-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RD <r...@g...com1>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: d4-d brak mocy wtryski i podkładki? zaworki scv?
Date: Thu, 13 Nov 2014 12:07:58 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 46
Message-ID: <m423ee$6d9$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: sub235-185.elpos.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1415876878 6569 85.193.235.185 (13 Nov 2014 11:07:58
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Nov 2014 11:07:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2549137
[ ukryj nagłówki ]Witajcie,
Zacznę od tego, że chodzi o Toyotę Corollę E12 (2002) D-4D 90KM (ok.
270tys. przebiegu).
Około 2 lata temu (dokładnie styczeń 2013) udało mi się rozwiązać
zauważony problem:
1. spadek mocy
2. błędy komputera P1228 (dotyczące zaworków SCV - czujnik ciśnienia
pompy paliwa)
3. po odkręceniu korka wlewu oleju (czy wyjęciu bagnetu) podczas pracy
silnika dym niczym lokomotywa - łącznie z efektami akustycznymi. Kilku
speców proponowało sprzedaż auta, wymianę silnika lub generalny remont
silnika, ostatecznie jeden zakład mechaniczny zaproponował wymianę
podkładek pod wtryskami, co spowodowało usunięcie problemu i cieszyłem
się do niedawna bezawaryjną jazdą.
Niedawno wrócił problem mocy, a także błędy komputera. Nie spodziewałem
się, że będzie ten sam problem z przedmuchami (wtryski,podkładki),
przyszła kolej wymiany oleju, przy okazji filtr paliwa (miałem wrażenie,
że po przedostatnim tankowaniu wystąpił problem) i jakby problem ustał.
Błędy przestały się pojawiać, toyka jakby odzyskała moc, chociaż czułem,
że nie do końca - nie wkręcała się tak na obroty z turbiną.
Wczoraj odwiedziłem ten sam zakład, co dwa lata temu. Komputer pokazał
błąd P1228 (czyli znów wskazuje na zaworek SCV), przy okazji wtryski
wtrysk1 -1
wtrysk2 -2
wtrysk3 -3
wtrysk4 1
po lekkim obciążeniu jeden nawet na 4 wskakiwał. Nie znam się - piszę o
tym, co widziałem.
Wstępnie znów umówiłem się na wymianę podkładek pod wtryskami, ale jeśli
są wybite, należy je wymienić, to co dalej? Za 1,5 roku - 2 lata, znów
będę w tej samej sytuacji i znów będę wymieniał te podkładki?
Skoro się wybijają, to chciałbym poznać przyczynę. Czy te zaworki SCV
mogą powodować wybijanie się podkładek pod wtryskami i efekty jak wyżej?
Przyznam, że błąd typu P1228 pojawiał się od czasu do czasu (raz-dwa na
rok-dwa), ale po 2-3 tankowaniach zwykle znikał. Nie chciałem wydawać
circa 1,5tys. na same zaworki nie mając pewności. Teraz już sam nie wiem...
Acha, przy tej okazji, trochę kopci przy redukcji, czy dodawaniu gazu
(2,5 do 3tys. obr.). Szczególnie wieczorem mogę to zauważyć w lusterku.
Czy to może sugerować coś z turbiną? Może ma to związek (jedno z drugim)?
Pozdr,
R
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=