  • 81. Data: 2013-11-19 18:05:21
    Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@p...homelinu
    x.net...
    > Dnia (Mon, 18 Nov 2013 19:13:02 +0100) ktos podajacy sie za Cavallino
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Co akurat nie jest złym rozwiązaniem

    To jest bardzo dobre rozwiązanie.
    Ostatnio z racji braku samochodu na codzień poruszam się wolnossącym
    benzyniakiem - to jest jakaś tragedia, mimo że auto małe, ale ja już się
    odzwyczaiłem od kręcenia na każdym biegu do 7 tys, a bez tego takie cuś nie
    jeździ, nawet po mieście.
    Więc się zazwyczaj wlokę jak kapelusznik.
    Może mi tak zostanie..... ;-)

  • 82. Data: 2013-11-19 18:07:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:528b0ee1$0$2169$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2013-11-18 16:55, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Bzdura - delikatnie mówiąc.

    > Zwykle się wie.
    > Od 6.5 roku jeżdżę samochodami z DPF - nigdy nadmiarowo oleju nie
    > wymieniałem a do pracy mam 7.5 km. Wystarczy po prostu wiedzieć, że się
    > filtr ma i stosować się do zaleceń producenta choć w minimalnym zakresie.

    Tzn?
    Gdzie te zalecenia są?
    Niedługo będę się musiał zacząć stosować do zaleceń w kontekście tego
    diabelskiego wynalazku, więc mam nadzieję że faktycznie je dostanę.

  • 83. Data: 2013-11-19 23:12:23
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-19 18:05, Cavallino pisze:

> [...]
    > nie jeździ, nawet po mieście.
    > Więc się zazwyczaj wlokę jak kapelusznik.

    Żebyś tylko nie podkurwił tych z tyłu, jeśli trafisz na kogoś przez
    Ciebie zwyzywanego od kapeluszy. Bo na najbliższym skrzyżowaniu w ryj
    dać może dać. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 84. Data: 2013-11-19 23:24:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Żebyś tylko nie podkurwił tych z tyłu, jeśli trafisz na kogoś przez Ciebie
    > zwyzywanego od kapeluszy.

    Znaczy że kapeluszowi będzie za wolno?
    Bez przesady, dróg nie blokuję, nawet przy 70 KM pod maską.
    Po prostu się wlokę w ich tempie.

    >Bo na najbliższym skrzyżowaniu w ryj dać może dać. ;)

    Nie jestem specjalnie strachliwy.....

  • 85. Data: 2013-11-20 07:57:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-11-19 18:07, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Tzn?
    > Gdzie te zalecenia są?
    > Niedługo będę się musiał zacząć stosować do zaleceń w kontekście tego
    > diabelskiego wynalazku, więc mam nadzieję że faktycznie je dostanę.

    Ciebie problemy z DPF raczej nie dotkną :)
    Ja po prostu zawsze przed zgaszeniem silnika patrzę na wskaźnik
    chwilowego spalania (zastanawia mnie przy okazji dlaczego producenci nie
    instaluja kontrolki wypalania filtra...) i jak zaobserwuję, że się
    wypala to nie gaszę samochodu, tylko robię rundkę dookoła osiedla, aż
    filtr się wypali. Dodatkowo "przedmuchuję" filtr za każdym razem jak
    jadę więcej niż 20 km :) i jak pisałem od 6 lat z okładem nie wiem co to
    problemy z DPF.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 86. Data: 2013-11-20 08:19:04
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-20 07:57, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > filtr się wypali. Dodatkowo "przedmuchuję" filtr za każdym razem jak
    > jadę więcej niż 20 km :) i jak pisałem od 6 lat z okładem nie wiem co to

    I nie masz wrażenia, że stajesz się niewolnikiem przedmiotu, za który
    zapłaciłeś?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 87. Data: 2013-11-20 09:31:15
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-20, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > instaluja kontrolki wypalania filtra...) i jak zaobserwuję, że się
    > wypala to nie gaszę samochodu, tylko robię rundkę dookoła osiedla, aż

    To wspaniale! A jak dojezdzasz na spotkanie czy jestes gdzies umowiony to
    przyjezdzasz wczesniej zeby miec czas na ew. wypalanie filtra czy moze
    mowisz ze wlasnie wypalasz filtr i musisz zrobic rundke i prosisz zeby ktos
    zaczekal?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 88. Data: 2013-11-20 12:14:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-11-20 09:31, *AZ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > mowisz ze wlasnie wypalasz filtr i musisz zrobic rundke i prosisz zeby ktos

    Nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Jeśli się śpieszę to po prostu
    wyłączam silnik i idę na spotkanie - nic się nie stanie jak wypalanie
    przerwie się w takiej sytuacji raz, czy dwa pod rząd.
    Poza tym, jak jadę na spotkanie to zwykle dalej niż do pracy, więc filtr
    ma czas się wypalić w trasie (o ile oczywiście zajdzie taka potrzeba).
    Za czasów Vectry wypalanie w mieście włączyło mi się z 10 razy przez 4
    lata w okresach, gdy nie jeździłem nigdzie poza praca-dom. z tych pięciu
    to ze trzy razy sobie przedłużyłem trasę, żeby go dopalić w pozostałych
    skończył się cykl zanim dojechałem do celu lub wyjmowałem kluczyk, bo mi
    się spieszyło.
    W Insigni jeszcze nie miałem okazji jeździć po mieście w celu dopalenia,
    choć kilka razy zauważyłem, że się wypala stojąc na światłach - jakoś to
    chyba lepiej jest teraz rozwiązane programowo.

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Nie czuję się niewolnikiem :)

  • 89. Data: 2013-11-20 19:17:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:528c5d3d$0$2164$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2013-11-19 18:07, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Ciebie problemy z DPF raczej nie dotkną :)

    Niby dlaczego?
    Do pracy mamy (oboje z żoną, bo jeździmy jednym autem) 12-15 km, z reguły
    połowa to same korki

    > Ja po prostu zawsze przed zgaszeniem silnika patrzę na wskaźnik chwilowego
    > spalania (zastanawia mnie przy okazji dlaczego producenci nie instaluja
    > kontrolki wypalania filtra...)

    No właśnie, to by było duże ułatwienie.

    > i jak zaobserwuję, że się wypala

    Po czym to stwierdzasz?
    Więcej pali wtedy?

    > to nie gaszę samochodu, tylko robię rundkę dookoła osiedla, aż filtr się
    > wypali. Dodatkowo "przedmuchuję" filtr za każdym razem jak jadę więcej niż
    > 20 km :)

    No to z tym faktycznie dam radę. ;-)

    > i jak pisałem od 6 lat z okładem nie wiem co to problemy z DPF.

    Trochę mnie pocieszyłeś, ja przez ten DPF nad turbobenzyniakiem się
    zastanawiałem.
    Ale niestety nie występował w wybranej przeze mnie wersji.

  • 90. Data: 2013-11-20 20:32:15
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 20 Nov 2013 07:57:00 +0100, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >(zastanawia mnie przy okazji dlaczego producenci nie
    >instaluja kontrolki wypalania filtra...)

    Ponoć w niektórych autach są.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280