  • 1. Data: 2010-12-01 21:08:39
    Temat: Letni ON w baku
    Od: t...@p...onet.pl

    Mam zatankowane jeszcze 1/2 ON letniego lub jesiennego , efekt taki że
    prawdopodobnie wytrąciła się parafina i auto zgasło po przejechaniu 300 metrów .
    Wcześniej trudności z odpaleniem
    Czy dolać bęzyny , nafty czy denaturatu aby "uzdatnić" ON do jazdy w
    temperaturach minusowych ? Auto a4 1.9 TDI b5 .

  • 2. Data: 2010-12-01 21:18:52
    Temat: Re: Letni ON w baku
    Od: AL <a...@s...tam>

    t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > Czy dolać bęzyny , nafty czy denaturatu aby "uzdatnić" ON do jazdy w
    > temperaturach minusowych ? Auto a4 1.9 TDI b5 .

    ale jak ta parafina wytworzyla Ci sie w filtrze paliwa, to nic juz nie
    zrobisz.

    Odpusc wode z filtra, lub podgrzej filtr i spusc co tam w nim jest (bo
    tam sie zatyka, pewno woda zamarzla), kup depresator i dolej do baku (i
    dolewaj zima po kazdym tankowaniu).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2010-12-01 21:39:13
    Od: "Topinambur" <b...@m...pl>

> [...]
    > Czy dolać bęzyny , nafty czy denaturatu aby "uzdatnić" ON do jazdy w
    > temperaturach minusowych ? Auto a4 1.9 TDI b5 .

    W zeszlym roku, rankiem po nocy z temp -25C, mialem podobna przygode.
    1) Wyciagnalem akumulator i podlaczylem pod prostownik.
    (do pracy pojechalem taryfa)
    2) Wieczorem dolalem do baku benzyne w proporcja 10/1.
    3) Auto nastepnego dnia rano, przy temp -19C odpalem na dotyk .

    Inny patent, ktorego nie sprawdzalem, to przy naladowanym aku,
    podgrzewanie filtra paliwa za pomoca suszarki do wlosow albo opalarki do farby.

  • 4. Data: 2010-12-01 21:52:00
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Czy dolać bęzyny , nafty czy denaturatu aby "uzdatnić" ON do jazdy w
    > temperaturach minusowych ? Auto a4 1.9 TDI b5 .

    dodaj bęzyny, dęnaturatu, dądatku uzdatniajoncego do ąleju napendowego i
    wrzuc zapalkie paloncom siem.

  • 5. Data: 2010-12-01 22:51:33
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Robson pisze:

    > dodaj bęzyny, dęnaturatu, dądatku uzdatniajoncego do ąleju napendowego i
    > wrzuc zapalkie paloncom siem.

    Zgąśnie.....

  • 6. Data: 2010-12-02 06:15:24
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "Topinambur" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Inny patent, ktorego nie sprawdzalem, to przy naladowanym aku,
    > podgrzewanie filtra paliwa za pomoca suszarki do wlosow albo opalarki do

    Takze dolewam benzyny do siesla ale w proporcji 20/1

  • 7. Data: 2010-12-02 07:24:13
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Czy dolać bęzyny , nafty czy denaturatu aby "uzdatnić" ON do jazdy w
    > temperaturach minusowych ? Auto a4 1.9 TDI b5 .

    Teraz to już "po zawodach'. Samo wlanie dodatku (jakiegokolwiek) mało pomoże
    ale i tak dolej. Denaturat podobno wiąże wodę a benzyna i depresator obniża
    krzepnięcie. Ja wlewam depresator bo to wydaje mi się najodpowiedniejsze do
    nowych diesli choć benzyny tez raz probowałem i nic sie chyba nie stało.
    Wykręć filtr, weź go do domu, ogrzej i wylej wodę i całą jego zawartość lub
    kup nowy filtr. Potem zamontuj, podpompuj ręczną pompką lub przekręć kilka
    razy kluczyk jesli masz elektryczna niskociśnieniową. Jak to wszystko nie
    pomoże to zajrzyj do zbiornika i wyczyść smok i filterek (ta siateczkę).

  • 8. Data: 2010-12-02 07:31:56
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Zgąśnie.....
    A założysz się ? :)

  • 9. Data: 2010-12-02 09:41:04
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-01 21:08, t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > Czy dolać bęzyny , nafty czy denaturatu aby "uzdatnić" ON do jazdy w
    > temperaturach minusowych ? Auto a4 1.9 TDI b5 .

    Teraz to tylko wstawić na dobę do dobrze ogrzewanego garażu i poczekać,
    aż się parafina na odwrót rozpuści - dolać depresatora i jeździć.
    Można jeszcze próbować spuścić h2o z filtra ropy - tym plastikiem
    wkręconym pod spodem filtra.

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2010-12-02 09:41:55
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-02 07:31, WOJO pisze:
    > A za?o?ysz si? ? :)

    W tej temperaturze to możesz spokojnie i w benzynie zgasić ;)

    Pozdrawiam !