-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: zdan <z...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ford focus mk2
Date: Tue, 08 Nov 2011 18:13:13 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 86
Message-ID: <j9bnvj$glj$1@node2.news.atman.pl>
References: <j95cq9$2dt$1@news.onet.pl> <j961vq$58k$1@news.onet.pl>
<j963ar$8rr$1@news.onet.pl>
<0...@a...googlegroups.com>
<j983e4$mon$1@news.onet.pl>
<d...@l...googlegroups.com>
<j99l1t$ejf$1@node2.news.atman.pl> <j9bc6p$ng5$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-78-191-3.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1320772403 17075 89.78.191.3 (8 Nov 2011 17:13:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Nov 2011 17:13:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
Thunderbird/7.0.1
In-Reply-To: <j9bc6p$ng5$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2411876
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:
> W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
>> W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
>>> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
>>>
>>> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
>>> najgorszy złom.
>>> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
>>> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
>>
>> Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
>
> Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.
>> Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
>
> Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
> tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
> dziwnego?
j.w.
> Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
> silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
> do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.
>
> Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
> Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.
A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.
>> Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.
>
> Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
> common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
> w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
> turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?
>> Przykłady? Proszę bardzo:
>> Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
>> - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
>
> Proszę bardzo ile masz na allegro:
> http://tinyurl.com/cts5ey7
> Ceny od 100 do 250zł
Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?
Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko
do środka. Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.
Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
samego producenta, tej samej marki?
>> Sprzęgło alternatora:
>> - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
> Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy
Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl
>> - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
> http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.
>> Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
>> z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.
>
> No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
> - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
> pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
> niebo wzięty.
>
> Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.
Jeździłeś tylko w Niemczech? Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu
ok. 180 kkm, kolega bodajże też częściowo przy znacznie mniejszym
przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.
--
Pozdrawiam
Piotr Zdankiewicz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.11 09:27 The_EaGle
- 11.11.11 11:20 icek2
- 11.11.11 11:21 icek2
- 12.11.11 22:25 The_EaGle
- 12.11.11 23:57 Grejon
- 12.11.11 23:53 ptoki
- 13.11.11 13:52 The_EaGle
- 13.11.11 13:55 Grejon
- 13.11.11 19:45 icek2
- 15.11.11 12:48 The_EaGle
- 15.11.11 12:53 Grejon
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=