  • 1. Data: 2010-07-10 15:29:19
    Temat: Perspektywy i horyzonty... Prostowanie fotek budynków. :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Perspektywy i horyzonty... Prostowanie fotek budynków. :)

    Czy jest taka opcja w jakimś prostym w obsłudze (CS5 jest
    dostatecznie prosty w obsłudze) programie graficznym:

    -- rysuję kilka prostych pionowych na obrabianym zdjęciu
    (krawędzie ściany i okien -- na przykład)

    -- rysuję kilka prostych pochyłych, niemal poziomych na
    obrabianym zdjęciu (gzymsy, dachy, okna -- na przykład)

    -- robię pstryk i mam zdjęcie poprostowane.

    Albo jeszcze ciekawiej:

    -- rysuję kilka prostych pionowych na obrabianym zdjęciu
    (krawędzie ściany i okien -- na przykład)

    -- stawiam dwa punkty po bokach, do których zbiegać się
    mają linie poziome; być może nie tyle stawiam te punkty,
    co jakoś je wyznaczam na podstawie narysowanych już linii,
    które w rzeczywistości są poziome

    -- robię pstryk i mam zdjęcie poprostowane.

    CS5 ma inteligentne linie, których inteligencja jednak nie jest dostatecznie duża,
    gdyż linie te potrafią pogubić się. :) (nie twierdzę, że to gubienie się jest jakimś
    ogromnym problemem, ale nazbyt inteligentne to one wcale nie są) Bardziej
    inteligentne
    są brzegi okienne WinZgrozy, względem których można ciągać całym obrazkiem. Na
    dodatek
    te inteligentne są pionowe i poziome, nie widzę zbiegających się okołopoziomych.
    Ponadto
    trzeba ręcznie ciągnąć, aby poprostować -- na przykład za rogi, nie zaś pokazać kilka
    prostych pionowych i wyprostować fotkę jednym myk! -- chyba, że ja nie widzę tego
    myk. :)
    Na szczęście są linijki i kątomierze. :)

    W ogóle -- nie widzę możliwości postawienia na obrabianym obrazku inteligentnych
    linii
    zbieżnych, niemal poziomych, które by obrazowały poziome linie z rzeczywistości
    (czyli
    te, które w rzeczywistości są poziome -- parapety, gzymsy czy dachy) zbiegające się
    do
    dwóch punktów leżących po bokach zdjęcia. Może ja po prostu nie widzę tego, co już
    jest?

    -=-

    BTW... Co za patałach... Znaczy -- co za elektryk koso :) powiesił
    piorunochron w Supraślu na jednej z wież zakonnych? :) Widać, że nie
    miał CS5 do pomocy... ;) Budowla wzniesiona ładnie, prosto, z pionowymi
    krawędziami, a gromochron -- skrzywiony!!! Nawet krzyż wieńczący wieżę
    jest dokładnie (z dokładnością, na jaką pozwala taki pomiar zdjęciowy)
    prosty, a ten drut ochronny -- nie. :) Wzrusza mnie staranność wykonania
    tych budowli okołoklasztornych. :)

    -=-

    Aby było jasne -- wdzięczny jestem Bogu za CS5, ale jeśli można mieć więcej,
    na dodatek za darmo, bo przeca niewiele zapłaciłem (czas na ściągnięcie po
    dzikim łączu) to dlaczego by nie? :) Oczywiście nie wyrażę tej wdzięczności
    poprostowanymi zdjęciami wież z Supraśla, chyba że zakonnicy zapłacą mi za
    moją pracę. :) A ja z tej, i nie tylko z tej, pracy opłacę: i elektryczną
    energię potrzebną do obróbki; i producenta CS5, który umożliwia prostowanie
    i nie tylko prostowanie; i producenta aparatu fotograficznego; i siebie :)
    samego, wliczając w to moje niepoczęte do tej pory dzieci... :)

    Aby było jasne -- zakonnikom tym zapłaciłem (żywą gotówką, bez kwitowania
    potrzebnego do rozrachunków z Fiskusem) za wizytę lekarską przed laty (chyba
    w roku 1999) oraz złożyłem (chyba latem 2002 roku) im ofiarę dziękczynną
    w podzięce za uratowane mi (przez nich) zdrowie. Oczywiście zapłaciłem także
    za przepisane mi przez tych zakonników zioła. :) Czym zapłaciłem? Tym,co
    ukradłem? :) Oczywiście nie -- przeca trzeba płacić tym, co się zarabia
    pracą własnych rąk. :) To tak na boku, do zakonników. :) Niech nie proszą
    Boga o to, aby postawił w necie (w Wikipedii?) poprostowane zdjęcia ich
    zabudowy klasztornej. :)

    Za wyleczenie -- dziękuję zakonnikom; powinności wobec klasztoru w Supraślu
    popłaciłem, włączenie z niefinansowymi -- opisałem swoją chorobę, dołączyłem
    zdjęcia (moje podobizny) i postawiłem to wszystko tak blisko :) klasztoru, że
    zakonnicy mogli to po prostu sobie wziąć, aby dołączyć do swojej chwalebnej
    (tego nie ukrywam chyba nigdzie -- i nie pomniejszam) przeszłości/działalności
    ziołoleczniczej. :) Szkoda, że nie poszli za ciosem i (zgodnie z nakazem
    Chrystusa) nie nakarmili mnie, gdy głodowałem gnieciony postawą duchownych
    rzymskokatolickich -- na przykład pracą w którejś z ich szkół, :) gdzie :)
    na pewno jakaś techniczna służba informatyczna była potrzebna. :) Bóg nie
    jest idiotą i jeśli daje bezrobotnego człowieka, daje też dla niego jakąś
    rozsądną pracę -- płatną oczywiście i zyskowną dla zatrudniającego, w tym
    wypadku na przykład dla zakonników. :)

    -=-

    Artysta ze mnie żaden, więc nie zrobię zdjęć artystycznych, ale rzemieślnikiem
    mogę być -- prostowanie skrzywionych ścian nie jest pracą dla artysty, a dla
    rzemieślnika. :)

    Nowe aparaty mają już poziomice na swym wyposażeniu -- IMO słusznie, gdyż im
    mniej trzeba poprawiać w programie graficznym, tym lepiej. :) Na dodatek nie
    można poprawić tak wszystkiego -- płaszczyzny ostrzenia na przykład nie można
    poprawić w obróbce graficznej. :) I chyba skoszenie ścian budynków zależy także
    od odległości ściany budynku od aparatu, więc raczej ;) równać można tylko płaskie
    obiekty, nie zaś całe budynki. Innej korekty wymaga ściana znajdująca się 10 metrów
    od aparatu a innej ściana znajdująca się 30 metrów od aparatu. :)

    --
    02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 ! VV
    oznacza sztach . Ventolinem
    ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . .
    .
    spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 724 .
    . . . . . . . .10
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425
    . . lipiec .
    E . . . . . ----> . 699 2223
    2627 29 01 03 . 07
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    28 02 06 08
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 30 VV .-09
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' 05 '.O_'
    / VV 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'.
    '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`.,
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/...

  • 2. Data: 2010-07-10 20:48:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Eneuel Leszek Ciszewski:

> [...]
    > obrabianym zdjęciu (gzymsy, dachy, okna -- na przykład)
    >
    > -- robię pstryk i mam zdjęcie poprostowane.

    Zdaje się że Hugin potrafi coś takiego, ale jak zwykle jest to maksymalnie
    nieintuicyjne. Gdzieś w sieci jest taki tutorial.

  • 3. Data: 2010-07-10 20:49:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > Zdaje się że Hugin potrafi coś takiego, ale jak zwykle jest to maksymalnie
    > nieintuicyjne. Gdzieś w sieci jest taki tutorial.

    http://hugin.sourceforge.net/tutorials/perspective/e
    n.shtml

  • 4. Data: 2010-07-12 07:11:39
    Od: Tomek Kęcki <t...@t...gmail.com>

    > Perspektywy i horyzonty... Prostowanie fotek budynków. :)
    >
    > Czy jest taka opcja w jakimś prostym w obsłudze (CS5 jest
    > dostatecznie prosty w obsłudze) programie graficznym:

    W PS od wersji bodajże CS jest w filtrach zniekształcenia (distortion)
    korekcja obiektywu, która potrafi to i parę innych rzeczy

    --
    tomafek

  • 5. Data: 2010-07-12 21:06:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" i...@t...hamstera.pl

    > http://hugin.sourceforge.net/tutorials/perspective/e
    n.shtml

    Efekty powalające na kolana!!! Dziękuję obu rozmówcom za ich podpowiedzi!!!
    Wreszcie widać normalne zdjęcia, nie zaś pokaleczone, pozwijane, powykręcane...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-07-13 19:08:22
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jul 10, 5:29 pm, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    Zobacz Dxo

    Pozdrawiam, li

  • 7. Data: 2010-07-13 20:11:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 12:08:22 -0700 (PDT), limies napisał(a):

    /ciach/
    > Zobacz Dxo
    >
    > Pozdrawiam, li

    Jestem pewien, że miałeś bardzo konkretny powód, żeby zacytować 150 linii
    pobredzań, dodając swoje pół zdania. Gratulacje.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 8. Data: 2010-07-13 21:50:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "limies" 1...@d...goo
    glegroups.com

    : Zobacz Dxo

    Dzięki. Właśnie patrzę. :) Widzę, że problem jest o wiele większy niż
    myślałem, skoro aż takie armaty wyciągnęli ludzie na jego rozwiązywanie. :)
    Mnie nie podobają się pokrzywione zdjęcia. :) Lubię, gdy linie proste są prostymi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-07-15 10:50:31
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jul 13, 10:11 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    > "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

    Bardzo, bardzo Ci jestem wdzieczny za twoja swiatla uwage. Zawsze
    znajda sie sympatyczne madre osoby,
    ktore swoimi uwagami cos wnosza w dyskusje, i zawsze nawet jak nie maj
    nic do powiedzenia to cos
    musza powiedziec.

    Pozdr, li

  • 10. Data: 2010-07-15 11:37:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2010 03:50:31 -0700 (PDT), limies napisał(a):

> [...]
    > znajda sie sympatyczne madre osoby,
    > ktore swoimi uwagami cos wnosza w dyskusje, i zawsze nawet jak nie maj

    Podpisu również się nie cytuje. A jeśli uważasz, że zwrócenie ci uwagi na
    naruszenie netetykiety jest bezczelnością z mojej strony napisz to wprost,
    chętnie zasilę killfile twoją nieskromną osobą.

    To jak będzie?

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."