    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: do 300-400zł - do filmowania :)
    Date: Thu, 06 Oct 2011 20:17:06 +0200

    Thu, 06 Oct 2011 19:28:18 +0200, w <j6kofd$v4q$1@news.onet.pl>, "Paweł W."

    > Nie poradzę ci, bo nigdy nie miałem w ręku żadnego Panasonica. Co do
    > Canonów, to te, które znam, filmowanie miały niezłe. Przykładowe filmiki
    > możesz sobie znaleźć na www.cameralabs.com na pewno starsze wersje
    > dawały całkiem przyzwoite filmiki.

    A dzięki, sprawdzę.
    Na razie poszukałem prób na jutubie -- z reguły wystaczy wpisać np."TZ7 zoom
    video" i można sobie oglądać.

    > Jak chcesz mieć dobry dźwięk, to i tak musisz go nagrać zewnętrznym
    > mikrofonem i przeważnie innym urządzeniem. Dźwięk nagrywany przez aparat
    > może ci posłużyć co najwyżej do synchronizacji nagranego oddzielnie
    > dźwięku z filmem.

    Wystarczy mi taki micowy :).

    A nawiasem jak oni kombinują z tymi aparatami.

    A to owszem zoom jest... ale po przegooglowaniu okazuje się, że:
    a) zoom jest cyfrowy
    b) zoom jest, ale trzeba ustawić przed fimowaniem i zmieniać nie można
    c) inne

    PS. To jakiś ogólny limit, że wersje "for Europe" mają ograniczenie nagrywania
    do 15 minut? (tak się "chwali" Panasonic).