  • 21. Data: 2011-05-05 17:20:44
    Temat: Re: fantastyczne zdjęcia - jak je robić ?
    Od: "Adam Jedrysik / jedrysik.com" <""temp\"@gethe@s...@j...com">

    > Tyle, ze optycznie to bedzie zupelnie inna bajka. Nie mowiac juz o
    > tym, ze z LensBaby wychodzi generalnie jakies rozmyte niewiadomoco a
    > nie zdjecie z mala GO. :)
    Bo to soczewka a nie obiektyw :)
    Daje ostry punkt w kadrze, który trzeba dodatkowo wyostrzyć.
    Fajna zabawka, pinehole można wsadzić. Ciekawy efekt jako efekt...

    > BTW zamiast kupowac LensBaby, lepiej sie pobawic cyfrowo. Raz, ze
    > daje to wieksza kontrole nad efektem koncowym, a dwa --
    > "nieuszkodzone" fragmenty obrazu maja tak dobra jakosc, jak przystalo
    > na uzyty obiektyw, a nie taka, jaka daje plastik z LB. ;)
    Prawda to, że rozdzielczością nie grzeszy.
    Ot taka post_lomowska zabawka do kreowania...czegokolwiek :)
    Cyfrowo nieosiągalne/ciężko z racji nawarstwienia wszelkich
    niedoskonałości prostych optycznie konstrukcji.

    --
    Pozdrawiam, Adam Jędrysik
    www: http://jedrysik.com | fotografia

  • 22. Data: 2011-05-05 22:59:53
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Adam Jedrysik / jedrysik.com > pisze:

    > Albo zwyczajnym pokłonem...

    Jak to zrobić? Wydaje mi się, że pokłon w żaden sposób nie pozwoli
    ocenić na gotowym zdjęciu, czy obiekt był 200 metrów od niego
    czy też 250 metrów. Tu potrzebna jest prawdziwa mała GO,
    o parametrach nieosiągalnych dla normalnych obiektywów.

    Podobnie jest z aparatami kompaktowymi i lustrzankami o większych
    matrycach i obiektywach. Te drugie uznawane są za lepsze,
    bo pozwalają uzyskać małą głębię ostrości. Gdyby dało się ją
    zasymulować pokłonem, na pewno pojawiłyby się takie lekko
    wykrzywione aparaty kompaktowe.

    > Jest jednak kadr numer 3...

    Tak, ale wygląda na potraktowane tym samym efektem, tylko
    obróconym o 90 stopni... Paski nieostrości/ostrości/nieostrości
    są tu pionowe, a nie poziome (zresztą bez żadnego związku z treścią
    zdjęcia).

    > Przy pochylonej płaszczyźnie?

    ??? Tak, ostrość obrazu zależy od odległości :)

    > O regule Scheimpfluga słyszałeś?

    To pozwala na zrobienie ostrego zdjęcia płaszczyźnie nierównoległej
    do kliszy. Ale miasto nie jest płaskie...

    > Poza tym rozmycie świateł na jedynce też jest dość naturalne.

    Prawdopodobnie efekt został uzyskany optycznie przy wykonywaniu
    zdjęcia przechylanym obiektywem. Ale nie jest to prawdziwa mała
    głębia ostrości...

    P.

  • 23. Data: 2011-05-06 07:51:48
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obrazu maja tak dobra jakosc, jak przystalo na uzyty obiektyw, a nie taka,

    Moj przyklad absolutnie nie byl proba promowania Lens Baby. To raczej
    srednio adekwatna proba odwolania sie do przypadku, ktory znam :) W jakims
    sensie pokazuje on, ze sie da bez malej GO zdrobic fotki, o ktorych mowa.

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 24. Data: 2011-05-06 11:26:21
    Od: "Adam Jedrysik / jedrysik.com" <""temp\"@gethe@s...@j...com">

> [...]
    > obróconym o 90 stopni... Paski nieostrości/ostrości/nieostrości
    > są tu pionowe, a nie poziome (zresztą bez żadnego związku z treścią
    Nieostrość jest położona inaczej niż na pozostałych, to prawda.
    Zwróć jednak uwagę, że cała płaszczyzna ostrości rozciąga się "wgłąb".
    Przy standardowym jasnym obiektywie da się we znaki GO na skrajnych
    odległościach. Pokłonem uzyskasz ostrość 0-niesk. jednak nadal płytka
    GO będzie się rozchodziła nierównolegle do materiału, np. na boki.

    > ??? Tak, ostrość obrazu zależy od odległości :)
    Szczególnie przy prawie prostopadłej płaszczyźnie ostrości...

    > To pozwala na zrobienie ostrego zdjęcia płaszczyźnie nierównoległej
    > do kliszy. Ale miasto nie jest płaskie...
    To wyobraź sobie na 3ciej klatce płaszczyznę nierównoległą
    do materiału rejestrującego :)

    > Prawdopodobnie efekt został uzyskany optycznie przy wykonywaniu
    > zdjęcia przechylanym obiektywem. Ale nie jest to prawdziwa mała
    > głębia ostrości...
    Pracowałeś czymś takim?
    Przedstawione kadry są do uzyskania 90tką TS.

    Kilka przykładów z tego obiektywu:
    http://jedrysik.com/fotografia-miejsca,17,łaziska-gó
    rne.htm
    http://blog.jedrysik.com/night-of-the-jumps-czyli-fm
    x-w-ostravie/
    http://blog.jedrysik.com/xxx-na-karku-czyli-dzem-w-s
    podku-po-17-latach.../

  • 25. Data: 2011-05-06 11:33:23
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Adam Jedrysik / jedrysik.com"
    <""temp\"@gethe@s...@j...com"> napisał w wiadomości
    > Pracowałeś czymś takim?
    > Przedstawione kadry są do uzyskania 90tką TS.

> [...]

    I to wlasnie probowalem nieudolnie wytlumaczyc ;) Przyklad lepszy od tysiaca
    slow!

    Pozdrawiam i dobrego swiatla w weekend :)

    Ptas

  • 26. Data: 2011-05-06 12:03:49
    Od: JB <j...@i...pl>

    > I to wlasnie probowalem nieudolnie wytlumaczyc ;) Przyklad lepszy od tysiaca
    > slow!
    >
    > Pozdrawiam i dobrego swiatla w weekend :)
    >
    > Ptas

    To czy to
    http://tinyurl.com/5wwyvun
    powinno pomóc w podwyższeniu jakości ?
    Coby soczewki LensBaby nie używać ?

    eror

  • 27. Data: 2011-05-06 12:04:34
    Od: JB <j...@i...pl>

    > Pozdrawiam i dobrego swiatla w weekend :)
    >
    > Ptas

    To może zamiast całego obiektywy LB kupić coś takiego ?

    http://tinyurl.com/5wwyvun

    JB

  • 28. Data: 2011-05-06 12:06:59
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "JB" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To czy to
    > http://tinyurl.com/5wwyvun
    > powinno pomóc w podwyższeniu jakości ?
    > Coby soczewki LensBaby nie używać ?
    >
    > eror

    LensBaby nie moje jeno kolegi ale toto fajne :) ... tylko nie za bardzo wiem
    jak tego uzyc. Jezeli wstawie pomiedzy szklo i korpus to mi sie obiektyw
    odsunie i makro uzyskam .....

    Ptas

  • 29. Data: 2011-05-06 12:10:30
    Od: "Adam Jedrysik / jedrysik.com" <""temp\"@gethe@s...@j...com">

    > LensBaby nie moje jeno kolegi ale toto fajne :) ... tylko nie za
    > bardzo wiem jak tego uzyc. Jezeli wstawie pomiedzy szklo i korpus to
    > mi sie obiektyw odsunie i makro uzyskam .....

    Weź pod uwagę, że to adapter do NEXa na Nikonowe szkło.
    Pole obrazowe większe od klatki, za odpowiednią odległość
    odpowiada adapter.

  • 30. Data: 2011-05-06 12:45:19
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    > Weź pod uwagę, że to adapter do NEXa na Nikonowe szkło.
    > Pole obrazowe większe od klatki, za odpowiednią odległość
> [...]

    No i wszystko jasne. Bariera jezykowa nie sklonila mnie do "doczytania" :)

    Pozdrawiam,

    Ptas