  • 1. Data: 2011-11-06 00:19:51
    Temat: Kredyt na używany samochód
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Ktoś przerabiał?
    Nie bardzo rozumiem. Bank orzekł, że mam zdolność kredytową. Samochód z
    komisu. Ale przedstawiciel banku twierdzi (właściciel komisu też), że
    najpierw ten samochód muszę zarejestrować na siebie.

    Może ktoś wytłumaczyć "przebieg zdarzeń"?

    Jeszcze jedno:
    Co zrobić, aby otrzymać kredyt na 120% wartości samochodu? Są takie
    oferty niektórych banków.
    Pytam, gdyż w przypadku auta terenowego "pakiet startowy" to często
    kilka-kilkanaście tys. zł.

    --
    Adam.

  • 2. Data: 2011-11-06 00:47:50
    Temat: Re: Kredyt na używany samochód
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > że najpierw ten samochód muszę zarejestrować na siebie.
    >
    > Może ktoś wytłumaczyć "przebieg zdarzeń"?

    Chodzi o ubezpieczenie. Bank udzielając kredytu staje się
    wpółwłaścicielem twojego pojazdu. Nawet przez chwilę auto nie może być
    w związku z tym nieubezpieczone - w razie wypadku, czy kradzieży bank
    odniósłby stratę. Oni tego nie lubią. ;) Dlatego procedura wygląda tak,
    że - po otrzymaniu zgody banku i podpisaniu papierków - najpierw auto
    rejestrujesz na siebie (podając bank jako współwłaściciela) i
    ubezpieczasz, a dopiero potem bank przelewa gościowi z komisu kasę a ty
    stajesz się jego faktycznym posiadaczem. Jeśli sprawę załatwiasz przez
    jakieś centrum kredytów samochodowych, to przygotuj się też na niezłą
    prowizję. Nie będą ci o niej za bardzo pewnie gadali przy załatwianiu
    formalności. :) U mnie została rozłożona w ratach. Oprócz tego szykuj
    kasę na ubezpieczenie - często banki wymagają oprócz oczywiście
    obowiązkowego OC także pełnego pakietu AC. A to kosztuje słono na dzień
    dobry. Niestety dla mnie kredyt był jedyną możliwością zakupu auta.
    Generalnie jednak w przypadku starszych aut to nie jest dobry pomysł.
    Teraz muszę zapłacić za moje wozidło prawie dwa razy więcej pieniędzy.
    Takie są faktyczne koszta kredytu na 5 lat dla używanego samochodu.
    Pozdrawiam i powodzenia. :)

    --
    Deflegmator

  • 3. Data: 2011-11-06 08:42:03
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-05 23:19:51 +0000, Adam <a...@p...onet.pl> said:

    > Witajcie.
    >
    > Ktoś przerabiał?

    Oczywiście - ta palenta funkcjonuje już parę lat...

    > Nie bardzo rozumiem.

    OK.

    > Bank orzekł, że mam zdolność kredytową. Samochód z komisu. Ale
    > przedstawiciel banku twierdzi (właściciel komisu też), że najpierw ten
    > samochód muszę zarejestrować na siebie.
    >
    > Może ktoś wytłumaczyć "przebieg zdarzeń"?

    Bank chce, żebyś był właścicielem pojazdu, dopiero wtedy pożyczą ci pieniądze.

    > Jeszcze jedno:
    > Co zrobić, aby otrzymać kredyt na 120% wartości samochodu?

    Znależć bank, który tak robi, przedstawić bankowi wiarygodne
    zabezpieczenie takiej sumy.

    > Są takie oferty niektórych banków.

    Tak.

    > Pytam, gdyż w przypadku auta terenowego "pakiet startowy" to często
    > kilka-kilkanaście tys. zł.

    No i?

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-11-06 09:32:13
    Od: cart <a...@n...ma>

    Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >oferty niektórych banków.
    >Pytam, gdyż w przypadku auta terenowego "pakiet startowy" to często

    Sprawdz Deutsche Bank, w cenie kredytu samochodowego w innych bankach,
    dają normalny kredyt konsumpcyjny z celem na samochód. Nie wymagają
    żadnych wpisów w dowód rejestracyjny ani cesji na AC.
    Co za tym idzie, możesz wziąć dowolną kwotę, wyższą niż wartość
    samochodu.
    Jestem właśnie w trakcie tej procedury.