  • 1. Data: 2010-02-22 23:08:33
    Temat: Canonowski zamiennik zestawu z Nikonem D5000
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Przymierzam się do zakupu lustrzanki. Wybieram między Nikonem d5000 i
    Canonem 500d.
    Jeśli chodzi o pierwszy to znalazłem 2 zestawy
    - D5000 + AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR + AF-S DX VR 55-200mm
    f/4-5.6G IF-ED za 2899 zł
    - D5000 + AF-S DX Nikkor 18-105 mm f/3.5-5.6G ED VR za 2619 zł

    W przypadku canona tylko jeden:
    - 500D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS za
    3599 zł

    Czy jest jakiś obiektyw z którym dałoby się złożyć taki zestaw z 500D jak
    drugi z nikonem w cenie około 3000 zł? Nie musi być canonowski.
    Czy warto dopłacać 700 zł do zestawu z 500D? Chodzi mi o obiektywy, bo czym
    się różnią aparaty, to mniej więcej wiem.

    JaromirD

  • 2. Data: 2010-02-23 09:54:08
    Temat: Re: Canonowski zamiennik zestawu z Nikonem D5000
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-23 00:08:33 +0100, JaromirD <r...@q...pl> said:

    > Czy jest jakiś obiektyw z którym dałoby się złożyć taki zestaw z 500D jak
    > drugi z nikonem w cenie około 3000 zł?

    AFAIK - nie bardzo. Nikon ze swoim 18-105 za ~800 zł jest ciężki do
    pobicia, najbliższe optycznie odpowiedniki Canona to:
    - 17-85 - lepiej wykonany i z USM, ale wyraźnie słabszy optycznie, za ~1000 zł
    - 15-85 - lepszy optycznie od powyższego, ale dalej nieco słabiej od
    Nikona, dobrze zrobiony i z USM, za jedyne 2500 zł.

    Są jeszcze Sigmy, ale trzeba je przebierać (zwłaszcza w przypadku
    Canona), np. 17-70, 18-50/2.8-4.5, może 18-125.

    > Nie musi być canonowski.
    > Czy warto dopłacać 700 zł do zestawu z 500D? Chodzi mi o obiektywy, bo czym
    > się różnią aparaty, to mniej więcej wiem.

    To zależy czy znajdziesz w którymś z tych body coś istotnego, czego nie
    ma konkurencja. W taniej optyce lepiej jest u Nikona, w drogiej u
    Canona.

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-02-23 20:10:53
    Od: Sawi <s...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

    > - 17-85 - lepiej wykonany i z USM, ale wyraźnie słabszy optycznie, za
    > ~1000 zł

    18-105 ma AF-Sa, który jest odpowiednikiem canonowego USMa.
    Natomiast co do wykonania i jakości optycznej to pewnie masz racje ...

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 4. Data: 2010-02-23 20:47:03
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > ~1000 zł - 15-85 - lepszy optycznie od powyższego, ale dalej nieco słabiej
    > od Nikona, dobrze zrobiony i z USM, za jedyne 2500 zł.

    To ogólnie niedobrze.

    > Są jeszcze Sigmy, ale trzeba je przebierać (zwłaszcza w przypadku
    > Canona), np. 17-70, 18-50/2.8-4.5, może 18-125.

    To znaczy co - nierówne serie?

    > To zależy czy znajdziesz w którymś z tych body coś istotnego, czego nie
    > ma konkurencja. W taniej optyce lepiej jest u Nikona, w drogiej u
    > Canona.

    Nie do końca o to mi chodziło. Body są porównywalne; co ma jeden, to nie ma
    drugi i na odwrót (obrotowy wyświetlacz, rozdzielczość wyświetlacza i jego
    przekątna, kręcenie filmów, zakres kompensacji ekspozycji) i choć canon
    wydaje mi się nieco bardziej funkcjonalny (podgląd GO, blokowanie lustra),
    to nikon lepiej leży w dłoni ale jest też większy i cięższy. Zastanawiam się
    więc, czy obiektywy w tym zestawie canona, który wymieniłem, są na tyle
    lepsze od tych w pierwszym zestawie nikona, że uzasadniają wydatek
    dodatkowych 700 zł. Bo jeśliby się okazało, że są porównywalne lub wręcz
    gorsze, to brałbym nikona.

    No chyba że D90 + AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR za 3269 zł. Ale tutaj
    doskwierałby mi brak nagrywania filmów (jestem kompletnym amatorem więc mi
    wolno) no i jeszcze rozmiar i waga. Czy posiadanie bagnetu znacząco odbiłoby
    się później na kosztach zakupu obiektywów?

    JaromirD

  • 5. Data: 2010-02-24 07:07:29
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > No chyba że D90 + AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR za 3269 zł. Ale
    > tutaj
    > doskwierałby mi brak nagrywania filmów (jestem kompletnym amatorem więc mi
    > wolno) no i jeszcze rozmiar i waga.

    A od kiedy D90 nie nagrywa filmów ? ;-)

  • 6. Data: 2010-02-24 07:25:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Feb., 00:08, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
> [...]
    > Czy warto dopłacać 700 zł do zestawu z 500D? Chodzi mi o obiektywy, bo czym
    > się różnią aparaty, to mniej więcej wiem.

    sa testy porownawcze najnizszych modeli obu frim
    c500d vs nd5000

    ten nikon uzyskuje w nich nieznacznie wyzsza ocene.

  • 7. Data: 2010-02-24 10:20:43
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-23 21:47:03 +0100, JaromirD <r...@q...pl> said:

    > To znaczy co - nierówne serie?

    Raczej nierówne egzemplarze oraz kiepska kontrola jakości. Plus
    tradycyjnie dość przeciętne mechanicznie, ale to dla normalnie
    dbającego o sprzęt amatora nie powinien być raczej problem. Koniec
    końców najlepiej jest konkretną sztukę sprawdzać przed zakupem ze swoim
    body, zwłaszcza w Canonie (użitkownicy częściej niż w innych systemach
    nazekają na problemy z AF). Ale jak się trafi odpowiednią sztukę, to
    cud-mniód.

    > Zastanawiam się
    > więc, czy obiektywy w tym zestawie canona, który wymieniłem, są na tyle
    > lepsze od tych w pierwszym zestawie nikona, że uzasadniają wydatek
    > dodatkowych 700 zł.

    18-55 IS Canona jest może ciut lepszy od Nikonowskiego, ale słabszy od
    18-105. Długi Canon jest może minimalnie lepszy i ma dłuższy zakres od
    Nikonowskiego.

    > Bo jeśliby się okazało, że są porównywalne lub wręcz
    > gorsze, to brałbym nikona.

    Jak pisałem - to też zależy jaką później optykę chciałbyś kupić (jeśli
    wogóle). Bo w droższych szkłach u Canona jest fajniej - 17-55/2.8 jest
    wyraźnie tańszy od N i stabilizowany, u C jest rewelacyjny 70-200/4
    (IS), bez odpowiednika gdzie indziej, z UWA jest podobnie w obu
    systemach, choć Nikona ma 2, ale tu nie ma jakichś kolosalnych różnic,
    w stałkach już jest różnie, zależy kto czego potrzebuje.

    > No chyba że D90 + AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G VR za 3269 zł.

    Lepiej dołożyć te 100-200 zł i wziąć z 18-105.

    > Ale tutaj doskwierałby mi brak nagrywania filmów

    Ekhm, D90 był pierwszą lustrzanką oferującą filmowanie.

    > no i jeszcze rozmiar i waga.

    Za to ma pryzmat, 2 kółka, śrubokręt.

    > Czy posiadanie bagnetu znacząco odbiłoby
    > się później na kosztach zakupu obiektywów?

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-02-24 18:50:54
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    de Fresz wrote:

    > Ekhm, D90 był pierwszą lustrzanką oferującą filmowanie.

    Macie rację, kręci, ale ograniczenie do 5 min w trybie HD powoduje, że to
    raczej aperitif, a nie główne danie. I jeszcze dźwięk słaby (11 kHz).

    Ale... mimo wszystko kupiłem dzisiaj d90 + 18-105 i nie jestem
    niezadowolony. Czy będę zadowolony, to okaże się kiedy już opanuję obsługę i
    zacznę robić świadomie jakieś zdjęcia.

    JaromirD