  • 11. Data: 2010-12-02 13:04:38
    Temat: Re: filozoficznie - Lodzkie - o sso chozzi z odsniezaniem?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:id7qlu$hib$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zastanawiam czyj szwagier ma firmę odśnieżającą w Łódzkim?
    > w małopolsce i na śląsku drogi czarne, mokre a w łódzkim? S1-ka ta sama co
    > w śląskim a koleiny, lód na asfalcie, oczywiście jakiś turecki TIR
    > zablokował wlot na DK8 i stała cała S1 przed rozwidleniem na Łódź i Wawę,
    > chciałem objechać wjechałem do Piotrkowa Trybunalskiego i oczywiście
    > miasto wyglądało jak syberia, zajeżdżony śnieg, słowem masakra,
    > chyba, że to kwestia "systemowa" - nie wiem województwo dostaje mniej kasy
    > czy jak? no ale drogi krajowe te same chyba? zarząd ten sam?

    Na początku roku czytałem że na zimę na początku 2010 r wydano tyle że juz
    nie starczy na grudzień. Widać to była prawda i odśnieżanie zacznie sie od
    stycznia :)

  • 12. Data: 2010-12-02 13:05:59
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > Niekoniecznie jego wina.
    >
    > Moze mu dyrekcja nie dala budzetu wczesniej, moze uczestnicy zlosliwie
    > przedluzali procedure. Ktos tu tlumaczyl czemu w gminach w zasadzie musi
    > tak byc :-)

    Typowa odpowiedź polityka - ja chciałem ale inni mi utrudniali.

  • 13. Data: 2010-12-02 13:11:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    > Wiesz ja bym wolal tak jak to jest w gorach gdzie sa drogi
    > utrzymane na bialo lub tez drogi w Norwegi czy Szwecji lub
    > Finlandi jedzic z kolcami po takich drogach :-)

    No ale u nas jakos nie wychodzi. Nie wiem - czy w w gorach zimniej,
    czy ruch inny, ale w miastach sie czesto robi lod.

    > niz w PL po takich (lod, breja, koleiny sniegowe a pozniej
    > lodowe):

    No ale co zrobisz z breja ? Zabronisz tworzenia dekretem, czy
    zakazesz ruchu przez pierwszy dzien, zeby sie nie tworzyla ?

    J.

  • 14. Data: 2010-12-02 13:17:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Typowa odpowiedź polityka - ja chciałem ale inni mi utrudniali.

    No ale co poradzisz ? To ponoc wyglada tak ze rada gminy budzet
    uchwala i robi to gdzies wiosna. Zanim sie uprawomocni to sie robi
    maj. Wczesniej ponoc przetargu rozpisac nie mozna. Oglaszasz, okres
    wakacyjny, trzeba dluzej - no i oferty otwierasz we wrzesniu. Niech
    ci ktos teraz zaprotestuje, a ma niezbywalne prawo, i zrobi sie
    grudzien. A sam przyspieszyc mozesz tylko o tyle ze masz ogloszenie
    gotowe i wystarczy tylko wpisac kwote.

    W GD moze inaczej to wyglada.

    J.

  • 15. Data: 2010-12-02 13:20:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > ponoc przetargu rozpisac nie mozna. Oglaszasz, okres wakacyjny, trzeba
    > dluzej - no i oferty otwierasz we wrzesniu.

    Niby dlaczego nie można w maju/czerwcu?

  • 16. Data: 2010-12-02 13:59:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > zaprotestuje, a ma niezbywalne prawo, i zrobi sie grudzien. A sam
    > przyspieszyc mozesz tylko o tyle ze masz ogloszenie gotowe i wystarczy

    No tak masz rację, tylko dlaczego w okresie wakacyjnym przez 3 miesiące cały
    rząd zarówno w skali całego kraju jak i lokalnie nie robi nic bo są wakacje?
    Poza tym trzeba tak dobierac terminy żeby się wyrobić do października lub
    listopada biorąc pod uwage odwołania. Czyli budźet jest wiosną ale oferty są
    juz zbierane wczesniej, w maju otwarcie ofert i 2 tygodnie na odwołanie. Do
    października tych 2 tygodni będzie sporo.

  • 17. Data: 2010-12-02 19:05:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > Niby dlaczego nie można w maju/czerwcu?

    Bo nie mozesz oglosic przetargu jesli nie wiesz ile mozna wydac :-)
    W maju mozesz ogloszenie zlozyc, przyzwoitosc nakazuje co najmniej
    miesieczny termin, i sie robi okres wakacyjny :-)

    A firmy tez juz sie nauczyly jak opozniac jesli im nie pasuje.

    J.

  • 18. Data: 2010-12-02 19:13:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >Zanim sie uprawomocni to sie

    > oferty

    > Bo nie mozesz oglosic przetargu jesli nie wiesz ile mozna wydac :-)

    Przecież napisałeś że w maju wiesz.

    > W maju mozesz ogloszenie zlozyc, przyzwoitosc nakazuje co najmniej
    > miesieczny termin

    Przyzwoitość nakazuje przynajmniej koniec października jako termin w którym
    umowa MUSI być podpisana.
    Więc można zrobić przetarg na 2 tygodnie, rozstrzygnięty w czerwcu i 4
    miesiące na bujanie się z umową.
    Ale w Polsce wszystko trzeba skomplikować.

  • 19. Data: 2010-12-02 19:28:09
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-02 13:17, J.F. pisze:
    > No ale co poradzisz ? [...]
    A już Ci podpowiem co: jak kierowca coś zawali to odpowiada materialnie
    (mandaty, grzywny, odszkodowania - fakt że od tego ostatniego jest
    zazwyczaj ubezpieczony, ale też wyższa szkodowość to i przeważnie wyższe
    składki).
    A urzędnik? Kilka lat temu dyrektor jednego z zakładów odpowiedzialnych
    za utrzymanie dróg powiedział publicznie, że oni nic nie muszą (w tym
    odśnieżać lub łatać dziury w nawierzchni), że to kierowcy mają obowiązek
    dostosowania prędkości do panujących warunków i tyle. Nie słyszałem aby
    mu włos z głowy spadł za takie stwierdzenie wprost, że oni to są od
    brania pensji miesiąc w miesiąc, a jeśli robią cokolwiek to najbardziej
    łaskę utrzymującym ich obywatelom. Totalna i bezczelna ignorancja i zero
    odpowiedzialności.
    I tak samo niższe rangą panie urzędniczki, które w godzinach pracy
    organizują sobie sesje malowania pazurów pie*doląc robotę.
    Winnych wśród urzędników nie ma, odpowiedzialnych też bo po co? Robota
    nie zając - nie ucieknie.
    No, dalej to może sam wpadniesz na to, co poradzić...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 20. Data: 2010-12-02 20:53:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 02 Dec 2010 19:13:33 +0100 osobnik zwany Cavallino
    wystukał:

> [...]
    > miesiące na bujanie się z umową.
    > Ale w Polsce wszystko trzeba skomplikować.

    uczestniczyłeś chociaż raz w życiu jako strona przetargu publicznego?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?