-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Mariusz Chwalba <m...@c...net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Date: Wed, 07 Sep 2011 07:55:44 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 38
Message-ID: <j47110$kk9$1@news.onet.pl>
References: <j45kot$uv9$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.207.243.244
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1315374944 21129 91.207.243.244 (7 Sep 2011 05:55:44 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Sep 2011 05:55:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.20) Gecko/20110805
Thunderbird/3.1.12
In-Reply-To: <j45kot$uv9$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2396575
[ ukryj nagłówki ]On 06.09.2011 19:20, yapann wrote:
> civic 2009 vtec (1.8)
> - bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry,
> stopniowo po kilku km jazdy się reflektuje i jest np 17, dopiero po
> jakimś czasie rzeczywiste (nota bene wcale nie książkowe - ok. 9 litrów,
> choć mimo że jeżdzę dynamicznie to nie stale tylko w rzutach, a w
> rzuctach mega-eko, więc spalanie średnie jest też niepokojąco wysokie.
> - bezpośrednio po zalaniu 95 pokazuje najpierw pokazuje 4-5 litrów (nie
> mma tak niskiego zużycia nawet jak stoję), i analogicznie dopiero po
> czasie średnio rzeczywiste (szczególnie mało pokazało po zalaniu na
> Lukoilu (czyżby najniżej oktanowa ta ich 95tka?))
>
> Nie wiem dokadnie w jaki sposób działa ten algorytm wyliczania bieżącego
> zużycia, takie wskazania wartości skrajnych obserwuję od pewnego czasu.
> Zastanawiam się, czy cośmoże być nie tak.
>
> Miałam błąd na kompie (kontrolka 'chcek engine') dotyczący czujnika
> spalania stukowego (serwis narazie nie podjął nic w związku z tym - auto
> serwisowane).
"Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany
samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który
może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)."
Podejrzewałbym zatem jakiś związek z tym czujnikiem :-)
Gdy ja wyjeżdżam ze stacji, prosto po skasowaniu komputera, średnia
potrafi pokazywać i 35. Dopiero po kilku km spada do typowej 20tki;
ale to równie dobrze może wynikać ze specyfiki terenu (kilka
skrzyżowań i świateł bezpośrednio za stacją). Jeżeli nie tankujesz
gdzieś poza miastem, to takie zachowanie jest jak najbardziej normalne.
A czujnik powinni Ci wymienić, spalanie detonacyjne jest szkodliwe dla
silnika.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.11 08:29 Albercik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=