  • 1. Data: 2010-12-02 10:59:22
    Temat: filozoficznie - Lodzkie - o sso chozzi z odsniezaniem?
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    we wtorek miałem nieprzyjemność jechać trasą A4-S1-DK8 i tak się zastanawiam
    czyj szwagier ma firmę odśnieżającą w Łódzkim?
    w małopolsce i na śląsku drogi czarne, mokre a w łódzkim? S1-ka ta sama co w
    śląskim a koleiny, lód na asfalcie, oczywiście jakiś turecki TIR zablokował
    wlot na DK8 i stała cała S1 przed rozwidleniem na Łódź i Wawę, chciałem
    objechać wjechałem do Piotrkowa Trybunalskiego i oczywiście miasto wyglądało
    jak syberia, zajeżdżony śnieg, słowem masakra,
    chyba, że to kwestia "systemowa" - nie wiem województwo dostaje mniej kasy
    czy jak? no ale drogi krajowe te same chyba? zarząd ten sam?

    brat

  • 2. Data: 2010-12-02 11:58:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    miasto wyglądało
    > jak syberia, zajeżdżony śnieg, słowem masakra,
    > chyba, że to kwestia "systemowa" - nie wiem województwo dostaje mniej kasy
    > czy jak? no ale drogi krajowe te same chyba? zarząd ten sam?

    Pewnie dyrekcja inna, więc z inną firmą odśnieżającą umowę podpisała, a ta
    nawaliła.

  • 3. Data: 2010-12-02 12:07:10
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    > miasto wyglądało

    > Pewnie dyrekcja inna, więc z inną firmą odśnieżającą umowę podpisała, a
    > ta nawaliła.
    Poczekaj, az im sie sol i kasa skonczy - obym sie mylil :-)
    http://www.tvn24.pl/12692,1684622,0,1,20-mln-zl-rzuc
    ili-w-snieg,wiadomosc.html
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2010-12-02 12:16:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
    > Poczekaj, az im sie sol i kasa skonczy - obym sie mylil :-)
    > http://www.tvn24.pl/12692,1684622,0,1,20-mln-zl-rzuc
    ili-w-snieg,wiadomosc.html

    Bo to chyba jest jakies nieporozumienie. Za 20 mln to mi sie wydaje
    ze mozna sporo piaskarek utrzymywac przez caly miesiac.

    Miasta zawieraja kontrakty, nie chca placic za gotowosc, bo moze
    snieg nie spadnie, to inne firmy winduja cene odsniezania kilometra
    czy godziny, a potem sie okazuje ze jak sniegu spadnie wiecej niz
    przecietna, to koszta ida w grube miliony.

    Inna sprawa ze znajac nasza przecietna pogode - jesli przez 3 dni
    wydano 5% budzetu ... to caly rok moze sie zamknac w 50%. Az tak
    duzo u nas tego sniegu nie spada lacznie - jesli teraz spadlo, to
    potem bedzie miesiac spokoju.

    J.

  • 5. Data: 2010-12-02 12:25:33
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > 5% budzetu ... to caly rok moze sie zamknac w 50%. Az tak duzo u nas
    > tego sniegu nie spada lacznie - jesli teraz spadlo, to potem bedzie
    Tak, tylko ze u nas jak spadnie snieg (zaczyna padac np. od 23:00 w nocy jak to mialo
    miejsce
    ostatnio) to pierwsze plugo-piaskarki widzialem okolo 7:00 rano gdy juz wiekszosc
    ludzi byla w pracy
    a dzieciaki w przedszkolach lub dojezdzaly do szkoly i wszyscy sie wykopali z
    osiedlowych parkingow
    Za to pozniej w poludnie jak juz nie bylo na drodze sniegu jedzily plugi i sypaly
    piaskiem/sola :-)
    ps. mnie tam wystarczy aby drogi byly utrzymane na bialo i tylko przed swiatlami lub
    na zakretach
    posypac zwirem lub piaskiem, byle nie bylo zasp i da sie jedzic a dodatkowo wie sie
    co jest pod
    spodem a nie same koleiny, lod oraz wiecznie biale auto i szyby od tej mazi z jezdni
    o niszczeniu
    srodowiska i kosztach nie wspomne (wprowadzic opony z kolcami)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 6. Data: 2010-12-02 12:30:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
    napisał
> [...]
    > widzialem okolo 7:00 rano gdy juz wiekszosc ludzi byla w pracy a
    > dzieciaki w przedszkolach lub dojezdzaly do szkoly i wszyscy sie

    No bo widzisz - nastepna sprawa jest taka ze poki pada to jest
    syzyfowa praca - mozna jezdzic w kolko, a ciagle bedzie bialo.
    Tak naprawde to powinni wyjechac jak przestanie padac, albo nasypie
    .. no nie wiem - 10cm ? Albo pojechac o 22 i posolic.

> [...]
    > pod spodem a nie same koleiny, lod oraz wiecznie biale auto i
    > szyby od tej mazi z jezdni o niszczeniu srodowiska i kosztach nie

    Niestety - doswiadczenia i tej i poprzedniej zimy sa nieco inne -
    jak zostawisz snieg na drodze to sie wkrotce zrobi lod i bedzie
    naprawde niebezpiecznie.

    A jak zepchniesz na pobocze to potem nie ma gdzie zaparkowac :-(

    J.

  • 7. Data: 2010-12-02 12:34:35
    Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:id7u5c$n27$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > miasto wyglądało
    >
    > Pewnie dyrekcja inna, więc z inną firmą odśnieżającą umowę podpisała, a ta
    > nawaliła.
    Sek w tym, ze nie podpisali :)
    Podpisza dopiero od 10.12.2010

    pozdrawiam

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 8. Data: 2010-12-02 12:38:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Sek w tym, ze nie podpisali :)
    > Podpisza dopiero od 10.12.2010

    Ten który o tym zdecydował powinien już nic nie podpisywać, tylko jeszcze
    dzisiaj wylecieć z roboty dyscyplinarnie.

  • 9. Data: 2010-12-02 12:42:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ten który o tym zdecydował powinien już nic nie podpisywać, tylko
    > jeszcze dzisiaj wylecieć z roboty dyscyplinarnie.

    Niekoniecznie jego wina.

    Moze mu dyrekcja nie dala budzetu wczesniej, moze uczestnicy
    zlosliwie przedluzali procedure. Ktos tu tlumaczyl czemu w gminach
    w zasadzie musi tak byc :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-12-02 12:49:03
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > niebezpiecznie.
    >
    > A jak zepchniesz na pobocze to potem nie ma gdzie zaparkowac :-(
    Wiesz ja bym wolal tak jak to jest w gorach gdzie sa drogi utrzymane na bialo lub tez
    drogi w
    Norwegi czy Szwecji lub Finlandi jedzic z kolcami po takich drogach :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=R9GpzbNrLyk
    http://www.youtube.com/watch?v=sHk9Ya5_Umo
    http://www.youtube.com/watch?v=eAiTmSCvUA4

    niz w PL po takich (lod, breja, koleiny sniegowe a pozniej lodowe):
    http://www.youtube.com/watch?v=omNY_dl7XuI
    http://www.youtube.com/watch?v=a6UNOBWvVCI
    pozdrawiam

    Oskar Wilde