-
11. Data: 2011-11-07 10:41:15
Temat: Re: ford focus mk2
Od: ptoki <s...@g...com>
On Nov 6, 7:06 pm, icek2 <i...@p...onet.pl> wrote:
> czyli co
>
> 1.8 tdci 115km?
>
> silnik sprawdzony i bezproblemowy?
>
Focusow jest u nas w kraju jak mrowkow. Gdyby sie sypaly masowo to by
tak nie bylo.
Ja kupilem takiego rysia (1,8) z przebiegiem 190kkm. I z tego co wiem
nie byl naprawiany a teraz jezdzi calkiem ok. W trasie 4l/100km przy
domu 5,5 a w miescie jakies 6-6,5l/100km.
Bardzo duzo zalezy od tego jaki egzemplarz kupisz. Sa takie ktore
padaja bo sa zle traktowane albo maja na liczniku przejechane 160kkm a
w rzeczywistosci ponad 280kkm (znajomy tak niestety trafil).
Kupisz zadbany z uczciwym przebiegiem to pojezdzisz.
Kupisz kombinowany i padnie ci pompa, rozrzad, turbina czy co tam
jeszcze to zaplacisz frycowe.
> co do 90km
> to wiecie, teraz partnerem 1.6hdi 90km daje rade
>
Moj 115KM jest calkiem zrywny. Nie jak rajdowka ale do wyprzedzania
calkiem ok.
> czy to przedłużanie gwarancji w fordzie - 90zł co przegląd jest ok?
> na liście jest dwumasa :)
> no i assistance :)
>
Rozsadnie. Ale bardzo ostroznie kupuj. W dzisiejszych autach nie mozna
wszystkiego sprawdzic. Nawet mechanik na oko i ucho wiele nie powie.
Podpiecie pod komputer to podstawa ale i dzieki temu nie wszystko
mozna przewidziec.
> turbina nie jest objeta - twierdzą ze to element eksploatacyjny :D
>
> ale przeguby etc - juz tak
> nie mówiąc o elektronice
>
Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
znalazlem. Kupilem na rope z musu.
Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
koszty ale raczej przewidywalne...
-
12. Data: 2011-11-07 11:02:32
Temat: Re: ford focus mk2
Od: icek2 <i...@p...onet.pl>
W dniu 2011-11-07 10:41, ptoki pisze:
> Sam chcialem kupic kombika na benzyne. Szukalem i w calym kraju nie
> znalazlem. Kupilem na rope z musu.
> Jak znajdziesz benzynowego to co prawda tez ci sie zuzyje i beda
> koszty ale raczej przewidywalne...
benzynowe, młode, w pewnym przebiegiem - znajduje
tdci 115km
juz nie tak łatwo :(
--
pozdros
icek
-
13. Data: 2011-11-07 14:10:38
Temat: Re: ford focus mk2
Od: daxus <d...@g...com>
On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
>
> > No fakt, zrobiłem 15 tys. kilometrow i dwa razy laweta - naprawy za ok
> > 2 tys. zl.
> > Pytanie czy moj pech czy taki bezawaryjny samochod.
> > Po takich doswiadczeniach - nigdy wiecej Forda - producent wyrabia
> > sobie markę takimi bublami, niewazne czy mialem pecha czy nie.
>
> Kupiłeś nowy samochód czy używany? Z tego co widzę używany. Nie bronię
> forda ale jesteś kolejnym przykładem tego że kompletnie nie masz pojęcia
> jak ktoś eksploatował samochód a ty ponosisz teraz tego koszty.
> Trafiłeś na taki model i już. Producent mało ma tutaj do rzeczy.
> Alternator nie jest produkowany przez forda a ZTCP DENSO a takie same
> modele alternatorów znajdziesz w połowie samochodów w UE.
>
> Pozdrawiam
> Rafał
To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
najgorszy złom.
Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód.
Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej
klasie. Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc
radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego słuchać.
To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie
nie interesuje.
Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na
konto Forda.
Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
polecam.
Pozdrawiam
Daniel
-
14. Data: 2011-11-07 14:57:32
Temat: Re: ford focus mk2
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
> najgorszy złom.
> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
Żadnego z tych drogich części przecież nie wymieniałeś. Zgadza się?
Części o których pisałeś dotyczą tak samo silników benzynowych jak i
diesla.
> Dwa razy byłem holowany mając 4 letni samochód.
Najwyraźniej trafiłeś na "złom" kupując używany samochód. Masz
udokomunetowany przebieg, czy auto było z Polski czy z Niemiec?
> Wszystko to powoduje, że można znaleźć dużo lepszy samochód w tej
> klasie.
Na przykładnie twoich doświadczeń o których tu napisałeś niczego nie
można być pewien.
> Opinie użytkowników są jedynymi na których można polegać, więc
> radze wszystkim potencjalnym nabywcom tego słuchać.
Naturalnie, problem w tym że ci którym się nic nie dzieje nic nie mówią
a ten % którym się coś pierniczy wrzeszczą w wniebogłosy - dotyczy to
każdej marki. Twój przykład jest bardzo dobry - jesteś odpowiednio
nastawiony do tego samochodu choć wnioski wyciągałeś całkowicie błędne.
> To, skąd jest konkretny podzespół w samochodzie - mnie to kompletnie
> nie interesuje.
Wnioski jakie opierasz na podstawie takich opinii są tak samo warte jak
i to że to Ciebie nie interesuje. Ignorantem jest się całościowo.
> Ważne jest że sprzedaje to Ford i wszystkie awarie podzespołów idą na
> konto Forda.
Sprzedaje ci to nie ford ale jakiś Mietek z komisu wiec idąc dalej twoim
tokiem rozumowania to jego powinieneś obarczyć winą za twoje awarie.
> Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
> polecam.
Nie polecasz - masz prawo chociaż NIC związanego z tdci w nim nie
wymieniałeś.
Pozdrawiam
Rafał
-
15. Data: 2011-11-07 15:04:30
Temat: Re: ford focus mk2
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 7 Nov 2011 05:10:38 -0800 (PST), daxus napisał(a):
> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
> Jeszcze raz podkreślam - Ford TDCI to drogi samochód w naprawach - nie
> polecam.
Aha... podobno nawet Ford podpisał umowę o współpracy z krajową radą
komorniczą.
Miszczuniu, to jaki diesel nie jest taki drogi? Może w takim razie HDi?
Albo może te diesle BMW które w Mini montuja?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu
-
16. Data: 2011-11-07 21:51:06
Temat: Re: ford focus mk2
Od: icek2 <i...@p...onet.pl>
W dniu 2011-11-06 14:27, daxus pisze:
> On 2011-11-06 08:26, icek2 wrote:
>> Witam,
>>
>> nosze sie z zamiarem kupna focusa mk2
>> 2008/09
>> myslalem o 1.8 tdci 115km
>> ale wczoraj jechałem 1.6 tdci 90km i tez dawał radę :)
>>
>> ale mam pytanie
>> czy benzyne 116 KM (85 kW) da radę zagazowac?
>> jesli tak, to ile by kosztowała dobra instalacja?
>>
> hej hej
>
> Jestem użytkownikiem focusa (1.8 TDCI 115KM) z 2006 roku od 2ch lat
> (kupilem 3-latka z pewnym przebiegiem z salonu forda 80 tys. km)-
> wczesniej serwisowany w serwisie Forda.
jak jest ze spalaniem?
poza miastem, przy prędksciach do 90/do 120
?
--
pozdros
icek
-
17. Data: 2011-11-07 23:10:47
Temat: Re: ford focus mk2
Od: zdan <z...@i...pl>
W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
>
> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
> najgorszy złom.
> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi. Zamienników często nie ma,
albo są tańsze o 10-20% od oryginału.
Przykłady? Proszę bardzo:
Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
- 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
- 1.6 TDCI: 170 PLN
Sprzęgło alternatora:
- 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
- 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.
--
Pozdrawiam
Piotr Zdankiewicz
-
18. Data: 2011-11-08 00:54:01
Temat: Re: ford focus mk2
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> jak jest ze spalaniem?
> poza miastem, przy prędksciach do 90/do 120
> ?
Ja poniżej 5,5 z żoną i małym dzieckiem nie dałem rady zejść. Ale 6,5 przy
służbowej jeździe uważam za dobry wynik.
-
19. Data: 2011-11-08 14:52:24
Temat: Re: ford focus mk2
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
> W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
>> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
>>
>> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
>> najgorszy złom.
>> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
>> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
>
> Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
> Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
dziwnego?
Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?
> albo nowszego (chyba?) 1.6 TDCi.
że co?
Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
Nowy wtryskiwacz do 1.6 tdci 800zł za sztukę
Nowy wtryskiwacz do 1.8 tdci 520zł za sztukę
Nowe turbo w 1.6 tdci 2300zł - tutaj jest różnica
Nowe turbo w 1.8 tdci 3500zł - ale tutaj masz porządną turbinę gareta a
nie suszarkę do włosów ;)
alternator w 1.6 tdci 650zł
alternator w 1.8 tdci 350zł
ceny z allegro.
Proszę wiec nie pierdziel głupot...
> Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.
Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
>
> Przykłady? Proszę bardzo:
> Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
> - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
Proszę bardzo ile masz na allegro:
http://tinyurl.com/cts5ey7
Ceny od 100 do 250zł
> - 1.6 TDCI: 170 PLN
Prawda to.
> Sprzęgło alternatora:
> - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy
> - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
> Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
> z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.
No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
- jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
niebo wzięty.
Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.
Pozdrawiam
Rafał
-
20. Data: 2011-11-08 18:13:13
Temat: Re: ford focus mk2
Od: zdan <z...@i...pl>
W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:
> W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
>> W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
>>> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
>>>
>>> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
>>> najgorszy złom.
>>> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
>>> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
>>
>> Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
>
> Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.
>> Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
>
> Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
> tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
> dziwnego?
j.w.
> Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
> silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
> do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.
>
> Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
> Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.
A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.
>> Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.
>
> Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
> common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
> w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
> turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?
>> Przykłady? Proszę bardzo:
>> Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
>> - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
>
> Proszę bardzo ile masz na allegro:
> http://tinyurl.com/cts5ey7
> Ceny od 100 do 250zł
Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?
Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko
do środka. Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.
Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
samego producenta, tej samej marki?
>> Sprzęgło alternatora:
>> - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
> Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy
Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl
>> - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
> http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.
>> Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
>> z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.
>
> No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
> - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
> pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
> niebo wzięty.
>
> Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.
Jeździłeś tylko w Niemczech? Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu
ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym
przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.
--
Pozdrawiam
Piotr Zdankiewicz