zapłaciłem w piątek.

  • 22. Data: 2016-12-19 15:20:12
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 17 gru 2016 w news:o34b7i$9ip$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Sprzedawca powiadomi ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu, a nie wypowie
    > OC, bo polisa nie jest jego, wiec nie ma nic do wypowiadania.

    No właśnie tego nie rozumiem. Skoro TU teraz nie wie (bo nikt go nie
    poinformował) o sprzedaży, to chyba ich nie zdziwi, że to sprzedawca
    wypowie umowę przed terminem ważności, choć to defacto nie jest już jego
    polisa, ale właśnie oni o tym nie wiedzą. Dla nich to będzie tylko
    stracony klient, bo przecież nie obchodzi ich, gdzie on potem ewentualnie
    kupuje OC, więc nie będą dalej drążyć tematu. A obecna właścicielka w tym
    samym czasie kupi OC gdzie indziej.

  • 23. Data: 2016-12-19 15:22:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 15:20, pueblo pisze:
    > że to sprzedawca
    > wypowie umowę przed terminem ważności

    Polisy OC nie można wypowiedzieć.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2016-12-19 15:39:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości
    >TU w tym momencie to chyba nie ma prawa wiedzieć, bo nikt go nie
    >poinformował, więc skąd?

    Powinien nabywca i sprzedawca.

> [...]
    >wygaśnięcia ubezpieczenia, w którym poprzedni właściciel wypowie
    >umowę,
    >to TU się w ogóle nie skapnie, że powinno było np. rekalkulować to
    >ubezpieczenie, co pewnie oznaczałoby sporą dopłatę ze strony nowej
    >właścicielki. Przy założeniu, że np. nie będzie w tym czasie żadnej
    >kolizji.
    >Wcześniej o to pytałem, ale mój tekst zlał się z cytowanym - jeśli
    >teraz
    >się powiadomi TU, to po rekalkulacji każą dopłacić również za te 4
    >miesiące, które minęły od sprzedaży, prawda?

    Niewyraznie napisac kiedy sie kupilo, to sie nie zorientuje :)
    Tzn wcale nie pisac - zwykla data zlozenia pisma.

    To moze byc nieglupie, aby teraz/w styczniu powiadomic - doplata nie
    taka znow duza, bo miesiecy do konca coraz mniej, za to porzadek w
    papierach i polisa juz na siebie.
    Na takie szczescie, zeby udalo sie jej kontynuowac od marca polise ze
    znizka z obecnej to bym nie liczyl ... ale kto wie ...

    >Ale kiedy wszytko odbywa się prawidłowo, czyli zawiadamia się TU w
    >ciągu
    >tych 14 dni o sprzedaży, to nowy właściciel dostaje od TU papier z
    >polisą
    >na swoje dane (znaczy dane z dowodu rejst.), tak?

    Jeszcze maly niuans, ze powiadomic mozesz od razu, a przerejestrowac
    pozniej

    P.S. U mnie we wroclawiu urzad mowi, zeby po odbior "twardego" dowodu
    zglosic sie juz z polisa na nowe numery ...

    >Jeszcze jedno z innej beczki. Czy kierowca, np. powyżej 30, który ma
    >prawko od 6-8 lat i nigdy nie miał wykupionego OC (więc bez
    >historii),
    >będzie miał przy kupnie pierwszego OC mimo to lepsze stawki niż
    >młodszy o
    >10 lat świeżo upieczony kierowca? Chodzi o to, czy liczy się tylko
    >historia i wiek, czy również długość posiadania prawka? W końcu mógł
    >tym czasie jeździć choćby firmowymi autami.

    Bedzie mial lepsze. Ale na znizke za bezszkodowa jazde nie ma co
    liczyc.

    J.

  • 25. Data: 2016-12-19 15:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Polisy OC nie można wypowiedzieć.

    Tzn sprzedawca po sprzedazy nie moze, bo na wypowiedzenie to jest pare
    wyjatkow.

    J.

  • 26. Data: 2016-12-19 15:43:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 15:40, J.F. pisze:

    > Tzn sprzedawca po sprzedazy nie moze, bo na wypowiedzenie to jest pare
    > wyjatkow.

    Jest parę wyjątków, ale żaden z nich nie polega na tym, że ktoś "sobie
    może wypowiedzieć", więc argument, że "sprzedawca wypowie umowę przed
    terminem ważności" odpada.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-12-19 16:30:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jest parę wyjątków, ale żaden z nich nie polega na tym, że ktoś
    >"sobie może wypowiedzieć", więc argument, że "sprzedawca wypowie
    >umowę przed terminem ważności" odpada.

    Ale juz nabywca moze w kazdej chwili wypowiedziec
    (uwaga - polisa przestaje dzialac z dniem wypowiedzenia, wiec najpierw
    nowa, a potem wysylamy wypowiedzenie).

    J.

  • 28. Data: 2016-12-19 20:40:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-12-2016 o 15:20, pueblo pisze:
> [...]
    >

    > No właśnie tego nie rozumiem. Skoro TU teraz nie wie (bo nikt go nie
    > poinformował) o sprzedaży, to chyba ich nie zdziwi, że to sprzedawca

    A na jakiej podstawie?
    Nie można tak sobie wypowiedzieć umowy na OC.
    Jest na rok i koniec.

  • 29. Data: 2016-12-19 21:42:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A na jakiej podstawie?
    > Nie można tak sobie wypowiedzieć umowy na OC.
    > Jest na rok i koniec.

    Jak to nie mozna? Oczywiście ze mozna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 30. Data: 2016-12-19 21:45:59
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Liwiusz, 19 gru 2016 w news:o38qff$sbe$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Polisy OC nie można wypowiedzieć.

    Z tego co zrozumiałem, każdy posiadacz polisy może ją wypowiedzieć
    najpóźniej jeden dzień przed jej wygaśnięciem, jeśli nie chce jej
    przedłużenia. I to miałem na myśli.
    Nabywca samochodu może wypowiedzieć polisę zbywcy po kupnie, a jeśli tego
    nie zrobi, to nadal jej "używa", ale nie przedłuża się ona automatycznie
    (ale to przy założeniu żę TU w ogóle wie o sprzedaży?)
    W sytuacji, kiedy TU nie wie o sprzedaży samochodu, nie będzie zdziwione
    wypowiedzeniem polisy przez sprzedawcę, czyli brakiem chęci jej
    kontynuowania. Choć w świetle prawa(?) ta polisa już nie jest jego, tylko
    nabywcy samochodu. Tylko skąd TU ma sie o tym dowiedzieć, jeśli nie
    dostało od nikogo żadnej informacji, a nabywca miał szczęście nie
    spowodować żadnej szkody. Tak to może wyglądać, czy ja czegoś kompletnie
    nie zrozumiałem?

    Teraz to już tylko takie luźne dywagacje, bo znajoma już zawiadomiła TU o
    fakcie kupna auta.