  • 1. Data: 2011-05-03 16:52:25
    Temat: jak zrobić takie zdjęcie ?
    Od: "Aligator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pada sobie snieg, normalnie robiąc zdjęcie w ciągu dnia ładnie wychodzi ogród i
    spadające płatki śniegu. ale chciałbym aby płatki śniegu układały się w linie,
    tak jak np. światła samochodowe na drodze w nocy z dłuszym czasem naświetlania.
    postawiłem aparat na ststywie zwiększyłem czas do 1 sekundy ale całe zdjęcie
    wyszło mi białe - prześwietlone, potem zwiekszyłem/zmiejszyłem z 2.2 na 4
    przesłonę ale znów kicha, co robić ?

  • 2. Data: 2011-05-03 17:12:58
    Temat: Re: jak zrobić takie zdjęcie ?
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Aligator pisze:
> [...]
    > wyszło mi białe - prześwietlone, potem zwiekszyłem/zmiejszyłem z 2.2 na 4

    Wpisać "fader" w wyszukiwarce allegro :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 3. Data: 2011-05-03 17:30:33
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Aligator wrote in <news:ippbs9$st9$1@inews.gazeta.pl>
    > pada sobie snieg, normalnie robiąc zdjęcie w ciągu dnia ładnie wychodzi ogród i
    > spadające płatki śniegu. ale chciałbym aby płatki śniegu układały się w linie

    Mozesz sprobowac doswietlic pierwszy plan mocna zarowka, halogenem. Pewnie
    pojawi sie problem balansu bieli (inna temperatura barwowa oswietlenia
    sniegu i ogrodu), polecam wiec fotografowac w RAWie.

    A przeslone zmniejsz jeszcze bardziej.

    Platki sniegu oswietlone lampa blyskowa:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Snowfall_2011.03.j
    pg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2011-05-03 17:39:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-03 19:30, astro pisze:
> [...]
    > sniegu i ogrodu), polecam wiec fotografowac w RAWie.
    >
    > A przeslone zmniejsz jeszcze bardziej.
    >
    > Platki sniegu oswietlone lampa blyskowa:

    Dlaczego tylko płatki śniegu się oświetliły, a reszta nie?

    --
    animka

  • 5. Data: 2011-05-03 17:49:05
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-05-03 19:39, animka pisze:

    pg

    > Dlaczego tylko płatki śniegu się oświetliły, a reszta nie?

    Fizyka ze szkoły podstawowej,
    siła światła spada z kwadratem odległości od źródła światła.

    JD

  • 6. Data: 2011-05-03 18:06:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-03 19:39:34 +0200, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> said:

    > Dlaczego tylko płatki śniegu się oświetliły, a r eszta nie?

    Bo są bliżej od reszty. Fizyka, a ściślej zależność między poziomem
    oświetlenia powierzchni, a odległością od źródła światła.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-05-03 18:26:29
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-03 19:49, JD pisze:

    > Fizyka ze szkoły podstawowej,
    > siła światła spada z kwadratem odległości od źródła światła.

    Jak chodzilam do podstawówki to nie było aparatów cyfrowych i nie
    wiedzialam (teraz też), że w aparatach światło spada :P

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-05-03 18:27:37
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-03 20:06, JA pisze:

    > Bo są bliżej od reszty. Fizyka, a ściślej zależność między poziomem
    > oświetlenia powierzchni, a odległością od źródła światła.

    O, to rozumiem już. Dzięki.

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-05-03 18:41:45
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-05-03 20:26, animka pisze:

    > Jak chodzilam do podstawówki to nie było aparatów cyfrowych i nie
    > wiedzialam (teraz też), że w aparatach światło spada :P

    To nie ma nic wspólnego z cyfrowością,
    w czasach analogowych było tak samo.
    Światło nie "spada w aparatach" tylko spada.

    JD

  • 10. Data: 2011-05-03 22:55:40
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    JD wrote in <news:ippf6g$kme$1@newsread.aster.pl>
    > siła światła spada z kwadratem odległości od źródła światła.

    Specjalnie dla Animki: dwie plamy swiatla z identycznych diod umieszczonych
    na spodzie kartki:
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/11/LED.jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info