  • 1. Data: 2010-07-11 17:34:43
    Temat: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam. Zastanawiam sie nad zakupem lampy. Wiem, ze zdjecia beda robione
    okazjonalnie z jej uzyciem. Najczesciej kupuje rzeczy na lata w zwiazky z
    tym mam dylemat czy kupic Speedlite 460 czy od razu 580? Czy ktos moglby
    podeslac link do zdjec robiony z wbudowana lampa a 580? Zastanawiam sie jak
    duzy skok jakosci uzyskac mocujac lampe. Dzieki i pozdr.

    F.

  • 2. Data: 2010-07-11 19:27:06
    Temat: Re: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > tym mam dylemat czy kupic Speedlite 460 czy od razu 580? Czy ktos moglby

    model 580 ma większą liczbę przewodnią i dodatkowo jakąś funkcję typu błysk
    2 kurtyny, co dla amatora nie ma znaczenia

  • 3. Data: 2010-07-11 19:30:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 11 Jul 2010 21:27:06 +0200, JerzyR napisał(a):

    > model 580 ma większą liczbę przewodnią i dodatkowo jakąś funkcję typu błysk
    > 2 kurtyny, co dla amatora nie ma znaczenia

    Akurat błysk na drugą kurtynę jest raczej przydatny. Również dla amatora.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 4. Data: 2010-07-11 19:41:53
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > Akurat błysk na drugą kurtynę jest raczej przydatny. Również dla amatora.

    Dokładnie, wszelkie zabawy np. z ruchomymi obiektami i dłuższym czasem z
    lampami bez II kurtyny wychodzą trochę bez sensu ;)

    Pozdr.
    --
    Paweł Brzozowski

    brzoza.net :: fotografie
    http://brzoza.net

    warsztaty fotograficzne w Twórczych Bieszczadach
    http://fotowarsztaty.com

  • 5. Data: 2010-07-11 20:25:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-11 21:27:06 +0200, "JerzyR" <j...@d...pl> said:

    > model 580 ma większą liczbę przewodnią i dodatkowo jakąś funkcję typu
    > błysk 2 kurtyny, co dla amatora nie ma znaczenia
    Pogadaj se jeszcze usnet wszystko zniesie.

    Rzekłbym, że synchronizacja na pierwszą lamelkę mogła by nie istnieć.
    Odkąd pojawiła się opcja synchronizacji na drugą jest ona stale włączona.
    Więc może nie opowiadaj, co amatorowi jest zbędne.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-07-11 21:18:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JerzyR pisze:

    > model 580 ma większą liczbę przewodnią i dodatkowo jakąś funkcję typu
    > błysk 2 kurtyny, co dla amatora nie ma znaczenia

    Jesteś uprzejmy dyrdymały opowiadać.

    Chyba że przez "amatora" rozumiesz kogoś, kto robi tylko zdjęcia typu "u
    cioci na imieninach", ale takiemu komuś wystarczy małpka z wbudowaną lampą.

  • 7. Data: 2010-07-12 06:36:10
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > model 580 ma większą liczbę przewodnią i dodatkowo jakąś funkcję typu
    > błysk 2 kurtyny, co dla amatora nie ma znaczenia

    nie 460 a 430....
    Jest 580 exI, 580 exII, 430 exI, 430 exII.
    Różnieca między 580 exII i 430 exII polega na:
    - wymiarach
    - liczbie przewodniej
    - 580 ma tryb master i slave, 430 tylko slave, co przy jednej lampie i tak
    nie ma znaczenia.
    - obydwie lampy maja HSS, błysk na druga kurtynę, taką samą gwarancję,
    obsługują ETTL II
    Polecałbym kupić 430 EX II a zaoszczędzoną kasę (ok 600 zł) kupic jakieś
    szkiełko, albo zestaw modyfikatorów do lampy..
    bardziej się przyda softbox na lampę czy beautydish niz wieksza liczba
    przewodnia.
    pozdr.
    Gr

  • 8. Data: 2010-07-12 07:13:05
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    Użytkownik "friday" <f...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > podeslac link do zdjec robiony z wbudowana lampa a 580? Zastanawiam sie
    > jak duzy skok jakosci uzyskac mocujac lampe. Dzieki i pozdr.

    Fotografując okazyjnie, lepiej kupić 430 ex II. A zaoszczędzoną kasę na
    dyfuzor, lub dyfuzory

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

  • 9. Data: 2010-07-12 08:45:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jul 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Jesteś uprzejmy dyrdymały opowiadać.

    Uprzejmie się zgadzam ;)

    > Chyba że przez "amatora" rozumiesz kogoś, kto robi tylko zdjęcia typu "u
    > cioci na imieninach", ale takiemu komuś wystarczy małpka z wbudowaną lampą.

    Uprzejmie (za to stanowczo) protestuję.
    Małpka z porządną lampą, to tak.
    Pomijając wersję "zdjęcie z przesłuchania", element "czarne tło" jest
    równie niebudujący.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-07-12 08:51:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, gr wrote:

    > bardziej się przyda softbox na lampę czy beautydish niz wieksza liczba
    > przewodnia.

    Jako że Andrzej rozpoczął wymianę uprzejmości, uprzejmie się nie
    zgodzę. "Bo tak", uprzedzając.
    To celem aby pytający nastawił się na to, że oczekiwania mogą być
    różne :)
    *JEŚLI* pod ręką jest jakakolwiek większa w miarę nie pokolorowana
    powierzchnia, softbox niewiele wnosi. To już biała koszula kogoś
    obok ma większą powierzchnię ;)

    pzdr, Gotfryd