  • 21. Data: 2011-10-04 09:53:23
    Temat: Re: dylematy zakupowe
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Maj" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e0624b67-5090-445b-be83-eb2c85cd09e1@q26g2000vb
    y.googlegroups.com...
    On 3 Paź, 13:20, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > Zauważyłeś, że tam gdzie było plisko max-a poszło wyżej, a tam gdzie była
    > kicha - zostało? (pierwszy słupek środek/skraj).

    Oh jej straszna kicha.

    "Icek, Twoja żona zdradza cię w lesie"
    "Phi, też mi las, trzy drzewa na krzyż"
    Nie o tym pisałem, czy straszna ta kicha, czy nie..

    > Pokaż mi inny przykład - obiektywy, które zamieniły się miejscami w
    > jakości
    > po zmianie matrycy z N1 na N2 pikseli, gdzie N1<<N2.

    takich na pewno nie ma, chyba, że N2 ma mocniejszy AA

    > Pominąć trzeba będzie przypadki szczególne (uwalona sztuka), ale
    > zasadniczo
    > poprawa rozdzielczości nie poprawi istotnie wyniku szkła - jeżeli
    > odstawało
    > ono od maksimum wyznaczonego przez matrycę...

    ważne, że rozdzielczość się poprawi.
    Tu są porównywalne wyniki:
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1177/cat/13
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1311/cat/31

    podobnie, ale Sigma jaśniejsza o działkę.

    a tu jeszcze stara wersja Sigmy:
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/349/cat/31

    nie wiele się zmieniło.

    Jeżeli sigmy na Canonie działają podobnie - ergo są podobne optycznie.
    Jeżeli zatem tu:

    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/377-nikkor_1685_3556vr?start=1
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/313-sigma-af-17-70mm-f28-45-dc-nikon-review--lab-
    test-report?start=1

    Na tym samym korpusie sigma wypada cieniutko (a stara i nowa jest taka
    sama), to albo powinniśmy przestać opierać się na testach, albo uznać, iż
    szkła mają ponadprzeciętne rozrzuty jakościowe.

    Dlatego najlepiej zapiąc i przestrzelać - nie polegając na cudzych
    doświadczeniach. Ja się tego trzymam, nawet jeżeli muszę zapłacić za szkło
    kilka złotych więcej... I skutkiem moich osobistych doświadczeń jest
    unikanie pewnych rozwiązań, szczególnie jeżeli nie są one cenową przebitką w
    stylu 3..4:1. Choć i 3:1 okazało się po czasie porażką...

  • 22. Data: 2011-10-04 13:55:41
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-28 12:05, b...@n...pl wrote:
    > Przymierzam się do zakupu D7000 i zastanawiam się nad obiektywami.
    > Budżet na całość to ok. 12 tys.
    >
    > Myślę o obiektywach:
    >
    > 1. Tokina 11-16/24 lub Sigma 8-16/4.5-5.6 lub Sigma 10-20/3.5

    Tokina 11-16/2.8 - świetne szkiełko...

    > 2. Nikkor 80-200/2.8 ED lub Tamron 70-200/2.8

    Nikkor

    > 3. Sigma 17-70/2.8-4.0 lub Sigma 24-70/2.8

    Sigma 24-70

    > I nie wiem na co się zdecydować. Może ktoś ma jakieś doświadczenia z
    > tymi szkłami, albo jest coś ciekawego innego w tych zakresach w
    > odpowiedniej cenie?

    może lepiej stałki?