eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyford focus mk2Re: ford focus mk2
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: zdan <z...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ford focus mk2
    Date: Tue, 08 Nov 2011 18:13:13 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 86
    Message-ID: <j9bnvj$glj$1@node2.news.atman.pl>
    References: <j95cq9$2dt$1@news.onet.pl> <j961vq$58k$1@news.onet.pl>
    <j963ar$8rr$1@news.onet.pl>
    <0...@a...googlegroups.com>
    <j983e4$mon$1@news.onet.pl>
    <d...@l...googlegroups.com>
    <j99l1t$ejf$1@node2.news.atman.pl> <j9bc6p$ng5$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-78-191-3.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1320772403 17075 89.78.191.3 (8 Nov 2011 17:13:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Nov 2011 17:13:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
    Thunderbird/7.0.1
    In-Reply-To: <j9bc6p$ng5$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2411876
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:
    > W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
    >> W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
    >>> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
    >>>
    >>> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
    >>> najgorszy złom.
    >>> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
    >>> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
    >>
    >> Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
    >
    > Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
    Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
    Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.

    >> Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
    >
    > Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
    > tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
    > dziwnego?
    j.w.


    > Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
    > silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
    > do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
    Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.

    >
    > Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
    > Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
    Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.
    A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.

    >> Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.
    >
    > Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
    > common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
    > w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
    > turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
    Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?

    >> Przykłady? Proszę bardzo:
    >> Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
    >> - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
    >
    > Proszę bardzo ile masz na allegro:
    > http://tinyurl.com/cts5ey7
    > Ceny od 100 do 250zł
    Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?
    Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko
    do środka. Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.
    Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
    czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
    samego producenta, tej samej marki?

    >> Sprzęgło alternatora:
    >> - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
    > Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy
    Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
    A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl

    >> - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
    > http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
    No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.

    >> Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
    >> z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.
    >
    > No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
    > - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
    > pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
    > niebo wzięty.
    >
    > Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.

    Jeździłeś tylko w Niemczech? Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu
    ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym
    przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Zdankiewicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: