  • 1. Data: 2011-09-25 22:06:13
    Temat: Canon PowerShot SX120 - opalał się :(
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    Hm, żonka sobie trochę na plaży pofociła. I tak jej to dobrze szło, aż
    aparat sobie upadł. I jak to na plaży, wylądował w piasku. Zdjęcia robi
    dalej, tyle, że Zoomowanie i start i wyłączanie aparatu powodują, że
    obiektyw terkocze. Pewnie paseczek znalazł droge do wnętrza objektywu.
    Znaczy sie do zewnętrznego wnętrza. Czy ktoś widział gdzies w sieci
    serwisówkę? Znaczy się małą ściagawke pomocną w demontażu tego modelu?

    No i oczywiście, jak ktoś widział - to czy mógłby sie podzielic linkiem?

    Andy

  • 2. Data: 2011-09-26 10:14:01
    Temat: Re: Canon PowerShot SX120 - opalał się :(
    Od: atm <...@v...pl>

    Moze Ci sie przyda:
    http://www.youtube.com/watch?v=ikfoWAEV0yU

  • 3. Data: 2011-09-26 12:39:52
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "atm" <...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag news:j5pj99$mv2$1@news.onet.pl...
    > Moze Ci sie przyda:
    > http://www.youtube.com/watch?v=ikfoWAEV0yU

    Fakt przydalo się:
    http://www.flickr.com/photos/67975633@N06/6184719215
    /in/photostream

    Tylko teraz za cholerę nie moge rozebtac modulu objektywu. Taśmy sa w paru
    miejscach jakby smołą przyklejone.

    Andy

  • 4. Data: 2011-09-26 13:46:27
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    /in/photostream

    > Tylko teraz za cholerę nie moge rozebtac modulu objektywu. Taśmy sa w

    Ehhh, to wlasnie jest problem z nowa elektronika - przykleja na dobre i
    do widzenia. Moze info w googlach o glued ribbon czy cos w ten desen.
    Czasem trzeba po prostu pociagnac, czasem suszarka podgrzac, rozne sa na
    to patenty. Zabawe z aparatami sobie odpuscilem, siedza tam zbyt
    precyzyjne mechanizmy. Wrzuc info na grupe czy udalo Ci sie rozwiazac
    problem. Moze warto jeszcze troche pomeczyc obiektyw - a nuz pisaek
    gdzie sie przyklei.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-09-26 14:36:54
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "atm" <...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag news:j5pvnk$6m2$1@news.onet.pl...

> [...]
    > precyzyjne mechanizmy. Wrzuc info na grupe czy udalo Ci sie rozwiazac
    > problem. Moze warto jeszcze troche pomeczyc obiektyw - a nuz pisaek gdzie

    No, szkoda, że nie robiłem zdjęć, ale chyba jeszcze okazja będzie, bo po
    złożeniu wszystko działa. No, prawie, lampa nie byłyska. Pewnie przerwałem
    kabel. Więc rozkręcić trzeba jeszcze raz będzie.

    Te "smołowane" miejsca, to były końcówki taśm, gdzie siedzą czujniki ruchu,
    Pewnie podające pozycję elementów obiektywu. To znaczy jeden zlicza obroty
    silniczka - na osi jest taki trójlistny wiatraczek, a drugi siedzi na dolnym
    pieścieniu obiektywu. Wystarczyło trochę delikatnie dozowanej siły i się
    odkleiły. Przyczyną terkotania było jedno, powtarzam JEDNO ziarnko piasku,
    które wlazło w ząbki pierwszego kólka zębatego w "przekładni" napędzającej
    obiektyw. To pierwsze zaraz za ślimakiem.

    Jestem z siebie dumny - po złożeniu została mi tylko jedna śrubka. No tylko
    ta lampa. Aha, kondesator lampy bardzo ładnie robi podczas naprawy
    elektroterapię. Jakbym miał jeszcze włosy, to by mi ładnie sterczały. :)

    Andy

  • 6. Data: 2011-09-26 14:45:21
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > tylko ta lampa. Aha, kondesator lampy bardzo ładnie robi podczas naprawy
    > elektroterapię. Jakbym miał jeszcze włosy, to by mi ładnie sterczały. :)

    Gratuluje :]
    Tak sadzilem, ze tego piasku bedzie niewiele; czasem sie przemiesci i
    umilknie w innym wypadku psuje humor przy kazdym odpaleniu aparatu.

  • 7. Data: 2011-09-26 15:21:49
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "atm" <...@v...pl> schrieb im Newsbeitrag news:j5q362$j0r$1@news.onet.pl...

    > Gratuluje :]
    > Tak sadzilem, ze tego piasku bedzie niewiele; czasem sie przemiesci i
    > umilknie w innym wypadku psuje humor przy kazdym odpaleniu aparatu.

    To bydle akurat zostało wciśniete na dno miedzy zębami. Plastykowe kółeczka
    zębate i twardy kwarc - efekt wiadomy....

  • 8. Data: 2011-09-28 09:31:02
    Od: "Cichocki Hubert" <h...@g...com>

    Przerabiałem ostatnio taki sam problem z Panasonic TZ6 - upadł w piasek na
    plaży i zablokował cały mechanizm obiektywu. Mimo kilkunastu części
    pierwszych na które musiałem rozłożyć obiektyw, udało się go szczęśliwie
    wyczyścić i poskładać. Aparat działa jak wcześniej, a co mnie zaskoczyło
    najbardziej - w tym obiektywie są raptem 3 soczewki, a raczej soczewunie ;)
    takie malutkie. Musze tu przyznać, że pod względem demontażu i montażu
    Panasonic całkiem sprytnie rozwiązał budowę 12 krotnego zoomu. Da się to
    zrobić bez serwisówki :)

    pozdr
    Cichy