eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Sprawdzenie pompy paliwa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2011-09-06 17:30:15
    Temat: Sprawdzenie pompy paliwa
    Od: barnas <a...@a...pl>

    Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
    Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
    uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
    sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
    Alex


  • 2. Data: 2011-09-06 17:38:28
    Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
    > Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
    > Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
    > uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
    > sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
    > Alex

    Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
    kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
    ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
    odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
    każdym względem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 3. Data: 2011-09-06 18:01:23
    Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-06 17:38, Lewis wrote:
    > W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
    >> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
    >> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
    >> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
    >> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
    >> Alex
    >
    > Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
    > kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
    > ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
    > odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
    > każdym względem.
    >

    są inne sposoby na sprawdzenie wydajności pompy - odkręcasz wtryskiwacz,
    słoiczek i jedziesz - na sieci gdzie jest opisana ta metoda, albo w
    książkach typu "sam naprawiam" :)


  • 4. Data: 2011-09-06 20:32:41
    Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-06 17:38, Lewis pisze:
    > W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
    >> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
    >> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
    >> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
    >> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
    >> Alex
    >
    > Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
    > kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
    > ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
    > odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
    > każdym względem.

    Nie sprawdzi wydajności, a bywa że właśnie to jest problemem.

    Tak naprawdę trzeba podłączyć cały układ paliwowy i mierzyć manometrem
    ciśnienie na listwie przy maksymalnie obciążonym silniku - czyli
    maksymalne obroty i maksymalnie wciśnięty gaz, ale tuż przed odcięciem.

    Co prawda wtedy nie sprawdza się samej pompy, ale cały układ
    doprowadzania paliwa (czyli pompa, filtr i regulator ciśnienia).


  • 5. Data: 2011-09-06 21:47:06
    Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
    Od: barnas <a...@a...pl>

    >> Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
    >> kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
    >> ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
    >> odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
    >> każdym względem.
    >
    > Nie sprawdzi wydajności, a bywa że właśnie to jest problemem.
    >
    > Tak naprawdę trzeba podłączyć cały układ paliwowy i mierzyć manometrem
    > ciśnienie na listwie przy maksymalnie obciążonym silniku - czyli
    > maksymalne obroty i maksymalnie wciśnięty gaz, ale tuż przed odcięciem.
    >
    > Co prawda wtedy nie sprawdza się samej pompy, ale cały układ
    > doprowadzania paliwa (czyli pompa, filtr i regulator ciśnienia).


    Dzięki za odzew, obeszło się bez słoika i manometru, pompa działa
    dobrze, ciśnienie na listwie jest ok - fura odpaliła na dotyk po
    wymianie dogorywającego przekaźnika.
    Rezystancję uzwojeń pompy zmierzyłem dla potomnych - na poziomie 2 omów.
    Pozdro! Alex



  • 6. Data: 2011-09-06 21:57:27
    Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 17:30:15 +0200, barnas napisał(a):

    > Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
    > Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
    > uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
    > sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.

    Nie ropzwali.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 7. Data: 2011-09-06 22:24:48
    Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-09-06 18:01, Olo pisze:
    > On 2011-09-06 17:38, Lewis wrote:
    >> W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
    >>> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
    >>> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
    >>> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
    >>> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
    >>> Alex
    >>
    >> Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
    >> kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
    >> ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
    >> odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
    >> każdym względem.
    >>
    >
    > są inne sposoby na sprawdzenie wydajności pompy - odkręcasz wtryskiwacz,
    > słoiczek i jedziesz - na sieci gdzie jest opisana ta metoda, albo w
    > książkach typu "sam naprawiam" :)
    >
    nie inaczej ;)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: