-
1. Data: 2011-09-06 19:20:34
Temat: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: "yapann" <y...@o...pl>
civic 2009 vtec (1.8)
- bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry, stopniowo
po kilku km jazdy się reflektuje i jest np 17, dopiero po jakimś czasie
rzeczywiste (nota bene wcale nie książkowe - ok. 9 litrów, choć mimo że
jeżdzę dynamicznie to nie stale tylko w rzutach, a w rzuctach mega-eko, więc
spalanie średnie jest też niepokojąco wysokie.
- bezpośrednio po zalaniu 95 pokazuje najpierw pokazuje 4-5 litrów (nie mma
tak niskiego zużycia nawet jak stoję), i analogicznie dopiero po czasie
średnio rzeczywiste (szczególnie mało pokazało po zalaniu na Lukoilu (czyżby
najniżej oktanowa ta ich 95tka?))
Nie wiem dokadnie w jaki sposób działa ten algorytm wyliczania bieżącego
zużycia, takie wskazania wartości skrajnych obserwuję od pewnego czasu.
Zastanawiam się, czy cośmoże być nie tak.
Miałam błąd na kompie (kontrolka 'chcek engine') dotyczący czujnika spalania
stukowego (serwis narazie nie podjął nic w związku z tym - auto
serwisowane). Błąd ten wyskakiwał zawsze wyłącznie w trasie (prędkość
140 -170 i więcej) (na mieście tez przyciskam, różnica jest tylko że na
mieście na krótsze chwile, oraz prędkość relatywnie mniejsza - do 120 na
szybszych odcinkach, ale obroty są podobne (w szybszych chwilach 4 - 5))
Chciałabym nabrać pojęcia w czym rzecz byc może, zanim pojadę ponownie do
serwisu dać się spławić. - Jakieś pomocne sugesie?
ps:
Chciałabym też nabrać pojęcia, czy 98 to jest dobry czy fatalny pomysł do
tego auta. Doświadczalnie sprawdzone na civiku Vgen że 98ka robi dobrze na
jazdę i saplanie. W nowym civiku nie mam do tego przekonania.
-
2. Data: 2011-09-06 20:09:12
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>
W dniu 2011-09-06 19:20, yapann pisze:
> bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry
A jakie paliwo sugeruje producent samochodu?
Lejąc inne zmuszasz układ wtryskowy do dostosowania swojej pracy. Awaria
żadna nie grozi, ale nie wydaje mi się, by ktokolwiek zapewniał lepsze
osiągi po wlaniu 98, kiedy proponowane jest 95.
Liczba oktanowa to nie wartość energetyczna paliwa.
P.
-
3. Data: 2011-09-06 20:31:23
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
news:j45nk8$e2g$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-09-06 19:20, yapann pisze:
>> bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry
>
> A jakie paliwo sugeruje producent samochodu?
> Lejąc inne zmuszasz układ wtryskowy do dostosowania swojej pracy. Awaria
> żadna nie grozi, ale nie wydaje mi się, by ktokolwiek zapewniał lepsze
> osiągi po wlaniu 98, kiedy proponowane jest 95.
> Liczba oktanowa to nie wartość energetyczna paliwa.
ale wlasnie czujnik spalania stukowego jest po to, zeby samochód rozróżniał
paliwo 95 i 98 ustawiając odpowiednio parametry pracy (w tym wypadku pewnie
zapłon).
Jedno z drugim jest wg mnie powiązane...
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komp
uter-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i180
4906436.html
-
4. Data: 2011-09-06 22:27:11
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-09-06 20:09, Pan Piskorz pisze:
> Ale nie wydaje mi się, by ktokolwiek zapewniał lepsze
> osiągi po wlaniu 98, kiedy proponowane jest 95.
Z32SE z Vectry V6 tak właśnie ma.
Można lać zarówno 95 jak i 98, jednak maksymalną moc silnik uzyska na 98.
ECU w zależności od paliwa chodzi na różnych mapach wyprzedzenia zapłonu.
Trochę takich samochodów jest - kiedyś popularne było tak że silniki
uzyskiwały maksymalną moc na 95, ale mogły też bez problemu chodzić na 91.
-
5. Data: 2011-09-06 22:49:09
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-09-06 19:20, yapann pisze:
> civic 2009 vtec (1.8)
> - bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry,
> stopniowo po kilku km jazdy się reflektuje i jest np 17, dopiero po
> jakimś czasie rzeczywiste (nota bene wcale nie książkowe - ok. 9 litrów,
> choć mimo że jeżdzę dynamicznie to nie stale tylko w rzutach, a w
> rzuctach mega-eko, więc spalanie średnie jest też niepokojąco wysokie.
> - bezpośrednio po zalaniu 95 pokazuje najpierw pokazuje 4-5 litrów (nie
> mma tak niskiego zużycia nawet jak stoję), i analogicznie dopiero po
> czasie średnio rzeczywiste (szczególnie mało pokazało po zalaniu na
> Lukoilu (czyżby najniżej oktanowa ta ich 95tka?))
najpierw napisz, czy odczyt z kompa w spalaniu l/100 zgadza się ze
stanem rzeczywistym... Jeśli tak to nie ma się czym stresować, u mnie
komp zaczyna od 17-20 i na 3-5 km wyrównuje do 11-12 lub mniej zależy
czy miasto czy trasa... To jest chyba logiczne (wynika z algorytmu
obliczeń) i raczej nie ma się czym stresować. Z drugiej strony wymień
ten czujnik spalania stukowego i zobacz czy to coś zmieniło.
-
6. Data: 2011-09-06 23:13:29
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: "yapann" <y...@o...pl>
> A jakie paliwo sugeruje producent samochodu?
95
> Lejąc inne zmuszasz układ wtryskowy do dostosowania swojej pracy. Awaria
> żadna nie grozi, ale nie wydaje mi się, by ktokolwiek zapewniał lepsze
> osiągi po wlaniu 98, kiedy proponowane jest 95.
> Liczba oktanowa to nie wartość energetyczna paliwa.
a co to zatem?
po pierwsze - experymentalnie w cifie '93 w drodze wielu pomiarów /
obserwacji wyszło że na 98 jest lepsza praca i oszczędniejsza.
po drugie primo - aby wiesz, czy 95 (konkretna z konkretnej stacji ktorą
zalałeś) ma 95 oktanów, a nie mniej?
nowy cif - przekomputeryzowany - jakoś sobie gorzej radz, jak na na moje
zmysły (ale nie mamtutaj wiele podstaw praktycznych i technicznych - więc
stądteż wątek 'ku pojęciu'.
-
7. Data: 2011-09-06 23:17:20
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: "yapann" <y...@o...pl>
"Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote in message
news:j46106$p27$1@news.onet.pl...
> najpierw napisz, czy odczyt z kompa w spalaniu l/100 zgadza się ze stanem
> rzeczywistym...
jest jakby zawsze troszkę mniej przejechane w rzeczywistości, niż 'obiecano'
( i zależy to od paliwa - słusznie z resztą).
z dużym marginesem chyba sięz gadza - choć to przekłamanie moze świdczyć o
dwóch kwestiach: albo algorytm nie dostatecznie 'uczący się' z kolejnych
wyników, albo coś troszkę nie bałdzo na niekorzyść.. .
> u mnie komp zaczyna od 17-20 i na 3-5 km wyrównuje do 11-12 lub mniej
> zależy czy miasto czy trasa... To jest chyba logiczne (wynika z algorytmu
jakie auto? z pewnością pierwej zalęzy od różnic w kompach
> obliczeń) i raczej nie ma się czym stresować. Z drugiej strony wymień ten
> czujnik spalania stukowego i zobacz czy to coś zmieniło.
ano,. dzięki.
-
8. Data: 2011-09-06 23:22:35
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-09-06 23:13, yapann pisze:
>> A jakie paliwo sugeruje producent samochodu?
> 95
>
>> Lejąc inne zmuszasz układ wtryskowy do dostosowania swojej pracy.
>> Awaria żadna nie grozi, ale nie wydaje mi się, by ktokolwiek zapewniał
>> lepsze osiągi po wlaniu 98, kiedy proponowane jest 95.
>> Liczba oktanowa to nie wartość energetyczna paliwa.
> a co to zatem?
>
>
> po pierwsze - experymentalnie w cifie '93 w drodze wielu pomiarów /
> obserwacji wyszło że na 98 jest lepsza praca i oszczędniejsza.
> po drugie primo - aby wiesz, czy 95 (konkretna z konkretnej stacji ktorą
> zalałeś) ma 95 oktanów, a nie mniej?
Ja śledząc parametry spalania stukowego w swoim 9-3I (Open SID,
parametry AKW1 i AKW2) stwierdziłem że verva98 jest na poziomie 95 ze
statoila a suprema98 ze statoila mocno przebija vervę98. Paliwa z shella
jeszcze nie testowałem. Wiem że spalanie stukowe zależy od kilku innych
czynników ale jednak wartość oktanowa paliwa ma największy wpływ. Tak
więc napis 98 na dystrybutorze to nie wszystko ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
9. Data: 2011-09-06 23:34:11
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-09-06 23:17, yapann pisze:
> "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote in message
> news:j46106$p27$1@news.onet.pl...
>> najpierw napisz, czy odczyt z kompa w spalaniu l/100 zgadza się ze
>> stanem rzeczywistym...
> jest jakby zawsze troszkę mniej przejechane w rzeczywistości, niż
> 'obiecano' ( i zależy to od paliwa - słusznie z resztą).
> z dużym marginesem chyba sięz gadza - choć to przekłamanie moze świdczyć
> o dwóch kwestiach: albo algorytm nie dostatecznie 'uczący się' z
> kolejnych wyników, albo coś troszkę nie bałdzo na niekorzyść.. .
no ja myślę, że to wynika z obliczeń spalanie chwilowe do czasu do
przejechanych km....
>
>> u mnie komp zaczyna od 17-20 i na 3-5 km wyrównuje do 11-12 lub mniej
>> zależy czy miasto czy trasa... To jest chyba logiczne (wynika z algorytmu
> jakie auto? z pewnością pierwej zalęzy od różnic w kompach
100 C4 2.6 V6
-
10. Data: 2011-09-07 07:55:44
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>
On 06.09.2011 19:20, yapann wrote:
> civic 2009 vtec (1.8)
> - bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry,
> stopniowo po kilku km jazdy się reflektuje i jest np 17, dopiero po
> jakimś czasie rzeczywiste (nota bene wcale nie książkowe - ok. 9 litrów,
> choć mimo że jeżdzę dynamicznie to nie stale tylko w rzutach, a w
> rzuctach mega-eko, więc spalanie średnie jest też niepokojąco wysokie.
> - bezpośrednio po zalaniu 95 pokazuje najpierw pokazuje 4-5 litrów (nie
> mma tak niskiego zużycia nawet jak stoję), i analogicznie dopiero po
> czasie średnio rzeczywiste (szczególnie mało pokazało po zalaniu na
> Lukoilu (czyżby najniżej oktanowa ta ich 95tka?))
>
> Nie wiem dokadnie w jaki sposób działa ten algorytm wyliczania bieżącego
> zużycia, takie wskazania wartości skrajnych obserwuję od pewnego czasu.
> Zastanawiam się, czy cośmoże być nie tak.
>
> Miałam błąd na kompie (kontrolka 'chcek engine') dotyczący czujnika
> spalania stukowego (serwis narazie nie podjął nic w związku z tym - auto
> serwisowane).
"Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany
samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który
może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)."
Podejrzewałbym zatem jakiś związek z tym czujnikiem :-)
Gdy ja wyjeżdżam ze stacji, prosto po skasowaniu komputera, średnia
potrafi pokazywać i 35. Dopiero po kilku km spada do typowej 20tki;
ale to równie dobrze może wynikać ze specyfiki terenu (kilka
skrzyżowań i świateł bezpośrednio za stacją). Jeżeli nie tankujesz
gdzieś poza miastem, to takie zachowanie jest jak najbardziej normalne.
A czujnik powinni Ci wymienić, spalanie detonacyjne jest szkodliwe dla
silnika.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba