  • 1. Data: 2010-02-23 00:17:20
    Temat: dylematy przed zakupem szkiełka do canona
    Od: rob budowniczy <b...@g...com>

    Wybór już praktycznie padł na Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM ale
    chcialem sie zapytać
    o jakieś alternatywy. Wadą tego szkła jest łapanie brudu i
    zastanawiałem sie nad jakąś L-ką .
    Co doradzacie?

  • 2. Data: 2010-02-23 01:30:07
    Temat: Re: dylematy przed zakupem szkiełka do canona
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-02-23 01:17, rob budowniczy pisze:
    > Wybór już praktycznie padł na Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM ale
    > chcialem sie zapytać
    > o jakieś alternatywy. Wadą tego szkła jest łapanie brudu i
    > zastanawiałem sie nad jakąś L-ką .

    Bedziesz robic fotki w mocno zabrudzonych i zakurzonych miejscach? Ze
    swoich doswiadczen powiem, ze po ponad roku uzywania nie zamienilbym
    tego obiektywu na L-ke myslac o APS-C. 90% zdjec robie na zewnatrz,
    problemu z brudem na razie nie doswiadczylem.

    Jezeli potrzebujesz uszczelnien, to inna bajka - ale jesli nie
    potrzebujesz... zanim go kupilem, pol roku zmarnowalem na czytanie o
    szklach zamiast robic zdjecia - a z tego szkielka jestem od momentu
    zakupu bardzo zadowolony.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 3. Data: 2010-02-23 06:42:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Feb., 01:17, rob budowniczy <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > chcialem sie zapytać
    > o jakieś alternatywy. Wadą tego szkła jest łapanie brudu i

    odpowiedz jest natychmiastowa.

    jesli zachowasz podstawowe zasady higieny kurz nie bedzie stanowil
    problemu - moze po paru latach uzytkowania wpadnie jakis pylek do
    wnetza jesli wogole.
    przechowoj obiektyw w torbie , wnetrze torby co jakis czas odkurz.
    wymianiaj obiektyw szybko i sprawnie unikajac miejsc zakurzinych ,
    zapylonych .

    alternatywy.
    wsrod L-ek nie ma alternatywy.
    17-40 , jasnosc 4.0 bez Is . gorzej wspolpracuje z formatem aps-c

    jedyna alternatywa moglby byc tamron 17-50 .wersja VR jak wykazuja
    pomiary nie ma zbyt skutecznego IS

    wersja bez VR ( IS ) jest fajna . lekka , nizbyt droga , swietnie
    rysujaca , ale mniej szczelna od canona.

    no i oczywiscie naped USM -tylko w canonie.

    Jesli raz sie zdecydujesz na ten obiektyw - bedziesz zadowolony.
    L-ki sa dla formatu FF , szerokokatne wspopracuja z aps-c gorzej od
    obektywow dedykowanych do tego formatu , do tego bez is w tym kacie
    widzenia.

    Nie lam sie - kupuj , wybor jest dobry.
    Do tego odpowiedni tele ( moze byc L - gdyz na dl ugniskowych
    wspolpracuja dobrze z aps-c) i bedziesz mial najlepszy z mozliwach
    zestawow , bez koniecznosci kombinowania z obiektywami , stalkami itd
    itp.
    dwa dobre obiektywy zalatwwiaja praktycznie 99% potrzeb na cale zycie.

  • 4. Data: 2010-02-23 10:10:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-23 01:17:20 +0100, rob budowniczy <b...@g...com> said:

    > Wybór już praktycznie padł na Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM ale
    > chcialem sie zapytać
    > o jakieś alternatywy.

    Tamron, Sigma.

    > Wadą tego szkła jest łapanie brudu i
    > zastanawiałem sie nad jakąś L-ką .

    Jedyne co można usnać za sensowną propozycję, to 17-40L, ale ciemniej i
    krócej na długim końcu, za to magia czerwonego paska w cenie.

    de Fresz

  • 5. Data: 2010-02-24 08:49:09
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > USM ale
    > chcialem sie zapytać
    > o jakieś alternatywy. Wadą tego szkła jest łapanie brudu i

    Ja miałem podobny dylemat :-). Mój wybór padł na 17-40/4.
    Cena L-ki to ok. 3/4 ceny tego pierwszego, poza tym wg
    testów, które udało mi się przeczytać, L-ka wypada lepiej
    :-). Oparłem się też na opinii znajomych fotografów. Z tym
    że dla mnie nie był istotny dłuższy koniec, 40 w zupełności
    wystarcza bo następne szkło mam 28-.... i tego używam
    najczęściej. Natomiast światło? Hmmm... rzecz gustu, dla
    mnie jest wystarczające, a jak czasem brakuje to mogę
    zwiększyć ISO :-).

  • 6. Data: 2010-02-25 11:40:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Feb., 09:49, "Robert_J" <r...@w...pl> wrote:

    > Ja mia em podobny dylemat :-). M j wyb r pad na 17-40/4.
    > Cena L-ki to ok. 3/4 ceny tego pierwszego, poza tym wg
    > test w, kt re uda o mi si przeczyta , L-ka wypada lepiej
    > :-). Opar em si te na opinii znajomych fotograf w. Z tym
    > e dla mnie nie by istotny d u szy koniec, 40 w zupe no ci
    > wystarcza bo nast pne szk o mam 28-.... i tego u ywam
    > najcz ciej. Natomiast wiat o? Hmmm... rzecz gustu, dla
    > mnie jest wystarczaj ce, a jak czasem brakuje to mog
    > zwi kszy ISO :-).

    zaden z powaznych testow , ktore znam nie wykazuje lepszych wlasnosci
    optycznych 17-40 L od 17-55/2,8 IS na aps-c.

    nie ma logicznych argumnetow dla aps -c na korzysc 17-40L
    istnieje caly szereg na korzysc 17-55 IS

    17 -55 jasniejszy i IS to daje przewage czesto 3-4 EV . to jest
    potezna roznica - decydujaca czy wogole mozna zdobic zdjecie w
    warunkach naturalnych czy nie?
    Np imprezy w swietle zastanym 17-40 raczej nie masz szans
    sfotografowac , 17-55 masz do 4 ev zapasu .
    I zakres ogniskowych tez jest powaznym argumnetem. 17-55 w zasadzie
    pokrywa caly zakres " wnetrzowo-portretowy"
    40 mm to b czesto jednak krotkawo.
    17-55 jest obiektywem zdecydowanie bardziej wszechstronnym.

    L-ki sa produkowane i przeznaczone dla formatu FF - tam pracuja
    optymalnie. Na aps-c na krotkich zoomach lepsze wyniki daja obiektywy
    dedykowane dla tego formatu a takim jest 17-55 IS.

    Kazdy ma swoje doswiadczenia.
    Ja mam nastepujace - nie ma miejsca na kompromis. jesli chce sie miec
    jakosc to lepsze wyniki daja dobre obiektywy ef-s od L na formacie
    aps-c i w zakresie krotszych ogniskowych.

    mozliwy uniwersalny zestaw:

    17-55 /2,8 IS
    70-200 / 4 IS ( ew 70-200/2,8 tamron optyczne cudo ale bez IS i USM)

    ten zestaw w zasadzie daje najlepsza mozliwa jakosc optyczna na aps-c
    w canonie i b szerokie mozliwosci.

  • 7. Data: 2010-03-01 01:55:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" c...@v...goo
    glegroups.com

    > Np imprezy w swietle zastanym 17-40 raczej nie masz szans
    > sfotografowac , 17-55 masz do 4 ev zapasu .

    Obawiam się, ;) że obecne IS nie stabilizują imprez,
    a jedynie obraz na matrycy czy filmie. :) Żwawa
    impreza nadal potrzebuje jasnych szkieł. :)

    > optymalnie. Na aps-c na krotkich zoomach lepsze wyniki daja obiektywy
    > dedykowane dla tego formatu a takim jest 17-55 IS.

    Dlaczego dedykowany do APS-C da lepszy wynik niż dedykowany do FF?
    Na czym polega ta dedykacja? :)

    Dlaczego?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'