eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyd4-d brak mocy wtryski i podkładki? zaworki scv? › d4-d brak mocy wtryski i podkładki? zaworki scv?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RD <r...@g...com1>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: d4-d brak mocy wtryski i podkładki? zaworki scv?
    Date: Thu, 13 Nov 2014 12:07:58 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 46
    Message-ID: <m423ee$6d9$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: sub235-185.elpos.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1415876878 6569 85.193.235.185 (13 Nov 2014 11:07:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Nov 2014 11:07:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2549137
    [ ukryj nagłówki ]

    Witajcie,


    Zacznę od tego, że chodzi o Toyotę Corollę E12 (2002) D-4D 90KM (ok.
    270tys. przebiegu).
    Około 2 lata temu (dokładnie styczeń 2013) udało mi się rozwiązać
    zauważony problem:
    1. spadek mocy
    2. błędy komputera P1228 (dotyczące zaworków SCV - czujnik ciśnienia
    pompy paliwa)
    3. po odkręceniu korka wlewu oleju (czy wyjęciu bagnetu) podczas pracy
    silnika dym niczym lokomotywa - łącznie z efektami akustycznymi. Kilku
    speców proponowało sprzedaż auta, wymianę silnika lub generalny remont
    silnika, ostatecznie jeden zakład mechaniczny zaproponował wymianę
    podkładek pod wtryskami, co spowodowało usunięcie problemu i cieszyłem
    się do niedawna bezawaryjną jazdą.

    Niedawno wrócił problem mocy, a także błędy komputera. Nie spodziewałem
    się, że będzie ten sam problem z przedmuchami (wtryski,podkładki),
    przyszła kolej wymiany oleju, przy okazji filtr paliwa (miałem wrażenie,
    że po przedostatnim tankowaniu wystąpił problem) i jakby problem ustał.
    Błędy przestały się pojawiać, toyka jakby odzyskała moc, chociaż czułem,
    że nie do końca - nie wkręcała się tak na obroty z turbiną.
    Wczoraj odwiedziłem ten sam zakład, co dwa lata temu. Komputer pokazał
    błąd P1228 (czyli znów wskazuje na zaworek SCV), przy okazji wtryski
    wtrysk1 -1
    wtrysk2 -2
    wtrysk3 -3
    wtrysk4 1
    po lekkim obciążeniu jeden nawet na 4 wskakiwał. Nie znam się - piszę o
    tym, co widziałem.
    Wstępnie znów umówiłem się na wymianę podkładek pod wtryskami, ale jeśli
    są wybite, należy je wymienić, to co dalej? Za 1,5 roku - 2 lata, znów
    będę w tej samej sytuacji i znów będę wymieniał te podkładki?
    Skoro się wybijają, to chciałbym poznać przyczynę. Czy te zaworki SCV
    mogą powodować wybijanie się podkładek pod wtryskami i efekty jak wyżej?
    Przyznam, że błąd typu P1228 pojawiał się od czasu do czasu (raz-dwa na
    rok-dwa), ale po 2-3 tankowaniach zwykle znikał. Nie chciałem wydawać
    circa 1,5tys. na same zaworki nie mając pewności. Teraz już sam nie wiem...

    Acha, przy tej okazji, trochę kopci przy redukcji, czy dodawaniu gazu
    (2,5 do 3tys. obr.). Szczególnie wieczorem mogę to zauważyć w lusterku.
    Czy to może sugerować coś z turbiną? Może ma to związek (jedno z drugim)?

    Pozdr,
    R

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.11.14 12:49 Myjk
  • 14.11.14 22:31 RD

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: