  • 11. Data: 2011-11-07 10:41:15
    Temat: Re: ford focus mk2
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 6, 7:06 pm, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:
    > czyli co
    >
    > 1.8 tdci 115km?
    >
    > silnik sprawdzony i bezproblemowy?

    Focusow jest u nas w kraju jak mrowkow. Gdyby sie sypaly masowo to by
    tak nie bylo.
    Ja kupilem takiego rysia (1,8) z przebiegiem 190kkm. I z tego co wiem
    nie byl naprawiany a teraz jezdzi calkiem ok. W trasie 4l/100km przy
    domu 5,5 a w miescie jakies 6-6,5l/100km.

    Bardzo duzo zalezy od tego jaki egzemplarz kupisz. Sa takie ktore
    padaja bo sa zle traktowane albo maja na liczniku przejechane 160kkm a
    w rzeczywistosci ponad 280kkm (znajomy tak niestety trafil).

    Kupisz zadbany z uczciwym przebiegiem to pojezdzisz.
    Kupisz kombinowany i padnie ci pompa, rozrzad, turbina czy co tam
    jeszcze to zaplacisz frycowe.

    > co do 90km
    > to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade

    Moj 115KM jest calkiem zrywny. Nie jak rajdowka ale do wyprzedzania
    calkiem ok.

    > czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
    > na liście jest dwumasa :)
    > no i assistance :)

    Rozsadnie. Ale bardzo ostroznie kupuj. W dzisiejszych autach nie mozna
    wszystkiego sprawdzic. Nawet mechanik na oko i ucho wiele nie powie.
    Podpiecie pod komputer to podstawa ale i dzieki temu nie wszystko
    mozna przewidziec.

    > turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D
    >
    > ale przeguby etc - juz tak
    > nie mówiąc o elektronice

    Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
    znalazlem. Kupilem na rope z musu.
    Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
    koszty ale raczej przewidywalne...

  • 12. Data: 2011-11-07 11:02:32
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-07 10:41, ptoki pisze:

    > Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
    > znalazlem. Kupilem na rope z musu.
    > Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
    > koszty ale raczej przewidywalne...
    benzynowe, młode, w pewnym przebiegiem - znajduje

    tdci 115km
    juz nie tak łatwo :(

    --
    pozdros
    icek

  • 13. Data: 2011-11-07 14:10:38
    Od: daxus <d...@g...com>

    On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Kupiłeś nowy samochód czy używany? Z tego co widzę używany. Nie bronię
    > forda ale jesteś kolejnym przykładem tego że kompletnie nie masz pojęcia
    > jak ktoś eksploatował samochód a ty ponosisz teraz tego koszty.
    > Trafiłeś na taki model i już.  Producent mało ma tutaj do rzeczy.
    > Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same
    > modele alternatorów znajdziesz w połowie samochodów w UE.
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
    najgorszy złom.
    Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
    kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
    Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód.
    Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej
    klasie. Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc
    radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego słuchać.
    To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie
    nie interesuje.
    Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na
    konto Forda.

    Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
    polecam.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 14. Data: 2011-11-07 14:57:32
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:

> [...]
    > Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
    > kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

    Żadnego z tych drogich części przecież nie wymieniałeś. Zgadza się?
    Części o których pisałeś dotyczą tak samo silników benzynowych jak i
    diesla.

    > Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód.
    Najwyraźniej trafiłeś na "złom" kupując używany samochód. Masz
    udokomunetowany przebieg, czy auto było z Polski czy z Niemiec?

    > Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej
    > klasie.

    Na przykładnie twoich doświadczeń o których tu napisałeś niczego nie
    można być pewien.

    > Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc
    > radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego słuchać.

    Naturalnie, problem w tym że ci którym się nic nie dzieje nic nie mówią
    a ten % którym się coś pierniczy wrzeszczą w wniebogłosy - dotyczy to
    każdej marki. Twój przykład jest bardzo dobry - jesteś odpowiednio
    nastawiony do tego samochodu choć wnioski wyciągałeś całkowicie błędne.

    > To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie
    > nie interesuje.

    Wnioski jakie opierasz na podstawie takich opinii są tak samo warte jak
    i to że to Ciebie nie interesuje. Ignorantem jest się całościowo.

    > Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na
    > konto Forda.

    Sprzedaje ci to nie ford ale jakiś Mietek z komisu wiec idąc dalej twoim
    tokiem rozumowania to jego powinieneś obarczyć winą za twoje awarie.

    > Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
    > polecam.

    Nie polecasz - masz prawo chociaż NIC związanego z tdci w nim nie
    wymieniałeś.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 15. Data: 2011-11-07 15:04:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 05:10:38 -0800 (PST), daxus napisał(a):

> [...]
    > kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
    > Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie

    Aha... podobno nawet Ford podpisał umowę o współpracy z krajową radą
    komorniczą.
    Miszczuniu, to jaki diesel nie jest taki drogi? Może w takim razie HDi?
    Albo może te diesle BMW które w Mini montuja?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 16. Data: 2011-11-07 21:51:06
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:

    > hej hej
    >
    > Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
    > (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
    > wczesniej serwisowany w serwisie Forda.

    jak jest ze spalaniem?
    poza miastem, przy prędksciach do 90/do 120
    ?

    --
    pozdros
    icek

  • 17. Data: 2011-11-07 23:10:47
    Od: zdan <z...@i...pl>

> [...]
    > Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
    > kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.

    Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
    Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
    albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi. Zamienników często nie ma,
    albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

    Przykłady? Proszę bardzo:
    Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
    - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
    - 1.6 TDCI: 170 PLN
    Sprzęgło alternatora:
    - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
    - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)

    Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
    z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

    Piotr Zdankiewicz

  • 18. Data: 2011-11-08 00:54:01
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > jak jest ze spalaniem?
    > poza miastem, przy prędksciach do 90/do 120
    > ?

    Ja poniżej 5,5 z żoną i małym dzieckiem nie dałem rady zejść. Ale 6,5 przy
    służbowej jeździe uważam za dobry wynik.

  • 19. Data: 2011-11-08 14:52:24
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:

    > Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.

    Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.

    > Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi

    Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
    tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
    dziwnego?

    Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
    silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
    do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?

    > albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi.

    że co?

    Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
    Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200

    Nowy wtryskiwacz do 1.6 tdci 800zł za sztukę
    Nowy wtryskiwacz do 1.8 tdci 520zł za sztukę

    Nowe turbo w 1.6 tdci 2300zł - tutaj jest różnica
    Nowe turbo w 1.8 tdci 3500zł - ale tutaj masz porządną turbinę gareta a
    nie suszarkę do włosów ;)

    alternator w 1.6 tdci 650zł
    alternator w 1.8 tdci 350zł

    ceny z allegro.

    Proszę wiec nie pierdziel głupot...

    > Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.

    Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
    common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
    w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
    turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.

    > Przykłady? Proszę bardzo:
    > Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
    > - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.

    Proszę bardzo ile masz na allegro:
    http://tinyurl.com/cts5ey7
    Ceny od 100 do 250zł

    > - 1.6 TDCI: 170 PLN

    Prawda to.

    Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy

    http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.

    > Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
    > z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.

    No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
    - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
    pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
    niebo wzięty.

    Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 20. Data: 2011-11-08 18:13:13
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:

    > Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
    Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
    Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.

    > Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
    > tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
    > dziwnego?
    j.w.

    > Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
    > silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
    > do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
    Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.

    > Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
    > Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
    Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.
    A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.

> [...]
    > w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
    > turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
    Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?

    > Proszę bardzo ile masz na allegro:
    > http://tinyurl.com/cts5ey7
    > Ceny od 100 do 250zł
    Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?
    Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko
    do środka. Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.
    Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
    czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
    samego producenta, tej samej marki?

    > Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy
    Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
    A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl

    > http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
    No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.

> [...]
    > niebo wzięty.
    >
    > Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.

    Jeździłeś tylko w Niemczech? Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu
    ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym
    przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.

    Piotr Zdankiewicz