-
Data: 2014-11-13 12:07:58
Temat: d4-d brak mocy wtryski i podkładki? zaworki scv?
Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witajcie,
Zacznę od tego, że chodzi o Toyotę Corollę E12 (2002) D-4D 90KM (ok.
270tys. przebiegu).
Około 2 lata temu (dokładnie styczeń 2013) udało mi się rozwiązać
zauważony problem:
1. spadek mocy
2. błędy komputera P1228 (dotyczące zaworków SCV - czujnik ciśnienia
pompy paliwa)
3. po odkręceniu korka wlewu oleju (czy wyjęciu bagnetu) podczas pracy
silnika dym niczym lokomotywa - łącznie z efektami akustycznymi. Kilku
speców proponowało sprzedaż auta, wymianę silnika lub generalny remont
silnika, ostatecznie jeden zakład mechaniczny zaproponował wymianę
podkładek pod wtryskami, co spowodowało usunięcie problemu i cieszyłem
się do niedawna bezawaryjną jazdą.
Niedawno wrócił problem mocy, a także błędy komputera. Nie spodziewałem
się, że będzie ten sam problem z przedmuchami (wtryski,podkładki),
przyszła kolej wymiany oleju, przy okazji filtr paliwa (miałem wrażenie,
że po przedostatnim tankowaniu wystąpił problem) i jakby problem ustał.
Błędy przestały się pojawiać, toyka jakby odzyskała moc, chociaż czułem,
że nie do końca - nie wkręcała się tak na obroty z turbiną.
Wczoraj odwiedziłem ten sam zakład, co dwa lata temu. Komputer pokazał
błąd P1228 (czyli znów wskazuje na zaworek SCV), przy okazji wtryski
wtrysk1 -1
wtrysk2 -2
wtrysk3 -3
wtrysk4 1
po lekkim obciążeniu jeden nawet na 4 wskakiwał. Nie znam się - piszę o
tym, co widziałem.
Wstępnie znów umówiłem się na wymianę podkładek pod wtryskami, ale jeśli
są wybite, należy je wymienić, to co dalej? Za 1,5 roku - 2 lata, znów
będę w tej samej sytuacji i znów będę wymieniał te podkładki?
Skoro się wybijają, to chciałbym poznać przyczynę. Czy te zaworki SCV
mogą powodować wybijanie się podkładek pod wtryskami i efekty jak wyżej?
Przyznam, że błąd typu P1228 pojawiał się od czasu do czasu (raz-dwa na
rok-dwa), ale po 2-3 tankowaniach zwykle znikał. Nie chciałem wydawać
circa 1,5tys. na same zaworki nie mając pewności. Teraz już sam nie wiem...
Acha, przy tej okazji, trochę kopci przy redukcji, czy dodawaniu gazu
(2,5 do 3tys. obr.). Szczególnie wieczorem mogę to zauważyć w lusterku.
Czy to może sugerować coś z turbiną? Może ma to związek (jedno z drugim)?
Pozdr,
R
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-23 Opole => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Ka
- 2024-12-23 Łódź => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-23 Kraków => System Architect (Java background) <=