  • 71. Data: 2010-01-13 14:33:39
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Pisałem wiele razy -- MKi przyznał się jednoznacznie do tego,
    > że napisał bzdurę. :) A Gotfryd uznał tę bzdurę za prawdę. :)

    A jednak odpiszę jeszcze w tej gałęzi.
    Gdzie ja się mianowicie przyznałem jednoznacznie?
    Jak na razie, to Ty tak uznałeś (że napisałem bzdurę).
    W kolejnym liście mamy, że to ja się przyznałem, że
    napisałem bzdurę - ba, jednoznacznie.

    Bardzo Cię proszę, czytaj ze zrozumieniem
    i nie wkładaj w usta interlokutorom słów, których
    nie napisali.

    Kiedyś klasyk powiedział
    "Prawdą jest powiedziane po trzykroć"?
    Czy Twoja metoda ("Pisałem wiele razy")
    jest realizacją tej maksymy?

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 72. Data: 2010-01-13 15:26:23
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Tak. Oczywiście, że mogę -- nawet przytaczałem wielokrotnie. :)

    Poniższy tekst ma być tym przytoczeniem? Są tu cztery moje
    zdania. Które mówi o jednoczesnej stabilizacji prądu
    i napięcia? Pozwolę sobie wyciąć, co nie moje:

    Ponieważ w tych moich zdaniach nie występują słowa
    "jednoczesna", "stabilizacja", "prąd" i "napięcie"
    proszę o logiczny (czyli w skończonej liczbie kroków,
    z których każdy wynika z poprzedniego dzięki znanym
    już zasadom) wywód, jak z moich słów wynika teza o
    jednoczesnej stabilizacji prądu i napięcia?

    > Piszesz o regulowanym elektronicznie oporze wewnętrznym
    > i przyrównujesz USB do ładowarki dającej zadany prąd ładowania. :)

    Nie, nie porównuję USB do ładowarki. Znowu wkładasz mi
    w usta to, czego nie napisałem. Napisałem, czym różni się
    zasilacz od ładowarki - oporem wewnętrznym (oczywiście nie tylko).
    Zasilacz generalnie ma mały opór wewnętrzny, ładowarka duży.
    Zauważ, że port USB nie jest zasilaczem. Dokładniej jest
    w zakresie obciążeń 0 - 100mA.

    > Wg Ciebie można zwiększyć opór wewnętrzny i tym samym mieć
    > sumarycznie ten sam opór, jeśli opór zewnętrzny zmaleje. :)

    Można. Weź sobie choćby potencjometr elektroniczny,
    albo potencjometr z obsługą przez krasnoludka wpatrzonego
    w miernik prądu obciążenia lub oporu zewnętrznego. Włącz
    ten potencjometr szeregowo z obciążeniem. Niech układ
    (krasnoludek) reguluje teraz potencjometr
    tak, by przeciwdziałać zmianom oporności sumarycznej.

    Tylko co z tego? Czy to oznacza równoczesną stabilizacją
    prądu i napięcia?

    Teraz USB. Wyobraź sobie, potencjometr krasnoludka
    jest nastawiony na zero, ale jak krasnoludek zobaczy,
    że prąd przewyższa dozwolone 100mA, to podkręca swój
    potencjometr na maksimum. Jaki będzie efekt?

    > Kiepsko jak na kogoś, kto ma sporo do czynienia z USB -- a piszesz, że
    > masz. :)

    Mam. I jakoś moje urządzenia USB działają. Więc może
    załóż, że wiem, o czym piszę, nawet jeśli to do Ciebie
    nie trafia, bo jestem mało komunikatywny.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 73. Data: 2010-01-13 16:11:05
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Zgodzę się z tym (choć nie wiem, jak jest naprawdę -- stawiam na to, że
    > różnie) iż urządzenie zewnętrzne może wynegocjować (za pomocą drutów
    > sygnałowych) ,,zmianę bezpiecznika prądowego'' w USB, ale nie mogę
    > zgodzić się z tym, iż urządzenie zewnętrzne zażąda (po drutach
    > sygnałowych) od USB, aby to USB zwiększyło czy zmniejszyło
    > natężenie płynącego prądu, bo taka zmiana natężenia prądu
    > nie jest możliwe przy zachowaniu stabilizowanego napięcia. :)

    USB nie zwiększy natężenia prądu. Za to przesunie "próg
    bezpieczeństwa". Przekroczenie tego progu spowoduje
    obniżenie napięcia z 5V do na przykład 4V.
    Czy to jest zrozumiałe?

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 74. Data: 2010-01-13 16:13:06
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "MKi" hikv2f$r3k$...@n...onet.pl

    > Szkoda, że wyciąłeś moje zdania. :)
    > Pytam, jak zmienić prąd, skoro zależy on od napięcia i oporu. :)
    > I Ty dodajesz, że zamierzasz zmienić opór wewnętrzny. :)
    >
    > I o koniec wywodu. :) Chcesz zmienić natężenie prądu poprzez zmianę
    > oporu wewnętrznego i chcesz przy tej zmianie zachować stabilizowane
    > napięcie.

    Dodałeś od siebie "zachować stabilizowane napięcie". Tego nie było.
    Ani w mojej odpowiedzi, ani w Twoim wcześniejszym pytaniu.

    > Teraz ładowarka. (choć nie wiem, po co)

    > Zastanawiasz się nad tym:

    > I to zastanowienie się jest właśnie porównaniem -- szukaniem różnicy. :)

    Porównaniem ZASILACZA i ŁADOWARKI. Zauważ, USB != zasilacz.
    Od tego wszystko się zaczęło. Tego właśnie dowodzę. Zasilacz
    utrzymuje stałe napięcie w szerokim zakresie prądów obciążenia,
    USB tylko w zakresie 0- 100mA (za zezwoleniem: 500mA).

    > I tu jest Twój błąd. Nie można, bo nie zachowasz stabilizowanego napięcia.

    No i o to chodzi! Spadnie napięcie na porcie USB, jak będziesz
    chciał wyciągnąć więcej, niż 100mA. Że zacytuję:
    "Pisałem o tym wielokrotnie!"

    > Razem ze zmianą natężenia będziesz miał zmianę
    > napięcia -- a to ma być rowne (z uwzględnieniem
    > tolerancji) 5 V...
    >
    > I to jest ten Twój błąd, o który kruszy się kopia... :)

    Nie. To jest Twoje niezrozumienie zasilania USB.
    Napięcie ma być równe 5V przy obciążeniach do 100mA.
    A jak będziesz chciał wyciągnąć więcej prądu - napięcie
    siądzie.

    > Oznacza możliwość istnienia jednoczesnego stabilizowania i napięcia, i
    > natężenia. :)

    Zdaje się, że dopowiedziałeś sobie stałe napięcie 5V
    na USB niezależnie od okoliczności i stąd Twoje
    wmawianie mi tej jednoczesnej stabilizacji.

    > Zmianie ulegnie napięcie, a to ma być równe 5 V... :)

    No właśnie nie ma być równe! Na tym polega ograniczenie
    poboru prądu 100mA!

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 75. Data: 2010-01-13 16:34:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hikrnd$hh6$...@n...onet.pl

    "MKi" hiicmg$5af$...@n...onet.pl

> [...]

    > OPORU SUMARYCZNEGO! Port USB wewnątrz ma regulowany
    > (elektronicznie rzecz jasna) opornik, podłączony szeregowo

    Pogrążasz się. :) Dla 5 V i różnego oporu urządzenia masz różny prąd. :)

    > A czym się różni ładowarka od zasilacza? Opornością
    > wewnętrzną, rzecz jasna.

    Ładowarka nie daje stałego napięcia. :)
    Dopasowuje je tak, aby prąd był stały, zadany. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2010-01-13 17:00:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hikrvj$idk$...@n...onet.pl

    > A jednak odpiszę jeszcze w tej gałęzi.
    > Gdzie ja się mianowicie przyznałem jednoznacznie?

    Nie dość, że napisałeś o możliwości stabilizowania prądu,
    to jeszcze podałeś metodę takiego stabilizowania. :)
    (regulacja, oczywiście elektroniczna ;) oporu wewnętrznego)

    "MKi" hiicmg$5af$...@n...onet.pl

> [...]

    > wewnętrzną, rzecz jasna.

    Ładowarka nie daje stałego napięcia. :)
    Dopasowuje je tak, aby prąd był stały, zadany. :)

    I dodajesz, że ładowarka potrafi stabilizować prąd, a czym ona różni się od
    zasilacza?... :)

    Rozmowę uważam za zakończoną. :) (bo chyba nie regulujesz napięcia
    za pomocą regulacji elektronicznej ;) oporu wewnętrznego podłączonego
    szeregowo z urządzeniem -- choć kto wie?...)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2010-01-13 17:10:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hikrnd$hh6$...@n...onet.pl

> [...]

    MKi> z urządzeniem. Teraz może być?

    MKi> Ot, to!

    MKi> A czym się różni ładowarka od zasilacza? Opornością

    Wyraźnie piszesz o tym, że zwiększenie prądu następuje poprzez zmniejszenie
    oporu **wewnętrznego**. I tutaj popełniasz błąd. Nie można tego dokonać przy
    stabilizowanym napięciu. :) Jeśli zmienisz ten opór wewnętrzny nie zachowasz
    stabilizowanego napięcia.

    Tak więc piszesz bzdury. (cbdo)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 78. Data: 2010-01-13 17:21:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hikuq4$hlm$...@i...gazeta.pl

> [...]
    + stabilizowanym napięciu. :) Jeśli zmienisz ten opór wewnętrzny, nie zachowasz

    Nie twierdzę, że dołączone do USB urządzenie zewnętrzne nie może negocjować
    podwyższenia progu prądowego, ale twierdzę, że nie USB decyduje o natężeniu
    płynącego prądu, lecz urządzenie zewnętrzne -- nie jakaś zmyślna nieliniowa
    (jak określił to Gotfryd) elektronika USB, lecz zwyczajnie opór zewnętrznego
    urządzenia dołączonego do USB...

    Tak więc i Ty, i Gotfryd -- obaj piszecie bzdury. :)

  • 79. Data: 2010-01-13 17:44:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hikv2f$r3k$...@n...onet.pl

> [...]

    I o koniec wywodu. :) Chcesz zmienić natężenie prądu poprzez zmianę
    oporu wewnętrznego i chcesz przy tej zmianie zachować stabilizowane napięcie.

    To jest awykonalne. :) Jeśli zmienisz ów opór wewnętrzny
    zmienisz i napięcie, a tego nie możesz zmieniać... :)

> [...]

    > prądu i napięcia?

    Oznacza możliwość istnienia jednoczesnego stabilizowania i napięcia, i natężenia. :)
    A tej możliwości (na tym świecie; w rzeczywistości z istniejącymi prawami) nie ma.

> [...]

    > załóż, że wiem, o czym piszę, nawet jeśli to do Ciebie
    > nie trafia, bo jestem mało komunikatywny.

    Budujesz nowe prawa. :) Ohm Ci tego nie wybaczy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 80. Data: 2010-01-13 18:58:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hil1q1$2rl$...@n...onet.pl

    > Dodałeś od siebie "zachować stabilizowane napięcie". Tego nie było.
    > Ani w mojej odpowiedzi, ani w Twoim wcześniejszym pytaniu.

    Nie było też tego, że żyjemy na Ziemi. :)
    Nie było, bo to jest oczywiste -- napięcie na USB jest stabiliozwane. :)

    > Porównaniem ZASILACZA i ŁADOWARKI. Zauważ, USB != zasilacz.

    Nie twierdzę, że te określenia ('USB' oraz 'ładowarka') są przez Ciebie
    używane zamiennie. Nie twierdzę, że nie widzisz różnicy pomiedzy ładowarką
    i USB. Twierdzę, że porównujesz, czyli szukasz różnic lub podobieństw. :)
    Porównujesz, czyli zestawiasz ze sobą. :)

    Porównuję Zuzię i Julkę. :)

    Zuzia ma długie włosy, Julka ma krótkie.
    Zuzia ma jasne włosy, Julka ma ciemne.
    Zuzia ma piwne oczy i Julka ma piwne.

    > Od tego wszystko się zaczęło. Tego właśnie dowodzę. Zasilacz
    > utrzymuje stałe napięcie w szerokim zakresie prądów obciążenia,
    > USB tylko w zakresie 0- 100mA (za zezwoleniem: 500mA).

    Od 0 do 100 mA to być może też szeroko. :)

    >>> Można.

    > No i o to chodzi! Spadnie napięcie na porcie USB, jak będziesz
    > chciał wyciągnąć więcej, niż 100mA. Że zacytuję:
    > "Pisałem o tym wielokrotnie!"

    Ale on nie spada dlatego, że zwiększasz opór wewnętrzny.
    Ono dlatego spada, że zmniejszasz opór zewnętrzny.

    I=U/R --> zmniejszenie R daje zwiększenie I

    Także odwrotnie -- U=R*I --> mniej odłoży się Voltów, gdy spadnie opór.
    (akurat to odkładanie mamy na kabelkach -- tam jest niepożądanym zjawiskiem/efektem)

    > Nie. To jest Twoje niezrozumienie zasilania USB.

    :)

    > Napięcie ma być równe 5V przy obciążeniach do 100mA.
    > A jak będziesz chciał wyciągnąć więcej prądu - napięcie
    > siądzie.

    Może siądzie, może spali się jakiś bezpiecznk, może USB wyłączy się... :)

    :)

    > Zdaje się, że dopowiedziałeś sobie stałe napięcie 5V
    > na USB niezależnie od okoliczności i stąd Twoje
    > wmawianie mi tej jednoczesnej stabilizacji.

    Powiedz mi, dlaczego piszesz o możliwości zmieniania oporu wewnętrznego? : )

    > No właśnie nie ma być równe! Na tym polega ograniczenie
    > poboru prądu 100mA!

    Ale do 100 mA ma być równe. :)

    -=-

    Zauważ, że ja pytam, jak (w jaki sposób? jaka metodą?) urządzenie zewnętrzne
    zażąda zmiany prądu poprzez druty sygnałowe i zauważam, że ono zażąda
    zwiększenia prądu poprzez zmniejszenie swego oporu... :) I będzie to
    klasyczny przykład zwiększenia prądu poprzez zmniejszenie oporu.
    [zewnętrznego urządzenia... :)]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'