  • 31. Data: 2011-08-16 09:54:51
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 16.08.2011 11:39, Piotr Sz. wrote:

    > Bo to prawda jest? :-)

    > Nie, nie. Da sie. Pewnie, ze sie da.
    > Robimy gowniana fotke na dworcu autobusowym w Pcimiu i zaczytujemu do PSa.
    > Potem magiczne operacje suwaczkami i wychodzi sliczne lukrowane gowienko :-)
    >
    > Pozniej oczywiscie polecamy innym ta sama "droge". Po co komu stare dobre i
    > sprawdzone sposoby, jak mamy komputer i PSa.

    Są dwie rzeczy. Po pierwsze materiał wejściowy, czyli to co zarejestruje
    matryca, potem dopasowanie tego do medium prezentacyjnego. Jakoś w
    czasach powiększalnikowych też były zabawy, papier różnej gradacji,
    maski, filtry. A jeszcze niektórzy np bawełnianą szmatką pocierali
    odbitkę, albo odginali brzegi, że uzyskać nieostrość (blur).

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 32. Data: 2011-08-16 09:55:05
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kupiłem filtr polaryzacyjny kołowy Marumi DHG Super do (głównie) EF 35mm
    > 2,0 i nie jestem zadowolony z rezultatów.
    > Zaczynam mieć wątpliwości, czy w cyfrze te filtry mają sens?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jan

    Witaj,

    Moze faktycznie obrobki potrzeba. Twoja fotka ma bardzo zgaszone swiatla. Na
    szybko w tym kierunku moze:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ecf4a089cb840a8
    .html

    Pozdr

    Ptas

  • 33. Data: 2011-08-16 10:01:26
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Są dwie rzeczy. Po pierwsze materiał wejściowy, czyli to co zarejestruje
    > matryca, potem dopasowanie tego do medium prezentacyjnego.

    I o tym wlasnie mowie!
    Zawsze nalezy sie starac w RAWie miec jak najlepszy material wyjsciowy. Nie
    pstrykac foty w nadziei, ze PS i tak cos z tego wyciagnie. Dlatego wg mnie w
    fotografii cyfrowej jest jak najbardziej zasadne stosowanie filtra
    polaryzacyjnego i jeszcze paru innych udogodnien rodem z czasow fotografi
    analogowej (bo tego o ile mnie pamiec nie myli dotyczy dyskusja). Po prostu
    z gowna bata nie ukrecisz.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 34. Data: 2011-08-16 13:56:21
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Sprzedawałem całkiem nieźle dopóki się to opłacało.

    Raczej na zasadzie "jednookiego w krolestwie slepcow" - parafrazujac
    Erazna, bo nikt, kto ma jakies pojecie o fotografii tego nie kupi.

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    To chyba "gryps" z filmu animowanego...(?)
    No to mi "dokopales" teraz. ;-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 35. Data: 2011-08-16 14:34:15
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-15 15:46, JA pisze:

    > Jakoś nie wierzę. Nie ma opcji, by optyczna przeszkoda, jak doskonała by nie była,
    mogła podbić kontrast. Zmniejszyć i owszem, nawet bardzo, ale zwiększyć.

    Ależ oczywiście że może.
    Jeśli wydzielimy składowe obrazu, czy to w dziedzinie częstotliwościowej, czy
    "polaryzacyjnej",
    i stwierdzimy, że obraz powstały ze składowej X ma wyższy kontrast niż powstały ze
    składowej Y,
    to oczywiście filtr eliminujący Y podwyższy kontrast ujęcia, a wycinający X zmniejszy
    go.
    A tego, że różne składowe mogą mieć różny kontrast chyba nie trzeba udowadniać?

  • 36. Data: 2011-08-16 14:42:35
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Mam wrażenie, że EF 35 2,0 dobrze sprawdza się w scenach
    > bez dużej rozpietości tonalnej, inaczej podbija kontrast

    Co robi??? ;-))

  • 37. Data: 2011-08-16 14:44:19
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > to oczywiście filtr eliminujący Y podwyższy kontrast
    > ujęcia, a wycinający X zmniejszy go.
    > A tego, że różne składowe mogą mieć różny kontrast chyba

    Tak, ale pokaż mi obiektyw który tak robi ;-)))).

  • 38. Data: 2011-08-16 15:00:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-16 14:44:19 +0000, "Robert_J" <d...@o...pl> said:

    > Tak, ale pokaż mi obiektyw który tak robi ;-)))).

    No z klawiszy mi to zdjąłeś.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2011-08-16 15:01:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 12:01, Piotr Sz. pisze:
    > Zawsze nalezy sie starac w RAWie miec jak najlepszy material wyjsciowy. Nie
    > pstrykac foty w nadziei, ze PS i tak cos z tego wyciagnie.

    Ale takie prawdy życiowe to głosiłem w pierwszej minucie pierwszej lekcji :)
    Tylko najlepszy materiał z rawa to nie to, o czym myślisz. Ale co, to
    sobie już poszukaj. Dla ułatwienia dodam, że nie to, co w świecie
    analogowym. I niestety światłomierze wciąż są projektowane jakby ów
    analog wciąż istniał.

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 40. Data: 2011-08-16 15:08:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 11:39, Piotr Sz. pisze:
    > Robimy gowniana fotke na dworcu autobusowym w Pcimiu i zaczytujemu do PSa.
    > Potem magiczne operacje suwaczkami i wychodzi sliczne lukrowane gowienko :-)

    Zaczynasz robić uniki do swych dresiarskich twierdzeń (tak,
    dresiarskich, gówniarskich definicji o niższości wszystkiego, czego nie
    uznajesz).
    Pytam jeszcze raz. Pokaż dobre zdjęcie podobne tematycznie do tego, co
    jest podmiotem wątku. Bez głupich bajek o Pcimiu.

    > Pozniej oczywiscie polecamy innym ta sama "droge". Po co komu stare dobre i
    > sprawdzone sposoby, jak mamy komputer i PSa.

    Masz zbyt małą wyobraźnię, żeby przyjąć, iż da się dobrze naświetlić
    materiał średniej klasy lustrzanką cyfrową i zrobić z tego dobre
    powiększenie. Przyjmij jednak, że jest to możliwe.

    --
    pozdrawia Adam
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../