  • 41. Data: 2011-08-16 15:10:48
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 15:56, Piotr Sz. pisze:

    > Raczej na zasadzie "jednookiego w krolestwie slepcow" - parafrazujac
    > Erazna, bo nikt, kto ma jakies pojecie o fotografii tego nie kupi.

    Cóż, obraziłeś właśnie kilkadziesiąt ludzi, z czego większość pracuje w
    poligrafii i reklamie.

    --
    pozdrawia Adam
    /idzie kryzys, sprzedaż spada, dział marketingu zaleca stworzyć bloga/

  • 42. Data: 2011-08-16 15:17:25
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Cóż, obraziłeś właśnie kilkadziesiąt ludzi, z czego większość pracuje w
    > poligrafii i reklamie.

    Praca w tych zawodach to jakis wrodzony talent dzieku ktoremu nie mozna im
    pocisnac kitu z dziedziny fotografii czy jak?
    To ze kogos ma sie za naiwnego nie jest jego obrazaniem.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 43. Data: 2011-08-16 15:18:18
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Ale takie prawdy życiowe to głosiłem w pierwszej minucie pierwszej lekcji :)

    No to teraz zostaje tylko Ci stosowac sie do wlasnych "nauk".

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 44. Data: 2011-08-16 15:20:36
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 17:01:09 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > I niestety światłomierze wciąż są projektowane jakby ów
    > analog wciąż istniał

    Bo producenci sprzętu nie chcą przyznać że cyfry są gorsze
    i trzeba zmienić tryb naświetlania na taki który ominie jej wady.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 45. Data: 2011-08-16 15:23:47
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Pytam jeszcze raz. Pokaż dobre zdjęcie podobne tematycznie do tego, co
    > jest podmiotem wątku. Bez głupich bajek o Pcimiu.

    Nie mam zadnego pod reka, a jakos nie bardzo mam ochote dla Twojejgo
    widzimisie grzebac w necie.

    > Masz zbyt małą wyobraźnię, żeby przyjąć, iż da się dobrze naświetlić
    > materiał średniej klasy lustrzanką cyfrową i zrobić z tego dobre
    > powiększenie. Przyjmij jednak, że jest to możliwe.

    Ale o czym Ty teraz zaczynasz nawijac? A gdzie jawalcze z taka teza?
    Konkretnie.

    Ja sie caly czas odnosze do Twojego wspanialego "odkrycia", ze filtr
    polaryzacyjny w fotografii krajobrazu "sie do niczego nie przyda". Do tej
    bzdury caly czas pije "wykladowco" :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 46. Data: 2011-08-16 15:26:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 17:20, Henry(k) pisze:
    > Bo producenci sprzętu nie chcą przyznać że cyfry są gorsze
    > i trzeba zmienić tryb naświetlania na taki który ominie jej wady.

    Ale one są nie gorsze tylko inne. W cieniach gorsze, w światłach lepsze
    (do punktu przepalenia oczywiście).

    --
    pozdrawia Adam
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 47. Data: 2011-08-16 15:27:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 17:18, Piotr Sz. pisze:

    > No to teraz zostaje tylko Ci stosowac sie do wlasnych "nauk".

    Robię tak od roku 2004 (od pierwszego aparatu z histogramem, który
    posiadałem)

    --
    pozdrawia Adam
    /smak jak znak wznak, rewerencja idiosynkrazji, predylekcja awersji/

  • 48. Data: 2011-08-16 15:28:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 17:17, Piotr Sz. pisze:

    > Praca w tych zawodach to jakis wrodzony talent dzieku ktoremu nie mozna im
    > pocisnac kitu z dziedziny fotografii czy jak?
    > To ze kogos ma sie za naiwnego nie jest jego obrazaniem.

    Zacznij może czytać, co piszesz, bo się gubisz.

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu

  • 49. Data: 2011-08-16 15:40:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 17:23, Piotr Sz. pisze:

    > Nie mam zadnego pod reka, a jakos nie bardzo mam ochote dla Twojejgo
    > widzimisie grzebac w necie.

    Skąd ja znam ten argument...

    > Ja sie caly czas odnosze do Twojego wspanialego "odkrycia", ze filtr
    > polaryzacyjny w fotografii krajobrazu "sie do niczego nie przyda". Do tej
    > bzdury caly czas pije "wykladowco" :-)

    Ale to prawda. Owszem, przyda się do redukcji odbić. W funkcji zmian
    kontrastu nie pozwala zmniejszyć dynamiki w zakres charakterystyki
    matrycy, jeśli owa dynamika bez filtra przekraczała go. Zmiany kontrastu
    budowane polarem obejmują co najwyżej pewne przedziały dynamiki
    wprowadzając miłe dla oka nieliniowości. Softem można zrobić to jednak
    precyzyjniej likwidując ewentualne kłopoty z dodatkowym medium na trasie
    obrazu.

    To było na drugiej lekcji poświęconej filtrom.

    --
    pozdrawia Adam
    /raczej jestem optymistą, może nie aż takim jakim był Żeromski.../

  • 50. Data: 2011-08-16 15:42:43
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Zacznij może czytać, co piszesz, bo się gubisz.

    Czytam i jeszcze raz Ci powtarzam, to ze ktos jest na tyle naiwny zeby
    kupowac teorie ktore mu zenisz, nie jest w zaden sposob jego obrazaniem.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com