  • 11. Data: 2011-05-02 19:54:58
    Temat: Re: czy da się włączyć komputer przez USB?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Pysz" napisał w wiadomości grup
    > Też o tym myślałem :-) ale odpada.
    > Tych komputerów jest 6 sztuk. Codziennie wieczorem jedna osoba podchodzi i
    > wyłącza kompy. Musiała by czekać aż się system operacyjny wyłączy, żeby potem
    > wyłączyć listwy.

    Jak nie ma włączonych jakichś programów to można od razu wyłączać listwę (rano
    anulować chkdsk jeżeli jest XP).

    > Albo wyłączać i włączać listwy rano, ale jak np w nocy nie będzie prądu przez
    > minutę to się potem same włączą.

    Nie macie w firmie (domyślam się) UPS? Gdy komputer jest wyłączony powinien
    kilka godzin utrzymać napięcie.

  • 12. Data: 2011-05-02 20:55:26
    Temat: Odp: czy da się włączyć komputer przez USB?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Mam komputer zamknięty w szafce (na klucz).
    > Codziennie rano komputer musi być włączony.
    > Przycisk power-on jest wlutowany bezpośrednio w płytę (i wciskany przez długi
    > przycisk w obudowie) i nie jestem w stanie do niego dolutować kabelków by
    > wystawić przycisk gdzieś na zewnątrz.
    > Nie chcę korzystać opcji biosa, która pozwoli włączać automatycznie ponieważ są
    > dni kiedy nie trzeba kompa odpalać.

    masz mozliwosc ustawienia w biosie wlaczenia po pojawieniu sie zasilania?
    wylacz zasilanie po wylaczeniu komputera, przywrocenie zasilania go
    uruchomi (dodaj timer z marketu odcinajacy zasilanie na noc dla
    pewnosci lub daj zasilanie z jednego wylaczanego na noc miejsca)

    ew. skoro masz wol wez jakis router z ddwrt i wrzuc wysylanie magic
    packeta na okreslaona godzine

    mi tam klawiatura na usb kompa uruchamia, wiec zapewne kwestia biosu i
    plyty

  • 13. Data: 2011-05-02 21:04:28
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:

    > I mają one taką samą funkcjonalność, jak te wbudowane w płytę? To znaczy
    > dają się "programować" z poziomu BIOS?

    Pojecia nie mam. Rzucilo mi sie dzis w oczy, to zglosilem :)

  • 14. Data: 2011-05-02 22:01:08
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Jak nie ma włączonych jakichś programów to można od razu wyłączać listwę
    > (rano anulować chkdsk jeżeli jest XP).
    hmmm jakoś takie rozwiązanie jest zbyt drastyczne dla mnie, żeby tak
    codziennie z premedytacją na ostro ;-)

    > Nie macie w firmie (domyślam się) UPS? Gdy komputer jest wyłączony
    > powinien kilka godzin utrzymać napięcie.
    To jest taka kafejka internetowa na korytarzach by nasi klienci mogli
    posurfować czekając. Nie ma tam UPSów bo nie ma sensu chronić tych
    komputerów. Na nich są tylko przeglądarki internetowe,gadu-gadu, skype,
    jakieś gierki flashowe i tyle.

    mp.

  • 15. Data: 2011-05-02 22:03:40
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > ew. skoro masz wol wez jakis router z ddwrt i wrzuc wysylanie magic
    > packeta na okreslaona godzine
    chyba się na tym skończy, na jednym kompie w biurze zrobię ikonki do
    włączania poszczególnych kompów lub wszystkich.

    > mi tam klawiatura na usb kompa uruchamia, wiec zapewne kwestia biosu i
    > plyty

    A klawiatura zwykła czy z jakimiś specjalnymi przyciskami?

    mp.

  • 16. Data: 2011-05-02 22:27:15
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > chyba się na tym skończy, na jednym kompie w biurze zrobię ikonki do włączania
    > poszczególnych kompów lub wszystkich.

    > A klawiatura zwykła czy z jakimiś specjalnymi przyciskami?

    najzwyklejsza, ale opcja jest w biosie wyraznie nazwana keyboard\mouse
    power on (na wczesniejszych plytach tez miewalem, byly do tego zworki)

    hibernacja chyba sie w tym punkcie nie rozni, ale moze warto sprawdzic

  • 17. Data: 2011-05-03 03:39:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 03 May 2011 00:01:08 +0200, Michał Pysz napisał(a):

    > hmmm jakoś takie rozwiązanie jest zbyt drastyczne dla mnie, żeby tak
    > codziennie z premedytacją na ostro ;-)

    To może po prostu - psshutdown z zestawu PsTools
    (http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb8
    96649) wyłączający
    wszystkie te komputery? Same się powinny ładnie złożyć i choć ten problem z
    głowy. Dla kondycji systemu takie poprawne zamknięcie, bez "chamskiego"
    odcinania zasilania, wypadłoby chyba lepiej.

    (ciach...)

    [ Jeśli uważasz, że wszyscy są przeciwko tobie, to jest to zdrowy ]
    [ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 18. Data: 2011-05-03 07:46:50
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > Przycisk power-on jest wlutowany bezpośrednio w płytę (i wciskany przez
    > długi przycisk w obudowie) i nie jestem w stanie do niego dolutować
    > kabelków by wystawić przycisk gdzieś na zewnątrz.

    Dlaczego nie jesteś w stanie dolutować? Nie masz lutownicy czy może boisz
    się utraty gwarancji?
    Punkty lutownicze są może i małe, ale są dostępne.
    Hals.

  • 19. Data: 2011-05-03 09:23:22
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-05-03 00:03, Michał Pysz pisze:

    > A klawiatura zwykła czy z jakimiś specjalnymi przyciskami?
    >
    > mp.

    Moja klawiatura USB również wybudza kompa, już od paru lat bez problemu.
    Klawiatura to zwykły Logitech za 50 zeta, dlatego dziwi mnie, że musi
    być PS/2.

  • 20. Data: 2011-05-03 09:39:08
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

> [...]
    > z głowy. Dla kondycji systemu takie poprawne zamknięcie, bez "chamskiego"
    > odcinania zasilania, wypadłoby chyba lepiej.

    Ale właśnie to "chamskie" odcięcie zasilania jest potrzebne, żeby
    wykorzystać funkcję BIOS włączającą komputer po pojawieniu się z powrotem
    napięcia zasilania. Położenie maszyny przez psshutdown nie będzie dla BIOS-u
    nagłym zanikiem tegoż napięcia i znowu trzeba będzie dymać po kluczyk do
    szafki ;-)
    Ale to faktycznie rzeźnia (podobnie jak lutowanie przewodów do płyty) i
    lepiej jednak poszukać klawiatury z przyciskiem Power, upewniwszy się, że w
    BIOS-ie jest ustawione podtrzymywanie napięcia na gniazdach USB, kiedy
    komputer jest wyłączony. Inaczej pozostaje tylko Magic Packet lub dziurka w
    drzwiach szafki i ołówek ;-)

    JoteR