  • 11. Data: 2016-11-19 08:21:52
    Temat: Re: docieranie silnika
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Powiem tak - to co ja słyszę i czuje to 1,2,3 bieg - wystarczy 1200-1300,
    > 4,5 - rzeczywiście 1500-1600 a zycie zaczyna się od 1800 obrotów.
    > Mowa o silniku 2,3 130KM.

    Przede wszystkim mówisz o ciężarówce.
    Takie cuś mnie nie interesuje, to nie jest normalny samochód, a silnik
    nie jest normalnym silnikiem dla osobówek.
    Więc o nim nie mówię i Ty też nie powinieneś, jeśli rozmowa idzie o
    samochodach OSOBOWYCH (taki default na tej grupie).

    P.S.
    Mój też sobie radzi od niższych obrotów, bo ma krótką, terenową
    skrzynię, ale również nie stawiam tej sprawy jako ogół.
    Normalnie jest tak jak napisałem.

  • 12. Data: 2016-11-19 19:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Przede wszystkim mówisz o ciężarówce.

    O busie ;-P

    > Takie cuś mnie nie interesuje, to nie jest normalny samochód, a silnik
    > nie jest normalnym silnikiem dla osobówek.

    Ten 2.0 to akurat normalny silnik z osobówek - takie same sa w oplach,
    alfach etc tyle ze tam moc maja troche wieksza.
    Ten 2.3 to rzeczywiście silnik typowo do busów.
    Sadziłem ze dwumasa to dwumasa i nie ma znaczenia w jakim aucie.

    Ok, rozumiec. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 13. Data: 2016-11-19 21:58:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-11-2016 o 19:00, Budzik pisze:

    > O busie ;-P

    No właśnie.

    > Ten 2.0 to akurat normalny silnik z osobówek - takie same sa w oplach,
    > alfach etc tyle ze tam moc maja troche wieksza.

    Ale już skrzynia inaczej przełożona, ta moc też nie jest obniżona
    przypadkowo.

  • 14. Data: 2016-11-20 09:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > No właśnie.

    Po prostu badzmy precyzyjni - bus to nie ciązarówka! ;-P

    > Ale już skrzynia inaczej przełożona, ta moc też nie jest obniżona
    > przypadkowo.

    To prawda.
    Czyli dobrze czuje ze tutaj zasady dotyczace dwumasy mogą być inne.
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 15. Data: 2016-11-20 14:35:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-11-2016 o 09:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Po prostu badzmy precyzyjni - bus to nie ciązarówka! ;-P

    Ciężarówka to wszystko co nie jest osobówką jeśli chodzi o główne
    przeznaczenie.
    Problem to mógłbyś mieć z dwuosobowym pick-upem, ale Ducato nijak
    osobówką nie jest.

    > To prawda.
    > Czyli dobrze czuje ze tutaj zasady dotyczace dwumasy mogą być inne.
    > :)

    Po prostu może nieco lepiej znosić niższe obroty niż w osobówce, choćby
    z racji większego momentu na nich.
    Ale ogólne zasady takie same.

  • 16. Data: 2016-11-20 16:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ciężarówka to wszystko co nie jest osobówką jeśli chodzi o główne
    > przeznaczenie.

    Możesz przyjąc taką nomenklatuere, ale co do zasady, ciezarówki to to co
    powyzej 3,5 tony.

    > Problem to mógłbyś mieć z dwuosobowym pick-upem, ale Ducato nijak
    > osobówką nie jest.

    ok.

    > Po prostu może nieco lepiej znosić niższe obroty niż w osobówce,
    > choćby z racji większego momentu na nich.
> [...]

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 17. Data: 2016-11-20 17:05:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-11-2016 o 16:01, Budzik pisze:

    > Możesz przyjąc taką nomenklatuere, ale co do zasady, ciezarówki to to co
    > powyzej 3,5 tony.

    Kto Cię tak okłamał?
    Mylisz taką kategoryzację z czymś, chyba nawet wiem z czym, ale mylisz.

  • 18. Data: 2016-11-20 22:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Kto Cię tak okłamał?
    > Mylisz taką kategoryzację z czymś, chyba nawet wiem z czym, ale mylisz.

    :)
    Czasami trzeba się trochę poprzekomarzać...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 19. Data: 2016-11-21 13:24:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    >zaraz odbiore silnik z remontu, m.in. tulejowanie cylindra i wymiana
    >pierscieni

    >czytam i czytam i wychodzi ze sa dwie szkoly - docierac powoli i
    >spokojnie
    >albo docierac szybko i intensywnie
    >pierwsze jest popularne i argumenty raczej kazdy zna

    >drugie twierdzenie podobno jest uzasadnione tym ze w dzisiejszych
    >czasach tolerancje sa znacznie lepsze, honowanie znacznie drobniejsze
    >wiec jezeli chce sie dotrzec dobrze to trzeba to zrobic szybko,
    >zanim

    Ale Ty nie masz silnika z nowoczesnej fabryki, tylko z jakiegos
    starego warsztatu.
    Myle sie ? Czy moze tuleje honowane fabrycznie ?

    >rozwiniecie np. tu: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    >jakies opinie? ;)

    Zauwaz ze:
    a) nie podaje jak dlugo krecic na hamowni. Jedno krotkie rozpedzenie
    silnika do maksymalnych obrotow moze go nie zatrze
    Z drugiej strony - chlodzenie na hamowni slabe
    b) skupia sie na hamowaniu silnikiem ... moze tu sie kryje sekret -
    jakies lepsze usuwanie opilkow ?

    Z kolei metoda na torze ... "normal 15 minute practise session" ...
    nie bardzo wiem, jak to wyglada, ale mam podejrzenie, ze moze byc za
    duzo.

    J.