-
1. Data: 2011-05-19 16:07:25
Temat: dwusuw a czretosuw
Od: s...@v...pl
wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2011-05-19 17:24:00
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: "erg" <n...@n...pl>
> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
iloscia suwów.
erg
-
3. Data: 2011-05-19 17:24:40
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>
s...@v...pl pisze:
> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
>
Dwusuw:
słabe hamowanie silnikiem
niższy moment na małych obrotach
dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
co N motogodzin, gdzie N < 10.
wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności
czterosuw:
lepsze hamowanie silnikiem,
przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
-
4. Data: 2011-05-19 18:43:45
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: Norbi <n...@o...pl>
W dniu 2011-05-19 19:24, Piotr Rezmer pisze:
> s...@v...pl pisze:
>> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
>> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
>>
>
> Dwusuw:
> słabe hamowanie silnikiem
> niższy moment na małych obrotach
> dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
> co N motogodzin, gdzie N < 10.
> wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności
Wieksze spalanie
Tanszy w naprawach...
>
> czterosuw:
> lepsze hamowanie silnikiem,
> przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
> Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków
>
Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)
Co do dlugiej wymiany tlokow to sie troche mylisz - w takiej cwiartce
tloki sie zmienia do 80 mth
Przy amatorskiej jezdzie na 125 w 2t tlok spokojnie daje rade ok 40-50 mth
Norbi
BLACK XX'03
-
5. Data: 2011-05-19 21:13:27
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>
Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości
news:524f.00000563.4dd5403d@newsgate.onet.pl...
> wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
> dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.
>
Dwusów:
-zdecydowanie większe spalanie
-wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika, 125 2T : ~30-35 KM),
ale uzykiwana przy wyższych obrotach
-mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
niż w 4 -suwie)
-prostsza konsrtukcja=tańszy serwis
-lejemy olej do baku:)
-srodek i charakterystyczny dźwięk
Czterosów:
-niskie spalanie
-mała moc
-duża żywotnosć
-większa kultura pracy
-
6. Data: 2011-05-19 21:14:51
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>
oczywiście dwusUw, czterosUw
>
-
7. Data: 2011-05-20 07:25:32
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości
news:4dd564f1$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...
> Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)
>
Napalm. Zapomniałeś o napalmie.
--
Jasio
etz vfr
-
8. Data: 2011-05-23 12:44:46
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2011-05-19 23:13, Paweł.H. pisze:
A gdzie w tych wyliczeniach masa silnika ?
> Dwusów:
> -zdecydowanie większe spalanie
Bym nie desperowal. Chyba ze chcesz porownywac KX z gs500.
> -wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
> 4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika, 125 2T : ~30-35 KM),
> ale uzykiwana przy wyższych obrotach
Porownujesz zupelnie inne silniki. DT125 tez ma kilkanascie KM, a jest
2T. KX 58KM (2T) WR 250 36KM (4T).
A i tak nie jestem pewny czy nie wystepuje bardziej wysilony silnik w
klasie 4t 250.
> -mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
> niż w 4 -suwie)
20tys towartosc dla jakiego pojazdu ? i jesli mala to punktem
odniesienia jest... ?
> -prostsza konsrtukcja=tańszy serwis
Oj tak, zwlaszcza jak trzeba nicasil zregenerowac. Bedzie tanszy serwis!
;) No chyba ze jednak bys chcial porownywanie w obrebie jednej klasy ;)
> -lejemy olej do baku:)
A czemu nie do dozownika ?
> -duża żywotnosć
hehe.
> -większa kultura pracy
Noo, chyba ze porownasz single 4t do twinow 2t ;)
pozdr
newrom
-
9. Data: 2011-05-23 12:47:02
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 23 May 2011 14:44:46 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> -lejemy olej do baku:)
>
> A czemu nie do dozownika ?
Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
bedziesz mial zatarty tlok :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
10. Data: 2011-05-23 12:51:14
Temat: Re: dwusuw a czretosuw
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2011-05-23 14:47, Piotr Klimek pisze:
> Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
> bedziesz mial zatarty tlok :)
Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
silnikiem' w 2t.
pozdr
newrom