  • 1. Data: 2011-04-11 00:26:14
    Temat: duzy problem - rachunek za internet 8tys zl w 2 dni !!!
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Witam
    Dziewczyna przedluzajac umowe z orange nabyla nowy telefon - noka c6.
    Internetu nie uzywala praktycznie wogole (zadnych fb/youtube - weszla
    tesotowo ze 3 razy na jakas strone). po okolo 10- dniach uzytkowania Pani
    zadzwonila z BOK ze rachunek za intyernet to 8tys zl !!!.
    Rozmawiajac z Panem z BOK ustaltilismy ze w billingach faktycznie pojawil
    sie transfer ponad 1.5gb w 2 dni co przy jeszcze obowiazujacej starej umowie
    25gr za 50kb ! dalo taka sume...
    Oczywiscie zglosilem reklamacje - najpierw pan zglosil reklamacje czy te
    dane zostaly faktycznie poporawnie zarejestrowane na billingu. po 2 dniach
    mam odpowiedz ze niestety poproawnie - oczywiscie zglosilismy reklamacje na
    razie telefonicznie a jutro albo pojutrze pisemną.
    Mialem dzis 10 min zeby przejrzec ten telefon. pierwsze podejrzenie bylo ze
    jakims cudem pobral wszystkie mapy ovi. przejrzalem najpierw transfer
    zarejestrowany w telefonie. Niestety faktycznei w rejestrze duzy transfer
    jest - coprawda nie 1.5gb a 500gb ale.... sa to dane praktycznie tylko
    WYCHODZACE !
    Ktos ma pomysl co to moze byc ?
    Sprawdzilem pamiec telefonu i karty - tam nei ma wogole takiej duzej ilosci
    danych. zdjecia wszystkie 50mb. filmik zaden jeszcze nei nakrecony wiec nie
    bylo jak go przeslac.
    czyzby np :
    http://forumnokia.pl/ciekawostki-f127/baza-wirusow-n
    a-symbiana-t26036.html
    "Free World Cup VOD"
    Dziewczyna prawie zawalu nei dostala. w necie czytam rozne przypadki podobne
    ludzi i zazwyczaj po kilku reklamacjach konczy sie pozytywne ale roznie
    bywa.
    W telefonie nikt nic nie instalowal. Fabrycznie nowy z salonu. nie byl
    podlaczany do kompa. nie bylo dostepu osob "trzecich" do urzadzenia.
    Podpowiedzcie prosze jak najskuteczniej to reklamowac : czy najpierw do
    serwisu i niech go sprawdza dokladnie i wtedy z "ekspertyza" do reklamacji ?
    Ps. Bardzo prosze o powstrzymanie sie od koimenatrzy typu "trzeba bylo
    czytac umowe" itp.
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 2. Data: 2011-04-11 00:36:46
    Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>

    Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > jest - coprawda nie 1.5gb a 500gb ale.... sa to dane praktycznie tylko
    oczywiscie 500mb - z nerwow juz sie pomylilem i przepraszam za chaotyczna
    tresc posta...

  • 3. Data: 2011-04-11 09:19:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Podpowiedzcie prosze jak najskuteczniej to reklamowac : czy
    > najpierw do serwisu i niech go sprawdza dokladnie i wtedy z

    Uwazaj - serwis pewnie zacznie od aktualizacji oprogramowania i
    wszyskie dowody zniszczy.
    Musisz miec bezposredni kontakt z serwisantem, mowic wyraznie ze
    chcesz diagnozy a nie naprawy i patrzec na rece w czasie pracy.

    Tu by sie przydal fachowiec, najlepiej z tytulem rzeczoznawcy
    sadowego, bo jak sie okaze ze to z winy orange, to sprawe masz
    zalatwiona.
    Tylko watpie czy takiego znajdziesz, a on drogi bedzie.

    > Ps. Bardzo prosze o powstrzymanie sie od koimenatrzy typu "trzeba
    > bylo czytac umowe" itp.

    Kupilo sie smartfona to bylo w nim zablokowac internet i dokupic
    odpowiedni pakiet - przeciez wszyscy wiedza ze one uprawiaja
    niekontrolowane transmisje :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-04-11 11:10:22
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    J.F. wrote:

    > Kupilo sie smartfona to bylo w nim zablokowac internet i dokupic
    > odpowiedni pakiet - przeciez wszyscy wiedza ze one uprawiaja
    > niekontrolowane transmisje :-)

    "tak, ale" przypuszuszczalnie nowy abonament z
    odpowiednim pakietem został nabyty. Tyle że ów
    abo+pakiet znając życie będzie działał dopiero
    od _nowego_ okresu rozliczeniowego, zaś klient
    pewnie zaczął z internetu korzystać "od razu".

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 5. Data: 2011-04-11 16:48:51
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-11 02:26, PanAdol pisze:
> [...]
    > Ps. Bardzo prosze o powstrzymanie sie od koimenatrzy typu "trzeba bylo

    Ja bym to zareklamował również w prokuraturze jako próbę wyłudzenia,
    oszustwa ew. kradzieży. Niech oni spróbują to wyjaśnić.

  • 6. Data: 2011-04-11 16:58:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jadryś" <a...@o...pl> napisał w
    > Ja bym to zareklamował również w prokuraturze jako próbę
    > wyłudzenia, oszustwa ew. kradzieży. Niech oni spróbują to
    > wyjaśnić.

    Zarekwiruja telefon i za pol roku moze wyjasnia, umorza po roku, a
    wtedy okaze sie ze dowod rzeczowy zaginal :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-04-11 17:12:29
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-11 18:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "jadryś" <a...@o...pl> napisał w
    >
    > Zarekwiruja telefon i za pol roku moze wyjasnia, umorza po roku, a wtedy
    > okaze sie ze dowod rzeczowy zaginal :-)
    >
    > J.

    Czyli co, - płakać i płacić? Ja bym jednak odwiedził prokuraturę.

  • 8. Data: 2011-04-11 17:39:38
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2011-04-11 02:36, PanAdol pisze:
    > Użytkownik "PanAdol"<p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > oczywiscie 500mb - z nerwow juz sie pomylilem i przepraszam za chaotyczna
    > tresc posta...

    Te 500MB wychodzące zarejestrowane w telefonie, przy rozliczaniu
    zaokrąglanym do 50kB za połaczenie, może dać bez problemu te
    1,5GB.Trzeaby dowiedzieć się, co ten transfer wygenerowało i na tym
    oprzeć reklamację. Bo transfer zdaje się był naprawdę, ale skoro
    generowany automatycznie przez telefon bez wiedzy uzytkownika, to to
    może być punkt zaczepienia.
    S.

  • 9. Data: 2011-04-11 17:44:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Czyli co, - płakać i płacić? Ja bym jednak odwiedził prokuraturę.

    A prokuratura nie stwierdzi nic ciekawego, albo stwierdzi wine
    uzytkownika.
    No owszem, moze i stwierdzi wine Orange.
    Albo osoby trzeciej i wtedy znow nie wiadomo co z tego wyniknie.

    Jesli chodzi o pieniadze to
    a) molestowac Orange reklamacjami - moze zrezygnuja,
    b) doszukac sie czemu i wykazac ze to ich wina - wtedy i
    prokuratura bedzie zasadna,
    c) zlikwidowac konta i pojechac do Anglii na trzy lata :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-04-11 18:36:37

    Mon, 11 Apr 2011 19:44:17 +0200, w <invelb$7qc$1@news.onet.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A prokuratura nie stwierdzi nic ciekawego, albo stwierdzi wine
    > uzytkownika.

    Do prokuratury to się idzie z dowodami. Czyli biegły sądowy i niech bada.
    Tanio nie będzie, gwarancji wygranej nie ma...