  • 1. Data: 2010-12-01 23:09:13
    Temat: Problem z zaplonem -Uno
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Jest taki problem. Fiat Uno - silnik 0,9 z instalacją LPG Lambda Blitz.
    Po nadejściu mrozów, silnik dławi się podczas pracy na benzynie, czasami aż
    do całkowitego wyłączenia. Przy pierwszym włączeniu na zimno (na benzynie)
    odpala ale dostaje po jakiejś minucie dziwnie wysokich obrotów. Poruszenie
    pedałem gazu pomaga i wraca na zwykłe obroty, jednak podczas jazdy na
    benzynie silnik dławi się i jak wyżej napisałem potrafi zgasnąć. Na LPG
    działa dobrze ale dopiero po podgrzaniu silnika. Jaka może być przyczyna
    złego działania na benzynie?
    PS. Denaturatu już do zbiornika nalałem i dalej jest tak samo.
    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

    --
    i...@w...pl

  • 2. Data: 2010-12-02 00:09:52
    Temat: Re: Problem z zaplonem -Uno
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    Sprawdź silnik krokowy, może jest przytarty i już do wymiany.
    Sondę lambda też czy wskazuje regulację mieszanki.
    Ja w Corsie miałem podobne objawy tylko że okazało się że czujnik
    temperatury w komputerze ECU się popsuł. Po podłączeniu TECHA
    temperatura rosła do 34 stopni a potem było nagle -10 i leciała w dół.

    pozdrawiam

    BagMan

  • 3. Data: 2010-12-02 15:56:15
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 00:09:52 +0100, BagMan napisał(a):

> [...]
    > temperatury w komputerze ECU się popsuł. Po podłączeniu TECHA
    > temperatura rosła do 34 stopni a potem było nagle -10 i leciała w dół.

    Przepraszam bardzo ale aż takim, fachowcem od aut nie jestem, chociaż
    jeżdżę sporo ładnych lat. Wiem co to jest sonda lambda i nawet zgodził bym
    się z tym, że można ją sprawdzić. Ale o jaki silnik krokowy chodzi?

    i...@w...pl