    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: galimatias z OC
    Date: Mon, 19 Dec 2016 15:39:19 +0100

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości
    >TU w tym momencie to chyba nie ma prawa wiedzieć, bo nikt go nie
    >poinformował, więc skąd?

    Powinien nabywca i sprzedawca.

> [...]
    >wygaśnięcia ubezpieczenia, w którym poprzedni właściciel wypowie
    >umowę,
    >to TU się w ogóle nie skapnie, że powinno było np. rekalkulować to
    >ubezpieczenie, co pewnie oznaczałoby sporą dopłatę ze strony nowej
    >właścicielki. Przy założeniu, że np. nie będzie w tym czasie żadnej
    >kolizji.
    >Wcześniej o to pytałem, ale mój tekst zlał się z cytowanym - jeśli
    >teraz
    >się powiadomi TU, to po rekalkulacji każą dopłacić również za te 4
    >miesiące, które minęły od sprzedaży, prawda?

    Niewyraznie napisac kiedy sie kupilo, to sie nie zorientuje :)
    Tzn wcale nie pisac - zwykla data zlozenia pisma.

    To moze byc nieglupie, aby teraz/w styczniu powiadomic - doplata nie
    taka znow duza, bo miesiecy do konca coraz mniej, za to porzadek w
    papierach i polisa juz na siebie.
    Na takie szczescie, zeby udalo sie jej kontynuowac od marca polise ze
    znizka z obecnej to bym nie liczyl ... ale kto wie ...

    >Ale kiedy wszytko odbywa się prawidłowo, czyli zawiadamia się TU w
    >ciągu
    >tych 14 dni o sprzedaży, to nowy właściciel dostaje od TU papier z
    >polisą
    >na swoje dane (znaczy dane z dowodu rejst.), tak?

    Jeszcze maly niuans, ze powiadomic mozesz od razu, a przerejestrowac
    pozniej

    P.S. U mnie we wroclawiu urzad mowi, zeby po odbior "twardego" dowodu
    zglosic sie juz z polisa na nowe numery ...

    >Jeszcze jedno z innej beczki. Czy kierowca, np. powyżej 30, który ma
    >prawko od 6-8 lat i nigdy nie miał wykupionego OC (więc bez
    >historii),
    >będzie miał przy kupnie pierwszego OC mimo to lepsze stawki niż
    >młodszy o
    >10 lat świeżo upieczony kierowca? Chodzi o to, czy liczy się tylko
    >historia i wiek, czy również długość posiadania prawka? W końcu mógł
    >tym czasie jeździć choćby firmowymi autami.

    Bedzie mial lepsze. Ale na znizke za bezszkodowa jazde nie ma co
    liczyc.

    J.