  • 1. Data: 2011-05-19 16:07:25
    Temat: dwusuw a czretosuw
    Od: s...@v...pl

    wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
    dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

  • 2. Data: 2011-05-19 17:24:00
    Temat: Re: dwusuw a czretosuw
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    > wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
    > dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

    iloscia suwów.

    erg

  • 3. Data: 2011-05-19 17:24:40
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    s...@v...pl pisze:
    > wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
    > dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

    Dwusuw:
    słabe hamowanie silnikiem
    niższy moment na małych obrotach
    dużo częstsza obsługa serwisowa. W skrajnych przypadkach, wymiana tłoka
    co N motogodzin, gdzie N < 10.
    wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

    czterosuw:
    lepsze hamowanie silnikiem,
    przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
    Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2011-05-19 18:43:45
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    W dniu 2011-05-19 19:24, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > co N motogodzin, gdzie N < 10.
    > wyższe moce uzyskiwane z tej samej pojemności

    Wieksze spalanie
    Tanszy w naprawach...

    > czterosuw:
    > lepsze hamowanie silnikiem,
    > przyjemniejsza charakterystyka momentu obrotowego
    > Dłuugo nie trzeba zmieniać tłoków

    Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)

    Co do dlugiej wymiany tlokow to sie troche mylisz - w takiej cwiartce
    tloki sie zmienia do 80 mth

    Przy amatorskiej jezdzie na 125 w 2t tlok spokojnie daje rade ok 40-50 mth

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 5. Data: 2011-05-19 21:13:27
    Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości
    > wytłumaczcie laikowi czym poza konstrukcją różnią się w praktyce silniki
    > dwusuwowe od czterosuwowych, jakie plusy i minusy, żywotność itp.

    Dwusów:
    -zdecydowanie większe spalanie
    -wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
    4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika, 125 2T : ~30-35 KM),
    ale uzykiwana przy wyższych obrotach
    -mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
    niż w 4 -suwie)
    -prostsza konsrtukcja=tańszy serwis
    -lejemy olej do baku:)
    -srodek i charakterystyczny dźwięk

    Czterosów:
    -niskie spalanie
    -mała moc
    -duża żywotnosć
    -większa kultura pracy

  • 6. Data: 2011-05-19 21:14:51
    Od: "Paweł.H." <p...@u...gmail.com>

    oczywiście dwusUw, czterosUw

  • 7. Data: 2011-05-20 07:25:32
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości

    > Nie ma nic przyjemniejszego niz zapach oleju do 2-suwow o poranku :)

    Napalm. Zapomniałeś o napalmie.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 8. Data: 2011-05-23 12:44:46
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 23:13, Paweł.H. pisze:

    A gdzie w tych wyliczeniach masa silnika ?

    > Dwusów:
    > -zdecydowanie większe spalanie

    Bym nie desperowal. Chyba ze chcesz porownywac KX z gs500.

    > -wieksza moc uzyskiwana z tej samej pojemnosci (znacznie 2-3 razy: np. 125
    > 4T: ~11-15 KM w zaleznosci od konstrukcji silnika, 125 2T : ~30-35 KM),
    > ale uzykiwana przy wyższych obrotach

    Porownujesz zupelnie inne silniki. DT125 tez ma kilkanascie KM, a jest
    2T. KX 58KM (2T) WR 250 36KM (4T).
    A i tak nie jestem pewny czy nie wystepuje bardziej wysilony silnik w
    klasie 4t 250.

    > -mała żywotność ~20tys i remont silnika, ale cena remontu znacznie niższa
    > niż w 4 -suwie)

    20tys towartosc dla jakiego pojazdu ? i jesli mala to punktem
    odniesienia jest... ?

    > -prostsza konsrtukcja=tańszy serwis

    Oj tak, zwlaszcza jak trzeba nicasil zregenerowac. Bedzie tanszy serwis!
    ;) No chyba ze jednak bys chcial porownywanie w obrebie jednej klasy ;)

    > -lejemy olej do baku:)

    A czemu nie do dozownika ?

    > -duża żywotnosć

    hehe.

    > -większa kultura pracy

    Noo, chyba ze porownasz single 4t do twinow 2t ;)

    pozdr
    newrom

  • 9. Data: 2011-05-23 12:47:02
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 23 May 2011 14:44:46 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > A czemu nie do dozownika ?

    Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
    bedziesz mial zatarty tlok :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 10. Data: 2011-05-23 12:51:14
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 14:47, Piotr Klimek pisze:

    > Bo jak przestanie dzialac tak jak powinien to zanim sie zorientujesz
    > bedziesz mial zatarty tlok :)

    Ale podwanie oleju z dozownika utrudnia zatarcie przy 'hamowaniu
    silnikiem' w 2t.

    pozdr
    newrom