-
1. Data: 2011-09-06 17:30:15
Temat: Sprawdzenie pompy paliwa
Od: barnas <a...@a...pl>
Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
Alex
-
2. Data: 2011-09-06 17:38:28
Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
> Alex
Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
każdym względem.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2011-09-06 18:01:23
Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-09-06 17:38, Lewis wrote:
> W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
>> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
>> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
>> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
>> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
>> Alex
>
> Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
> kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
> ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
> odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
> każdym względem.
>
są inne sposoby na sprawdzenie wydajności pompy - odkręcasz wtryskiwacz,
słoiczek i jedziesz - na sieci gdzie jest opisana ta metoda, albo w
książkach typu "sam naprawiam" :)
-
4. Data: 2011-09-06 20:32:41
Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-09-06 17:38, Lewis pisze:
> W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
>> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
>> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
>> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
>> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
>> Alex
>
> Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
> kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
> ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
> odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
> każdym względem.
Nie sprawdzi wydajności, a bywa że właśnie to jest problemem.
Tak naprawdę trzeba podłączyć cały układ paliwowy i mierzyć manometrem
ciśnienie na listwie przy maksymalnie obciążonym silniku - czyli
maksymalne obroty i maksymalnie wciśnięty gaz, ale tuż przed odcięciem.
Co prawda wtedy nie sprawdza się samej pompy, ale cały układ
doprowadzania paliwa (czyli pompa, filtr i regulator ciśnienia).
-
5. Data: 2011-09-06 21:47:06
Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
Od: barnas <a...@a...pl>
>> Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
>> kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
>> ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
>> odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
>> każdym względem.
>
> Nie sprawdzi wydajności, a bywa że właśnie to jest problemem.
>
> Tak naprawdę trzeba podłączyć cały układ paliwowy i mierzyć manometrem
> ciśnienie na listwie przy maksymalnie obciążonym silniku - czyli
> maksymalne obroty i maksymalnie wciśnięty gaz, ale tuż przed odcięciem.
>
> Co prawda wtedy nie sprawdza się samej pompy, ale cały układ
> doprowadzania paliwa (czyli pompa, filtr i regulator ciśnienia).
Dzięki za odzew, obeszło się bez słoika i manometru, pompa działa
dobrze, ciśnienie na listwie jest ok - fura odpaliła na dotyk po
wymianie dogorywającego przekaźnika.
Rezystancję uzwojeń pompy zmierzyłem dla potomnych - na poziomie 2 omów.
Pozdro! Alex
-
6. Data: 2011-09-06 21:57:27
Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 06 Sep 2011 17:30:15 +0200, barnas napisał(a):
> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
Nie ropzwali.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
7. Data: 2011-09-06 22:24:48
Temat: Re: Sprawdzenie pompy paliwa
Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>
W dniu 2011-09-06 18:01, Olo pisze:
> On 2011-09-06 17:38, Lewis wrote:
>> W dniu 2011-09-06 17:30, barnas pisze:
>>> Witajcie, jaki opór mniej więcej powinna mieć pompa paliwa?
>>> Chciałem sprawdzić ją multimetrem i nie chce wykręcać jej z baku bez
>>> uzasadnienia. Czy podłączenie pompy na sucho i krótką na chwilę (w celu
>>> sprawdzenia) ją rozwali? Dzięki i pozdro.
>>> Alex
>>
>> Nic się jej nie stanie. Podłącz na sekundę i będziesz wiedział czy się
>> kręci ale nadal nie będziesz wiedział czy generuje odpowiednie
>> ciśnienie, chyba że zalejesz zbiornik odpowiednim paliwem i podepniesz
>> odpowiedni ciśnieniomierz. Wówczas sprawdzisz pompę praktycznie pod
>> każdym względem.
>>
>
> są inne sposoby na sprawdzenie wydajności pompy - odkręcasz wtryskiwacz,
> słoiczek i jedziesz - na sieci gdzie jest opisana ta metoda, albo w
> książkach typu "sam naprawiam" :)
>
nie inaczej ;)