    From: MKi <e...@t...op.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Date: Thu, 14 Jan 2010 18:26:59 +0100

    > Zauważ, że ja pytam, jak (w jaki sposób? jaka metodą?) urządzenie
    > zewnętrzne
    > zażąda zmiany prądu poprzez druty sygnałowe i zauważam, że ono zażąda
    > zwiększenia prądu poprzez zmniejszenie swego oporu... :) I będzie to
    > klasyczny przykład zwiększenia prądu poprzez zmniejszenie oporu.
    > [zewnętrznego urządzenia... :)]

    Mam dość wyjaśniania rzeczy oczywistych, co do reszty dla mnie OT.
    Tu zapytałeś o coś innego, więc wyjaśniam.

    Urządzenie USB nie żąda zmiany prądu, tylko zgłasza,
    że będzie miało potrzebę na przykład 400mA.
    Zgłasza protokołem USB. Jak chcesz szczegółów, jaką
    metodą, polecam lekturę standardu USB.
    Komputer odpowiada:
    "proszę bardzo, dostaniesz" albo "tyle nie ma".
    Zanim nie będzie pozytywnej odpowiedzi urządzenie
    ma zapewnione napięcie zasilania 5V, jeśli nie
    pociągnie więcej niż 100mA. Czyli jeśli jego
    opór wewnętrzny będzie nie mniejszy niż 50 omów.

    Jeśli zapragnie pociągnąć więcej (czyli jego opór
    wewnętrzny będzie mniejszy, niż 50 omów), czyli
    Twoimi słowami zażąda więcej prądu, może go
    spotkać nieprzewidywalne obniżenie napięcia.

    Także, jeśli dostanie zgodę na na przykład 400mA,
    a zażąda 500mA - też napięcie może spaść.

    Tako rzecze standard USB, w uproszczeniu.

    I na tym zakończę moje wypowiedzi w tym wątku.
    Mam dość.

    Pozdrowienia,
    MKi