  • 1. Data: 2011-05-03 18:20:41
    Temat: odzyskanie zdjec
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

    Witam
    Spotkala mnie przykra niespodzianka. Stalo sie cos niedobrego z karta SD na
    ktorej mialem sporo zdjec.
    Aparat zglosil "card error", podpialem ja do czytnika w komputerze. Windows
    XP zasugerowal formatowanie.
    Nie zrobilem tego. Uzylem kilku programow do odzyskiwania. Odzyskaly chyba
    wszystkie zdjecia. Sa elegancko widoczne jako miniaturki w eksploratorze Win
    XP. Niestety gdy chce je obejrzec w duzym formacie np w PhotoShop pojawia
    sie komunikat "Could not complete the "Dissolve" command because JPEG marker
    segment lenght too short".

    Czy jest na to jakas rada?
    Czy da sie to naprawic w warunkach domowych?
    Bardzo zalezy mi na doslownie 5 zdjeciach.

    Pozdrawiam
    Edi
    cerberon WyTnIJ to @ poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2011-05-03 18:31:55
    Temat: Re: odzyskanie zdjec
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-03 20:20, Edi pisze:
    > XP zasugerowal formatowanie.
    > Nie zrobilem tego. Uzylem kilku programow do odzyskiwania.

    Mnie chyba za każdym razem (jak wyjmę z aparatu i włożę do czytkika kart
    w komputerze) system proponuje formatowanie karty. Ignoruję to.
    Trzeba było najpierw zajrzeć do folderu tej karty i sprawdzić czy te
    zdjęcia są czy ich nie ma.

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-05-03 18:59:00
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    w komputerze) system proponuje formatowanie karty. Ignoruję to.
    Trzeba było najpierw zajrzeć do folderu tej karty i sprawdzić czy te

    Widnows widzi czysta, nie sformatowana karte.

  • 4. Data: 2011-05-03 19:08:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.05.2011 20:20, Edi pisze:
    > Witam
    > Spotkala mnie przykra niespodzianka. Stalo sie cos niedobrego z karta SD na
    > ktorej mialem sporo zdjec.

    Jedyne kopie? Duuuuuuuuuuuuuży błąd.

    Pamiętaj, że FlashEPROM się "zużywa". No i zawsze można zgubić.

    [ciach]

    > XP. Niestety gdy chce je obejrzec w duzym formacie np w PhotoShop pojawia
    > sie komunikat "Could not complete the "Dissolve" command because JPEG marker
    > segment lenght too short".

    Najwyraźniej uszkodzony JPEG.

    > Czy jest na to jakas rada?
    > Czy da sie to naprawic w warunkach domowych?

    Próbuj różnych programów graficznych - może któryś sobie poradzi. Np. GIMP.

    I, generalnie, "use google joung Jedi". Wrzuć sobie np. w wyszukiwarkę
    takie trzy słowa-klucze: fix damaged jpg.

  • 5. Data: 2011-05-03 19:20:32
    Od: "Edi" <w...@o...pl>

> [...]
    > takie trzy słowa-klucze: fix damaged jpg.

    > Próbuj różnych programów graficznych - może któryś sobie poradzi. Np.
    Probowalem - miniaturke wyswietla OK, przy probie otwarcia komunikat -
    "Corrupt JPEG data: premature end of data segment"
    klops

  • 6. Data: 2011-05-03 20:36:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.05.2011 21:20, Edi pisze:

    > Probowalem - miniaturke wyswietla OK, przy probie otwarcia komunikat -
    > "Corrupt JPEG data: premature end of data segment"
    > klops

    A doczytaj co pisałem do końca i wypróbuj to, co znajdziesz w podany
    przeze mnie sposób.

  • 7. Data: 2011-05-03 20:52:27
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-03 21:08, Andrzej Lawa pisze:

    > Próbuj różnych programów graficznych - może któryś sobie poradzi. Np. GIMP.

    Bzdura, co ma gimp do uszkodzonego jpga ? Jpeg z fotografią zawiera
    także miniaturkę, te własnie najłatwiej odzyskać bo są malutkie - reszta
    poszła las bielić i żaden program graficzny nie otworzy

    > I, generalnie, "use google joung Jedi". Wrzuć sobie np. w wyszukiwarkę
    > takie trzy słowa-klucze: fix damaged jpg.

    Wrzuć lepiej w wyszukiwarkę Easeus i sprawdź czy trialowa wersja softu
    do odzyskiwania fotek - ograniczenie odzyskanych plików coś odnajdzie.
    ogólnie jak miałeś burdel na karcie, kasowałeś i robiłeś nowe fotki,
    karta była pofragmentowana - będzie trudniej a czasem bardzo trudne.

  • 8. Data: 2011-05-03 21:14:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-03 22:52:27 +0200, boxfish <c...@g...pl> said:

    > Bzdura, co ma gimp do uszkodzonego jpga ?
    Może nie koniecznie GIMP, ale różne programy różnie czytają.
    Są takie, które zlewają to co jest w nagłówku pliku i czytają dane. Są
    takie które jak nie ruszą nagłówka nie tykają danych.
    > Jpeg z fotografią zawiera także miniaturkę, te własnie najłatwiej
    > odzyskać bo są malutkie - reszta poszła las bielić i żaden program
    > graficzny nie otworzy
    Tu pewnie masz rację.

> [...]
    > ogólnie jak miałeś burdel na karcie, kasowałeś i robiłeś nowe fotki,
    > karta była pofragmentowana - będzie trudniej a czasem bardzo trudne.
    Jak najbardziej. Dobry program nie tykający karty, tylko odzyskujący
    dane na inny nośnik. A potem dobry program do odczytu danych.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-05-03 23:47:31
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-03 20:59, Edi pisze:
> [...]
    > zdjęcia są czy ich nie ma.
    >

    > Widnows widzi czysta, nie sformatowana karte.

    O, to niedobrze. Mnie dzisiaj też chciał mój komputer sformatować kartę,
    ale nie pozwoliłam. Była już formatowana na samym początku w aparacie
    fotograficznym i koniec z formatowaniam. Zdjęcia w folderze/dysku
    Kingstona były nienaruszone.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-05-03 23:50:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-04 01:47, animka pisze:

> [...]
    > ale nie pozwoliłam. Była już formatowana na samym początku w aparacie
    > fotograficznym i koniec z formatowaniam. Zdjęcia w folderze/dysku

    Pardon, nie Kingstona tylko Micro SD.

    --
    animka